Beste Kabinkoffert?

Noen som har peil på hvor i KUL det lønner seg å kjøpe Rimova. Skal dit neste uke og trenger koffert. Innspill mottas med takk :)

Noen som har peil på hvor i KUL det lønner seg å kjøpe Rimova. Skal dit neste uke og trenger koffert. Innspill mottas med takk :)

Søk på google. I kul er det et stort kjøpesenter med Rimowa butikk. Uansett er vel tyskland den billigste plassen. Sammenlign pris på koffer direkt.de

Nå som jeg blir stolt (?) innehaver av en Rimowa må jeg gå til anskaffelse av en veske til iPad, Mac etc. Hva bruker dere?

Kanskje noe for de som kjøper ferdig oppskrape jeans:
http://www.crashbaggage.com/
CB102%20PASSION%20RED.jpg

Noen som har vært i Brussel som vet om noen gode steder for å kjøpe kabinkoffert?
Du kan forsøke på flyplassen. Kjøper du på vei hjem og har returbiletten til Norge med deg får du tax free kjøp hvor de trekker fra momsen i kassen.

Noen som har erfaring med Travelpro FlightCrew-serien? Jeg ser etter en ny trillekoffert, og vurderer å kjøpe en slik, eventuelt pilot-varianten.

Noen som har et bra tips til en ok 20/21" suiter?
Kikket litt på Travelpro Crew 9 men jeg vil helst ha to hjul og ikke en spinner.
Travelpro har en Crew 9 22" suiter med to hjul, men denne er i prinsippet en halv cm for stor for å fly i Europa og vil nødig måtte krangle på dette hver gang jeg skal ut på tur.

Noen tips her?

Travelpro har en Crew 9 22" suiter med to hjul, men denne er i prinsippet en halv cm for stor for å fly i Europa og vil nødig måtte krangle på dette hver gang jeg skal ut på tur.

Nå har jeg flydd en håndfull ganger med denne, både SAS og DY, uten at noen har merket det, for å si det slik. :) Den går jo fint inn i 737-hylla. Men selvsagt en liten risiko.

Jeg kjøpte Samsonite sin kabinutgave i Firelite-serien til kjæresten, og hun er strålende fornøyd med sin. Hun bruker den så ofte hun kan, når det kun er snakk om kortere turer.

Lett og hendig med fire hjul.
Av potensielle nedsider, ser jeg at den kanskje vil bli mindre pen med årene, da det blir "riper i lakken" etter hvert.

Nå har jeg flydd en håndfull ganger med denne, både SAS og DY, uten at noen har merket det, for å si det slik. :) Den går jo fint inn i 737-hylla. Men selvsagt en liten risiko.
Da tok jeg sjansen og bestilte en slik.
To dager prioritert levering så får den være med på tur i sommer med fire selskap. Så får vi feste lit til at det ikke blir noe å krangle om, den får i alle fall en gylden bagtag om det skulle ha noe og si.. :-)

Da tok jeg sjansen og bestilte en slik.

Jeg har hatt den i halvannet år nå, og er meget godt fornøyd etter å ha brukt den ganske mye nå. Den passer i alle overhoder som jeg har prøvd (SK, LH, SQ, UA), på tvers som seg hør og bør. I begynnelsen så får man litt følelsen av at man ikke kommer til å få lukket lukedøren, men det går finfint på alt fra 737, 32x til 757, 767, 330 og 777. Selv om den er 22" lang, så er den litt smalere (ca 1-2 cm virker det som) enn en del andre håndbagasjer og har ved tilfeller fått vantro blikk når vedkommende som prøvde før meg ikke fikk sin inn (som så umiddelbart mye mindre ut) mens crew9 gikk rimelig rett inn.

Ellers så er det utrekkbare håndtaket veldig solid, men den tar noe mer plass i kofferten enn andre håndbagasjer som jeg har brukt. Hjulene er fortsatt fine og triller nesten lydløst. Det er lett og fylle litt ekstra, spesielt siden den har en mulighet for utvidelse (med glidelås-åpning) men den blir da alt for tykk for håndbagasje (den blir vel ca 6-7 cm ekstra). Det kan være grei mulighet om du skal ha den i bil eller noe annet, eller for å sjekke inn. Dress-/klesbeskyttelsen er heldigvis mulig å ta ut, men når du bruker den så er den litt stor om du har pakket mye ellers og kommer i veien når du skal lukke den.

Jeg har sjekket den inn et par ganger og den har så langt ingen varige mén fra dette. Glidelåsene og materialet virker veldig solid, og jeg har så langt ingenting jeg angrer på etter kjøpet.

Back