Re: BGO den store utbyggingstråden
Gatene 27-22 er fleksible. Jeg har selv kommet inn fra utland på gate 27, og tatt av på innland på 23. Enkelte dager er det mange fly som kommer inn fra utland på kvelden, og som skal videre på innland på morgenen. Om det ikke er slik i morgen, så er det nå slik av og til.
Dette hørtes ikke riktig ut, så jeg sjekket morgendagens avganger på Avinor. Gate 24 er allokert til innenrikstrafikk hele dagen, med unntak av timen mellom 18 og 19, der til og med gate 25 brukes utenriks. I resten av døgnet fordeles utenrikstrafikken på gatene 21-23. I morgenrushet går det én innenriks fra 23.
Det betyr at utenrikstrafikken i hovedsak (23 av 24 timer) avvikles fra tre (3) gater, mens innenrikstrafikken går fra 23-34, hvis det stemmer at 27 mangler, vil det si 11 gater.
Da ser det noe rart ut å bygge om terminalen til 9 utenriks og 6 innenriksgater.
Gatene 27-22 er fleksible. Jeg har selv kommet inn fra utland på gate 27, og tatt av på innland på 23. Enkelte dager er det mange fly som kommer inn fra utland på kvelden, og som skal videre på innland på morgenen. Om det ikke er slik i morgen, så er det nå slik av og til.