Bestilling av billetter til sports- og kulturarrangementer i USA

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Jeg skal bestille noen billetter til sports- og kulturarrangementer i USA og lurer på om det finnes noen smarte sider hvor man kan få utstedt elektroniske billetter. På de sidene jeg har vært innom til nå, må man enten ha adresse i USA (kan kanskje få sendt billettene til hotellet?) eller sende dem hjem til Norge med FedEx. Det sistnevnte er jo helt latterlig tungvint - og dyrt! Det må da finnes mulighet til å få sendt billettene per e-post i .pdf-format?

Hva er det du skal bestille til? Jeg brukte ticketmaster for noen NBA kamper i fjor. Da henter du billettene før på dagen med en referanse i en av kioskene de har på arenaen feks.

eller sende dem hjem til Norge med FedEx. Det sistnevnte er jo helt latterlig tungvint - og dyrt!

Kan gå med på dyrt, men tungvindt? De sender billetten, og en av mine kolleger er på døra di noen dager etterpå. Om du ikke er hjemme og vil ha den levert på f.eks. en arbeidsplass, så kan du gjerne ta kontakt med meg, så kan vi ordne det før den kjøres ut.

Back to topic: Har selv bestilt til f.eks. Lion King via Ticketmaster, og da var det mest fornuftige å hente i billettluka. Billetter til Avenue Q ble bestilt via Telecharge, og de kunne jeg printe selv.

Har du et Amexkort elelr tilgang itl Affinion service her i Norge kan du be de ordne dette via sitt nettverk, bestillingen blir da ofte satt på "hold" og leveres etter avtale dit du ønsker det. I tillegg har da Concierge provider ansvaret dersom billetten ikke kommer frem.
Brukt dette systemet mange ganger; aldri vært problem.

Hva er det du skal bestille til? Jeg brukte ticketmaster for noen NBA kamper i fjor. Da henter du billettene før på dagen med en referanse i en av kioskene de har på arenaen feks.

Jeg har ikke helt bestemt meg ennå, men ser for meg en NBA-kamp og en konsert, kanskje. Ticketmaster har så langt hatt et mye høyere prisnivå enn de andre sidene og da blir det faktisk billigere å få billettene sendt hjem.

Kan gå med på dyrt, men tungvindt? De sender billetten, og en av mine kolleger er på døra di noen dager etterpå. Om du ikke er hjemme og vil ha den levert på f.eks. en arbeidsplass, så kan du gjerne ta kontakt med meg, så kan vi ordne det før den kjøres ut.

Back to topic: Har selv bestilt til f.eks. Lion King via Ticketmaster, og da var det mest fornuftige å hente i billettluka. Billetter til Avenue Q ble bestilt via Telecharge, og de kunne jeg printe selv.

Takk for tilbudet - og informasjonen. Skal søke litt mer. Synes det er litt tungvint å skulle få levert dette med bud da det i utgangspunktet hadde vært like greit å hente dem i skranken, skrive dem ut hjemme eller bare få dem tilsendt i posten. Det er jo tross alt bare billetter - og ikke en pakke med en vare inni.

Livenation/Ticketmaster har omtrent monopol på dette - og du får link til en pdf du kan laste ned eller printe. Dette har de hatt i årevis.

Back