Beste sete på WF Q400?

• Thread starter Thread starter TOS
  • Start date Start date

TOS

ScanFlyer Mile High Club
Beste sete på WF Q400?

På søndag blir det en flight med WF Q400 (antar jeg) fra TOS til BGO, før moderselskapet flyr meg videre til SVG. Det jeg lurer på da er hvor man bør sette seg for å unngå for mye støy (jeg fløy med en FlyBe Q400 fra MAN til BRU i fjor og den virket ikke mye Quiet...). Noen tips?

Re: Beste sete på WF Q400?

Har flydd litt med Q400, foretrekker selv å sitte lengst mulig fremme.

Btw: Uten å kuppe tråden din helt her. Noen som har flydd WF business til utlandet? Har en kommende tur med de til CPH, lurer litt på hva jeg kan forvente ombord?

Mye støy rundt propellene ellers ganske likt de gangene jeg har vært på tur med den :)

Angående business så er der ikke store forskjellen, litt bedre mat + du får sitte fremst.

Takk for innspill. Jeg satser på lengst fremme da, tenker jeg.

På søndag blir det en flight med WF Q400 (antar jeg) fra TOS til BGO, før moderselskapet flyr meg videre til SVG. Det jeg lurer på da er hvor man bør sette seg for å unngå for mye støy (jeg fløy med en FlyBe Q400 fra MAN til BRU i fjor og den virket ikke mye Quiet...). Noen tips?

Erfaringsmessig blir det ikke fullt på disse avgangene, og da stenges de fremste radene. De beste plassene er siste og nest-siste rad. Der er det minst støy, og ro og fred.

Sier meg enig med Hickok :) Minst støy får man definitivt på de bakerste radene i disse maskinene.

Jeg har reist med Q-400 minst 20 ggr mellom BGO og KRS under 2012, syntes og at det er mindre støy på de bakerste radene. Ellers har man vel veldig god benplass på første rad (i hvert fall A og C).

Beste sete WF Q400

Noen som har erfaring med WF's Q400? Rad 21 er nødutgang, men finnes det vindu der? Hvis ikke blir det selveste rad 20 som vel er mest støyfri...

Re: Beste sete WF Q400

Ingen nødutgang på rad 21, alle seterader har vindu.

I mine øyne er beste sete 1A/B eller 2C/D.

Beste sete WF Q400

Takker... Var bare setekartet som indikerte nødutgang på 21, og ser man en Q400 kan man se at det ikke er noe vindu på den bakerste døren :)

Det er vel fordi det kanskje veggen er like bak, så har du også pantry/andre greier like bakenfor, så derfor er det nærmeste sete til nødutgangen ved den seksjonen?

1AB har god benplass. Også 2 C har litt ekstra benplass, men ikke like mye som rad 1.

21C er siste sete som blir tatt. Det betyr at du er garanter å ha to seter alene hvis du velger 21D, så sant flyet ikke har 78 passasjerer.

Det er minst støy bak og ved de aller første radene.

De første 5 radene er normalt blokkert. Langt bak er bra.

Takk for gode tips! Da blir det 21D, i og med at det er blokkert fremme :)

Tror IMM var litt rask på tastaturet her...
Det er sete 21B som er det siste sete på WF sine Q400 som blir tildelt. Så er det 77 pax, er 21B det som blir værende tomt.

Jeg velger alltid sete 21A når jeg er ute å flyr.

SVETHO

Det er sete 21B som er det siste sete på WF sine Q400 som blir tildelt. Så er det 77 pax, er 21B det som blir værende tomt.

Jeg velger alltid sete 21A når jeg er ute å flyr.

SVETHO

Helt korrekt. Og uten briller så ser jeg ikke engang når jeg skriver feil.

Hadde en behagelig tur på 19A denne uken, så de bakre radene på maskinen er å anbefale hvis man ikke kan få tak i rad 1 eller 2

SVETHO

Er det en spesiell grunn til at 21B tildeles sist? Har det noe med nærhet til nødutgang å gjøre eller bare mer plassfølelse bak nær galley?

Jeg trodde Q400 var bak-tung, men en nevner lengre opp her at de 5 første radene blokkeres ved lite pax. Akkurat som lillesøster Dash-8-100 da?

Back