Best fredag fra Bainbridge (hvor ellers!)

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
Her var Bernard vår nye Franske sjef i vin delen i vår lokale «super» akkurat som hos Extra på Slemdal var den vinsmaking mellom 15:00 og 18:00

53044123901_2ca3442f88_b.jpg
[/url]IMG_1220 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Bernard hadde funnet frem noen gode Rose´og satt ned prisen så det ble en kasse - greit å ha :p

Ellers er man på jakt etter ny bil, vår # 2 bil Volvo XC70 nærmer seg raskt 200.000 Miles, etter hva ToyotaMormonerene mener er det et mirakel at vi har kun har byttet slite deler, aldri har den stoppet og vi får igjen 25% av det vi betalte.

Vi som er travle i jobb kan jo ikke ta den Obligatoriske 14 dagers ToyotaIndoktrineringen i Utah (Toyota is the only car with no problem Hallejua !!) så her ser vi på noen Lillestrøm Toyotaer (BMW X3 og X5 :p). Har funnet 3 kandidater, som dessverre befinner seg i Oregon. Så det ligger an til litt I-5 Blues i weekenden. Det blir jo bilen til den lille Italienerinnen som har lagt endel grunnregler - absolutt ikke Audi (det er det gamle, eldgamle menn som promper rundt i !) Absolutt ikke hvit bil (og 2/3 her er hvite !!) Det skal være lyst skinn interiør, helst blå metallic og mer HK enn hva er godt for Blodtrykket til KnutW :p

Det er kun 1 Ladbar Hybrid i nærheten (innen 500 Miles) det finnes noen Volvo XC60 T8 Hybrid (som også er et alternativ) men med 400HK vil vel KnutW besvime - selv om 80% av kjøringen vår vil nok være elektrisk.

Best fredag fra Verdens Ende. Kaffe og banankake før viforflytter oss innover til Engø Gård og litt kontorering.

I går fikk være cowboys i en halvtimes tid da en utrolig stor ku hadde klart å komme seg ut av det inngjerdede området sitt…nesten søtt å se hvordan et så stort dyr kan bli så glad og takknemlig for å komme hjem til sine…

Nå mere kake:-)

Morn fra Tønsberg. Ser ut som EB gjorde en bedre jobb enn meg i går når det galdt å komme seg til Verdens Ende, så får prøve igjen i dag, helst før vinden tar seg opp.

God morgen fra Tjøme. Retur hjem for å pakke om, og som når jeg kom ned hit så blir det på den manuelle karbonhesten. Men det som blir motvind for Henshaw blir medvind for meg, så der har vi nok forskjellige ønsker. Ha en fin dag

God morgen fra toget på vei til bortekontoret. I går truet jeg med at det ble kake i dag. Det var det litt lunken mottakelse til. Vi har feiret mye på jobb de siste par årene.

Men når de hørte grunnen, at de slapp meg og elefanten i 2 uker, meldte alle seg på igjen. Det var åpenbart verd å markere.

Så da er det marsipankake og siste jobbing før 2 nye uker ferie. I kveld markeres det med sushi og drinksydrinks med verdens ekstra beste.

Ha en superbest fredag.

men med 400HK vil vel KnutW besvime - selv om 80% av kjøringen vår vil nok være elektrisk.

Her begynner jeg virkelig å lure på flere ting.
1: Hva i all verden (Washington State / West coast) har din argentiske kones bilkjøp med meg å gjøre?
2: Har jeg noengang gitt uttrykk for at jeg får høyt blodtrykk av noe som helst som har med bilmotorer å gjøre? Personlig disponerer jeg langt over 400 HK og ser overhodet ikke noe problem med det.
3: Går det bra der borte?

God morgen fra LHR T3. Litt tidlig ute til BA766. Konsert i Tønsberg på lørdag står på planen, så da er det jo greit å overnatte i Sandefjord tenker jeg.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

God morgen fra LHR T3. Litt tidlig ute til BA766. Konsert i Tønsberg på lørdag står på planen, så da er det jo greit å overnatte i Sandefjord tenker jeg.

Du skal ikke innom Lillestrøm og ta en brus på vegen?

06287af6003b18b1230eb29d4635f150.jpg

Sjekket forøvrig hoteller i Tønsberg ca. et kvarter etter at konserten ble annonsert. Fullt hos både Olav og Petter (sjekket strengt tatt bare de to)

Ellers god fredag, siste sådan i ferien. Nå skal helgen brukes til å grue seg til mandag, samt gråte litt over at EU nettopp har godkjent bilen min i to år til.

Ha en god en :)

Du skal ikke innom Lillestrøm og ta en brus på vegen?

Nei, det står jeg over. Og slår været til som meldt, så er det ikke sikkert jeg gidder vente på de på lørdag heller. Da blir det med Eagles of Death Metal og Darkness! :)

Hei fra Exit sesong 4. det ble en episk kveld i gode gamle Mougins, det er vel en av de herligste byene de har (og stedet vi forlovet oss). Ekstremt god mat og moderat med nordmenn i ferskenfergede skjorter. Det ble dansing, drekking og latter ved bassenget til 04.15 så man kjenner det litt i hjelmen i dag.

