Hehe, skravling kan være fint da!
Jeg har nemlig hatt den beste opplevelsen i et fly noen sinne. Jeg må bare takke Norwegianpilotene på rute DY254 fra Oslo til Tromsø i dag igjen, for de var ganske enkelt råkule.
Nevnte for flyverten at jeg hadde flyskrekk i det jeg kom inn på flyet og han lot meg hilse på pilotene. Kjempehyggelige karer, og før jeg viste ordet av det hadde de invitert meg inn i cockpiten - det ble klappsete hele veien til Tromsø!

Er helt overveldet av generell fly-glede, fikk forklart så mye, sett så mye, fikk hørt på radioen og...ja. Alt mulig jeg har lurt på, vært usikker på og vært regelrett redd for. Ordentlig mennesklige folk, både pilot og copiloten, vi holdt praten i hele flighten om både tykt og tynt. Tror de syntes det var litt gøy at den blonde jenta på 20 var hjertelig interessert i alt de hadde å fortelle om både flytyper og teknikk.
Tilnærmet nytt syn på alt som har med fly å gjøre, flyskrekken er avstumpa med minst 80%
Som om det ikke var nok med klappsetetur - på Gardermoen fikk jeg sett 2 MD-80'er, og en hel del andre fly jeg alltid har hatt lyst å se, f.eks BA sine propellfly. Sist men ikke minst kom kofferten min først på båndet, og dagen var komplett
EDIT: Jeg glemte helt å nevne at jeg var skikkelig nervøs i morges. Det var et ordentlig skjitvær, frontsystem med vind og regnskyll på morgenen i Oslo. Dagen ble bare progressivt bedre etterhvert som tiden gikk, og til slutt ende jeg altså opp med nydelige værforhold, var ikke en sky på himmelen fra trondheim og nordover! Panoramautsikt fra cockpiten, er nesten overmettet med inntrykk.