baselutvann
ScanFlyer Gold
Den 29 januar skal jeg på dagstur til Bardufoss. Noen som har noen bilder evt noen spesiell info om flyplassen ?
-Marius Kaniewski-
-Marius Kaniewski-
I januar er det vel stort sett mørkt, så det er begrenset hvor mye natur en får sett.Er det så mye å se der, da?
Du mister vi har da visselig soldag den 17 Januar i Tromsø, altså noe tidligere i Bardufoss...![]()
Og det er en god myte at det er mørkt døgnet rundt også, vi har jo dagslys og "grålysning" på formiddagen. Ved hvilket tidspunkt er det mister Kaniewski skal besøke Bardufoss?
Polaris, jeg har vært i Harstad fra juli til februar uten knapt å se en eneste fjelltopp, men også vært i Havøysund i desember med kanonflotte forhold, så jeg vet litt om lysforholdene rundt i nord, selv om jeg er fra Vestlandet. Uansett, så står jeg ved det jeg sa om at det stort sett er mørkt i januar, selv om en KAN være heldig.Du mister vi har da visselig soldag den 17 Januar i Tromsø, altså noe tidligere i Bardufoss...![]()
Og det er en god myte at det er mørkt døgnet rundt også, vi har jo dagslys og "grålysning" på formiddagen. Ved hvilket tidspunkt er det mister Kaniewski skal besøke Bardufoss?
Edit (skriver på iPhone): så den 17 er en slags teoretisk korrekt soldag (slutten på mørketida) - mens den 21 er den praktisk korrekte soldagen for de som er bundet til jorda. Tru når jeg får årets første solglimt, er spent på været![]()
Den 29 januar skal jeg på dagstur til Bardufoss. Noen som har noen bilder evt noen spesiell info om flyplassen ?
-Marius Kaniewski-
Yeah right, det er det jeg mente og som står i den linken jeg postet. Det vil si der står det 15/1, men uansett det er ikke alle som er har samme tilnærming til slike ting som hr. Røed Ødegaard.Jeg er derimot omtrent slik som han i forbindelse med fly og luftfart!:fly Siden det her handler om Bardufoss, vet jeg ikke hva som regnes som soldag der. Dette selv om jeg på slutten av 1980-tallet tjenestegjorde i indre Troms en periode på vinteren (januar-april).
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.