Bestilling av billetter med Aegean / A3

LNv22

ScanFlyer Gold
I henhold til de nye reglene i Aegean sitt bonusprogram må man i anledning vedlikehold av A3*G status gjennomføre fire flights med A3 for å opprettholde statusen. Da jeg straks på nytt bikker poenggrensen må jeg nok få gjennomført disse fire; det blir for dumt å la dette renne ut i sanden... og når man først er gull er det ingen vei tilbake.

Jeg har en kamerat som bor i Paris som jeg besøker med jevn frekvens. Aegean flyr til CDG hele året fra ATH. De flyr også sesongbasert til OSL, og helårs(?) til ARN. Det fremstår således som en god ide å la neste tur til CDG bli med Aegean.

OSL/ARN - ATH - CDG - ATH - OSL/ARN vil gi de etterlengtede fire flightene. Problemet er bare at Aegean ikke lar meg booke dette på hjemmesidene deres. Wideroe.no arbeider slik jeg forstår det med å få på plass en avtale med A3, men så langt selger heller ikke de billetter med de greske fuglene.

Finnes det noen nettsider hvor jeg kan få en booking med A3 som nevnt ovenfor? Er telefon til A3 en mulighet?

Last edited:
Lite sannsynlig at du finner noen gjennomgående pris Oslo-Paris med A3. Du må nok kombinere fire enkeltreiser eller to t/r-billetter (hvis A3 selger t/r)

Lite sannsynlig at du finner noen gjennomgående pris Oslo-Paris med A3. Du må nok kombinere fire enkeltreiser eller to t/r-billetter (hvis A3 selger t/r)

Antar det var en smule ironi i t/r utsagnet? Det er vel åpenbart at de selger det.

En t/r OSL - ATH og en ATH - CDG er eneste løsning da?

Hva er det som gjør at A3 selv ikke kan eller vil selge reisen OSL/ARN - CDG via ATH?

Det er begrenset hvor mange kombinasjoner det er realistisk å bruke ressurser på å legge inn og holde ved like.

Spørsmålet er legitimt all den tid vi ser andre sprø rutinger fra Skandinavia via to-tre mellom/sydeuropeiske byer med destinasjon nord Europa.

Spørsmålet er legitimt all den tid vi ser andre sprø rutinger fra Skandinavia via to-tre mellom/sydeuropeiske byer med destinasjon nord Europa.

Jeg regner med at det er et legitimt svar jeg kom med også. ;)

De har sikkert registrert noen interessante rutinger, men jeg tviler på at det er noe som gir antydning til endring i bunnlinja. Men ting kan endte seg når rutene er realisert og man får mønstre direkte inn i egen revenue management.

Har du konkrete eksempler så er det nok enklere å gjette på et mer konkret svar. Alle rutekombinasjoner må vedlikeholdes på en eller annen måte. Det hender også man rett og slett glemmer å lage gjennomgående priser, eller at man ikke gjør det om det dersom det er night-stopp under veis. Noen selskaper har gode verktøy for å generere opp dette, andre jobber veldig manuelt.

Back