BA's flåteplan fremover

krølle

ScanFlyer Crusty
BA's flåteplan fremover

Her er en oversikt over planlagt utfasing ober noen av Ba's 747/767

The respected jethros.org.uk site has published the following withdrawal schedule for the Boeing 747-400 and Boeing 767-300ER fleets:

Boeing 747-436 G-BNLM November 2013
Boeing 747-436 G-BNLR January 2014
Boeing 747-436 G-BNLE February 2014 (New First)
Boeing 747-436 G-BNLT April 2014 (New First)
Boeing 767-336ER G-BNWU April 2014
Boeing 767-336ER G-BNWC May 2014
Boeing 747-436 G-BNLS May 2014
Boeing 767-336ER G-BNWH June 2014
Boeing 767-336ER G-BNWO June 2014
Boeing 767-336ER G-BNWD July 2014
Boeing 747-436 G-BNLI August 2014
Boeing 747-436 G-BNLF September 2014
Boeing 747-436 G-BNLW October 2014
Boeing 747-436 G-BNLG July 2015 (New First)
Boeing 747-436 G-BNLU October 2015 (New First)
Boeing 747-436 G-BNLV November 2015 (New First)
Boeing 747-436 G-BNLX November 2015
Boeing 746-437 G-BNLZ January 2016

No withdrawal dates have been published for Old First fitted Boeing 747-436s G-BNLJ, G-BNLL, G-BNLY, G-CIVA, G-CIVB
and G-CIVC.

Om noen skulle fatte interesse
 
Re: Oversikt over BA 747/767

På BA sin kapitalmarkedsdag i dag ble oppdatert flåteplan frem til og med 2018 presentert

Screenshot_from_2013_11_15_16_23_10.png



Screenshot_from_2013_11_15_16_23_26.png
 
Re: Oversikt over BA 747/767

På BA sin kapitalmarkedsdag i dag ble oppdatert flåteplan frem til og med 2018 presentert

Screenshot_from_2013_11_15_16_23_10.png



Screenshot_from_2013_11_15_16_23_26.png

Ser de har ført opp 7 stk A321 under long haul i 2018. Visste ikke at A321 kunne klassifiseres i den kategorien.
 
Re: Oversikt over BA 747/767

Ser de har ført opp 7 stk A321 under long haul i 2018. Visste ikke at A321 kunne klassifiseres i den kategorien.

Dette er vel de 7 maskinen som kom inn i flåten etter oppkjøpet av BMI. Brukes vel på mellom-lange ruter til Midtøsten blant annet.
 
Re: Oversikt over BA 747/767

Ser de har ført opp 7 stk A321 under long haul i 2018. Visste ikke at A321 kunne klassifiseres i den kategorien.

Dette er vel de 7 maskinen som kom inn i flåten etter oppkjøpet av BMI. Brukes vel på mellom-lange ruter til Midtøsten blant annet.

Jepp, dette er de sju maskinene med 2-2 business class med skikkelige stoler arvet fra BMI og som brukes på mellomlange, tynnere ruter hvor det er OK betalingsvillighet blant enkelte
 
Re: BA's flåteplan fremover

Gleder meg til 734 er borte fra Gatwick! Sitter i en as we speak
 
Last edited:
Re: BA's flåteplan fremover

Noe annet å merke seg at at BA og Iberia/Iberia Express har valg å ikke ha winglets på noen av de A320ene de har fått levert de siste par månedene eller vil motta fremover, i motsetning til søsterselskapet Vueling. Det er bare Aeroflot, et par mindre selskaper samt de som får maskiner bygget i Kina som nå ikke tar i mot A320 med winglets
 
Re: BA's flåteplan fremover

Tustete at de faser ut 744'er med New First, før dem med gammel First. Den gamle er fortsatt komfortabel, men nokså slitt. Om ikke de refurber noen maskiner så kan man jo risikere Old first frem til i 2016
 
Re: BA's flåteplan fremover

Leveringsplan for de første A320neo og A321neo hos BA:

https://www.flyertalk.com/forum/bri...-arrivals-retirements-master-tracker-107.html
Airbus A320neo:
G-TTNA - Due in Mar 2018
G-TTNB - Due in Apr 2018
G-TTNC - Due in Jun 2018
G-TTND - Due in Jul 2018
G-TTNE - Due in Aug 2018
G-TTNF - Due in Sep 2018
G-TTNG - Due in Dec 2018

Airbus A321neo:
G-NEOP - Due in Oct 2018
G-NEOR - Due in Nov 2018
G-NEOS - Due in Jan 2019
G-NEOT - Due in Feb 2019
G-NEOU - Due in Mar 2019
G-NEOV - Due in Jun 2019
 
Re: BA's flåteplan fremover

Så 767 ryger før 747?

Ja. De har allerede sendt alle med langdistanseconfig på dyngen. De har 7 igjen som går til ARN, LCA, FRA, AMS og ATH (mulig noen andre og) og det er disse som skal ut innen enden av 2018.

747 har sin effekt i at de har fått high-j config. Par og 80 seter i CW. Terminalen BA bruker på JFK kan for eksempel ikke håndtere 380.
 
Last edited:
Re: BA's flåteplan fremover

Ja. De har allerede sendt alle med langdistanseconfig på dyngen. De har 7 igjen som går til ARN, LCA, FRA, AMS og ATH (mulig noen andre og) og det er disse som skal ut innen enden av 2018.

747 har sin effekt i at de har fått high-j config. Par og 80 seter i CW. Terminalen BA bruker på JFK kan for eksempel ikke håndtere 380.

Har aldrig forstået at BA ikke gør som LH også bestiller 8i udgaven af 747 så kan den havde næsten ligeså mange pax som en A380, og vel fortsat bruke terminalen de benytter i JFK?
 
Re: BA's flåteplan fremover

Har aldrig forstået at BA ikke gør som LH også bestiller 8i udgaven af 747 så kan den havde næsten ligeså mange pax som en A380, og vel fortsat bruke terminalen de benytter i JFK?

De har gått for A350-1000, som også tar nesten like mange passasjerer som 747-400, bare veldig mye billigere i drift
 
Back
Top