At det går an å kose seg så voldsomt.

IMG_5365.jpeg

70da7268-d601-4c52-b5b2-a92275229b53.jpeg

Last edited:
God dag fra Oslo. Nattevakt venter senere i kveld og Lufthansa overrasket i går med en gratis oppgradering til businessklasse. Så jævelig gøy med Kjelsås i cupsemien. Jeg spilte aldri fotball for klubben, men gikk på langrenn i Kjelsås så sånn sett føler jeg kan heie på dem selv om det egentlig er Skeid som er fotballaget mitt.

Vi som er travle i jobb kan jo ikke ta den Obligatoriske 14 dagers ToyotaIndoktrineringen i Utah (Toyota is the only car with no problem Hallejua !!) så her ser vi på noen Lillestrøm Toyotaer (BMW X3 og X5 :p). Har funnet 3 kandidater, som dessverre befinner seg i Oregon. Så det ligger an til litt I-5 Blues i weekenden. Det blir jo bilen til den lille Italienerinnen som har lagt endel grunnregler - absolutt ikke Audi (det er det gamle, eldgamle menn som promper rundt i !) Absolutt ikke hvit bil (og 2/3 her er hvite !!) Det skal være lyst skinn interiør, helst blå metallic og mer HK enn hva er godt for Blodtrykket til KnutW :p

Det er kun 1 Ladbar Hybrid i nærheten (innen 500 Miles) det finnes noen Volvo XC60 T8 Hybrid (som også er et alternativ) men med 400HK vil vel KnutW besvime - selv om 80% av kjøringen vår vil nok være elektrisk.
... eller ta skrittet inn i det 21-århundre og gå for en Tesla Model Y eller en annen elbil.
Flere elbiler kvalifiserer til 7500 dollar tax credits frem til nyttår.

Her begynner jeg virkelig å lure på flere ting.

3: Går det bra der borte?

Man blir litt snobbete av å bo på Bainbridge. Har bodd der selv ... Men av de 100 første ansatte i Microsoft bor sikkert halvparten der - det er tett mellom millionærene, for å si det sånn ... Øya er dyr, høyt skattlagt men har kanskje nasjonens beste skolesystem.

Elllers er det vel litt forsøk på humor ute og går ...

G'morgen fra den andre siden av landet. Allerede opp imot 30, var varmt for valpebeistet i dag og hun tok en hel flaske vann på styrten da vi kom tilbake til bilen. Må vel korte litt ned hvis ikke det kjølner ned snart ..

Nå skal kameraet tømmes, så vi får se hva som dukker opp i Bildeforumet utover dagen ...

abf054a95652e0318191a96683ba738c.jpg

Rant advarsel.

Når de har 9 bagasjebånd på OSL. Hvorfor kommer da alle ankomstene på samme bånd? Og lager kaos?

Rant advarsel.

Når de har 9 bagasjebånd på OSL. Hvorfor kommer da alle ankomstene på samme bånd? Og lager kaos?

Det er ikke unikt OSL, men et generelt flyplass greie. Men spørsmålet er for det relevant

Rant advarsel.

Det virker jo litt rart og ikke spesielt fornuftig disponering av bagasjebåndene. Men det er vel lett for de som lemper bagasje for handlingselskapene at alt skal til samma sted liksom. Men dette er vel kanskje noe som sorteres i selve anlegget? Vet ikke om det funker sånn ved ankomst. For når man sjekker inn bagasje så sjekker jo ikke alle inn i samme luke, men blir jo sortert hit og dit av bagasjeanlegget.

I tillegg til at all bagasjen kom på 9, så viste skjermene noe annet. Det ble kun opplyst på høytaler at det var 9 som gjaldt. Som kjent hører ikke så mange etter...

Sjekket forøvrig hoteller i Tønsberg ca. et kvarter etter at konserten ble annonsert. Fullt hos både Olav og Petter (sjekket strengt tatt bare de to)

Slottsfjell-festivalen, KISS og sommerferie gjør vel dette til heiteste uka for de som driver hotell her i området. Også har alle mulige barnevakter dratt på ferie så man ikke får opplevde noe av det når man bor en drøy halvtimes gange unna moroa

Hotellutvalget i Tønsberg er ikke akkurat så veldig imponerende, som mye annet der :stir

Slottsfjell-festivalen, KISS og sommerferie gjør vel dette til heiteste uka for de som driver hotell her i området. Også har alle mulige barnevakter dratt på ferie så man ikke får opplevde noe av det når man bor en drøy halvtimes gange unna moroa

Been there, done that. Syntes det var noe masete og for mange artister jeg hadde null interesse for. Men så er det mulig det bare er meg som ikke er noe festivalmenneske,

Back