SAS skal nå gjøre det mulig å betale for mat, drikke og varer fra Cloud Shop Store og Cloud Shop Café om bord i flyene. Skal bli spennende å se hvor mange poeng en øl er verdt ...
Noen som kjenner til hvilken kurs som er satt på EB?
Eksemplene som SAS hadde i STO var rundt 500 poeng for en kaffe og rundt 10.000 for en deo til 150 kroner. De sa at prisene ikke var endelig, men det er ikke uvanlig at verdien på EB-poeng er sjokkerende lav for det meste annet enn flybilletter.
Skal bli spennende å se, men får håpe at SAS ikke dummer seg helt ut. CloudShop-menyen er jo noe nesten alle passasjerer leser i - og oppdager de at det koster 500 poeng for en kaffe (som for øvrig snart skal bli gratis), samtidig som de tjener 150 poeng på flyvningen, er det et hån mot passasjerene.
F.eks. en kake for 500 poeng eller en sandwich for 1400 poeng
Ligger den nye vintermenyen ute og har flere priser? Får den ikke opp her jeg er nå. Ellers er det jo alltid spennende å se om de disker opp med noe nytt i menyen.
I forbindelse med at jeg etterlyste en oppdatering av Cloud Shop menyen (dagens har jo vært på markedet en stund) så fikk jeg svar at ny meny kommer 1/11, samtidig som man da kan begynne betale med poeng. Så bør vel få mer svar da?
I forbindelse med at jeg etterlyste en oppdatering av Cloud Shop menyen (dagens har jo vært på markedet en stund) så fikk jeg svar at ny meny kommer 1/11, samtidig som man da kan begynne betale med poeng. Så bør vel få mer svar da?
Men det er ikke helt bra at de ikke har en meny eller informasjon ute når de fyrer av gårde nyhetsbrevet til alle EB-medlemmene i Norge. Men på de to eksemplene som står i e-posten virker det i alle fall som Fnate hadde rett om verdien på et EB-poeng.
Jeg så i sidste uge den nye Cloud Shop menu, hvor der var anført antal Eurobonus-point på alle items.
Kan ikke præcist huske hvor meget kaffe, sandwich osv. kostede, men det var ihvertfalt så mange point, at min første tanke var at det er en hån mod de rejsende når man tager i betragtning hvor få point man optjener på at flyve.
Var det omkring 5-600 point for en kaffe og omkring 1500 +/- point for kaffe+morgenmadssandwich (jeg mener det var deromkring).
Så man skal altså flyve indenrigs i Danmark 20 (?) gange på billige økonomiklasse-biletter for at have point nok til en kaffe og en tør sandwich... Samtidig bliver man med 20 segmenter sølv-medlem, men pointoptjening giver altså bare en kop kaffe og et stykke tørt brød :headbang
Helt ærligt - det bliver for dumt og på mig virker det ihvertfald ikke som en forbedring at kunne bruge point på dette. Tværtimod, så synliggør det bare hvor få point man rent faktisk optjener hos SAS.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.