• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Best tirsdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad morgen med skattemeldingen vel mottatt…så da blirvel enda en tur til vårt egentlige hjemland i løpet av året. Nå kaffe, nyheter på radio og forum før turen går opp til toppen av byen og dagens oppgaver. Kidsa på middag i ettermiddag - så da må vel onkel få gå tidlig fra jobb:-) Så nyt i vei - både det en og andre.

God morgen fra Asker. Litt bursdagsfeiring med oppgradert frokost, for hun jeg pleier dele seng med. Så innom kontoret, før barnevakt er tilkalt, før det blir Brasserie Blanche i kveld. Tross alt hvert år hun er 29, eller noe sånt. Ha en fin dag.

God morgen fra 30 våningwn i Gøteborg. En av beste ute-middager i går med en meget hissig octes de boeuf. Nå noen morsomme møter og kanskje en biff i kveld også.

Morn fra Tønsberg. Hadde en liten runde hvor skinnet bedrar, bokstavelig talt, og han som kjentes veldig varm ut hadde faktisk helt vanlig kroppstemperatur. Så da blir det den vanlige rekka med barnehage, jobb og espresso

God morgen fra gjemmekontoret. Prøve å få lagt sjelen i noen tilbakemeldinger til diverse gode kolleger nå på formiddagen før det blir helsesjekk etter lunsj.

Morn fra Bergen.

Atter en kjedelig mandagskveld ble unnagjort i går, som resulterte i en spontan booking av poengbillett til Oslo i dag, retur i morgen.

Hadde visst en lumpsum på booking.com å bruke, plutselig ble det billige hotellet ved rådhuset enda billigere. Scandic priset seg ut på alle områder selv med bedriftskode eller ingen realistiske bonus overnattinger tilgjengelig. Godt jeg har «gratis» parkering på Flesland så den må brukes mest mulig.

En av de tyngre dagene her i sør. Straks på vei for å følge min stefar gjennom de siste 45 årene til det siste hvilested.
Det er vel uansett ingen som synes begravelser er noe gøy, men det er godt når det er gjort. Det hjelper jo ikke akkurat på at det er tjukk tåke og yr i lufta....
Jaja. En epoke er slutt.....

Kondolanser til Bizflyer.

Jeg er fornøyd med å ha skrenset inn med en SAS-booking for min far før fuel-surchargen kom, og at friends and family også fungerte, så jeg får sendt han TOS-OSL-LPA for 3700kr i business class. Han var "obsessed" (som ungdommen ville sagt), sist han fløy den ruta. Inklusive seter kostet det vel litt over 4000kr, synes enda det er utrolig smålig, men totalprisen er allikevel mindre enn det Norwegian ville ha for samme rute i økonomi.

God morgen fra Santiago. Mørkt ute men det er bare å få i gang dagen. Presidentinnsettelse her denne uken med diverse aktiviteter. Satser på noe fra havet i kveld.

Grå morgen... eller formiddag? fra kontoret på Forus. At været sørger sammen med Bizflyer gjør det nok ikke nadvendigvis lettere.

Nuvel, en hel del kjøring er unnagjort, inkludert minsten til øyelege før barnehagen. Nå er det prognoser og kaffe som gjelder før neste runde med kjøring...

God tirsdag kveld fra Melbourne. Trist dag for Bizflyer, så sender mine varmeste tanker den veien.

Ellers har det vært en lang jobbdag i Sydney før det ble kronet med en superb flight i Qantas business til MEL. Nye A321XLR og greier. Kanskje jeg får laget en tr. :)

Ha en best tirsdag

God tirsdag fra Athen!

Her er det behagelige 16´C og sol, men en del vind og ganske skarp luft så greit å ha en vindtett jakke eller varm genser lett tilgjengelig. Jeg bor denne gangen på Achilleas Hotel, et svært sjarmerende og veldrevet lite hotell i nærheten av Syntagmaplassen. Dette er nabohotellet til der jeg vanligvis pleier å bo. Men sist gang ga de meg rom ut mot gaten og dessuten rett over en populær nattklubb de deler bygning med, så det endte med 3 netter uten søvn så denne gangen var jeg svært motivert for å prøve noe nytt og er så langt veldig fornøyd med dette hotellet.

Det kjennes deilig å være tilbake i Athen og oppleve den greske hovedstaden uten så mye turister. Jeg er av og til innom den familiedrevne greske restauranten, The Kyklamino, som ligger ved et lite torg, Pl. Avissinias, rett forbi Monastiraki. Dette er et svært upretensiøst sted, men med god tradisjonell gresk mat og masse gjestfrihet. Her blir man fort gjenkjent og tatt i mot som en gammel slektning enda så lite jeg gjør ut av meg de gangene jeg stikker innom. For kun 18 EUR kan man velge seg forrett og hovedrett fra menyen og drikke, dessert, kaffe er også inkludert. Jeg har ofte spist dyrere og dårligere mat på mer fancy steder her i Athen, så da stikker jeg heller innom et sted som dette. Dessuten alltid et godt tegn at mange lokale grekere frekventerer nettopp her.

Ha en fin tirsdag der nordpå!

Attachments

• IMG_4469.webp
    IMG_4469.webp
    74.2 KB · Views: 8
  • IMG_4477.webp
    IMG_4477.webp
    57.6 KB · Views: 8
  • IMG_4479.webp
    IMG_4479.webp
    41.4 KB · Views: 8
Last edited:
Ellers har det vært en lang jobbdag i Sydney før det ble kronet med en superb flight i Qantas business til MEL. Nye A321XLR og greier. Kanskje jeg får laget en tr. :)

Ja tak, du må gerne lave en TR på Qantas, da jeg skal flyve domestic med dem senere på året! Jeg har booket
min rejse til Australien uden at involvere Elefanten, og det er han sikkert glad for!
Og selv om Bizflyers dag bliver vemodig, ønskes alle Flypratere en god dag fra et tåget Sydfyn nede i fladlandet!

Forresten: Du ved sikkert, hvilke australske dyr du skal tage dig i agt for! Men - du skal især være opmærksom
På “ the drop bears” ( kan googles :-) )

God ettermiddag fra Chiang Mai. Kofferten og jeg ankom omtrent samtidig, men med hvert vårt fly😀 mye behageligere temp her enn i Hanoi. Langt fra stille og fredelig på hytta, håndverkere i full sving med å pusse opp to av badene. Håper kona ikke har flere prosjekter på gang mens vi er her… Bord er booket på Sushi Umai, og etterpå blir det nok en tur på et eller annet kveldsmarked. Ha en finfin tirsdag!

Back