Bergen Air Show

BGO

TurbopropFlyer
De første deltakerene på Bergen Air Show har idag ankommet BGO. I 11-tiden idag kom første F-16 til Bergen og tok en rundtur over semtrum før den satte kursen ut mot Flesland. Kort tid etterpå kom to stk. Thunderbolt, vinge mot vinge, over sentrum før de også siktet seg inn på Flesland.
De må vise seg frem og bråke litt, det er vel den beste reklamen et flysevne som dette kan få.

En Tiger Moth passerte over Tananger med kurs for Flesland i 10-tiden og bør vel ha kommet frem nå vil jeg tro. Med mindre været har forårsaken en mellomlanding på Karmøy eller Sørstokken.
Den flyr rimeligvis rundt kysten fra Østlandet idag . Været er ikke OK for VFR flyging over fjellet idag.

Hæ ? Ikke OK for VFR flyging over fjellet idag ? Må være på vestlandet det da ?

Her oppe i Vest-Telemark har det iallefall vært strålende vær i hele dag, begynner å bygge seg litt opp med CU og delvis TCU nå riktignok, men fortsatt fint å fly VFR.

Men jeg har ikke vært på jobb idag så jeg har ikke flydd over fjellet selv, så det er godt mulig at det er vestlandsvidda som er problemet.

Ingen stor sak, men Cornell LN-BIF passerte nordre Vestfold kl.1640 på vei sørvestover.

Cornellen landet på KRS for en stund siden. En stk. Yak-formasjon har også passert. Alt er som sagt som det pleier å være... :smokin

Originally posted by LN-TAL
Hæ ? Ikke OK for VFR flyging over fjellet idag ? Må være på vestlandet det da ?
Ja, er det ikke sånn det stort sett alltid er da? Norges topografi og fremherskende værsystem fører veldig ofte til at vestsida av fjella blir IMC. Dette er barnelærdom for flygere TAL. ;)

Jeg flyr som oftest over skyene så jeg aner lite om hvor lavt dem ligger :)

Men joda, det er ikke uvanlig at det er IMC på en av sidene, men sist jeg sjekket metar for bergen idag så var det jo ganske ok der, men var kanskje bare en kort periode hvor det var bedre. Eller at det har vært bedre ute ved kysten.

Da var jeg kommet hjem igjen fra en "test-tur"...
Dette er noen av flyene som kom i kveld...

Nyt bildene.

Attachments

• Foto_001_.jpg
    Foto_001_.jpg
    58.7 KB · Views: 50
Back