http://www.roros-flyservice.no/handling/Om_oss2.htm
Om oss - firmahistorikk
- 1. september 2002 åpnet vi ny avdeling på Værnes
- I 2004 åpnet vi nye avdelinger i Kristiansand og Tromsø
- 1. april 2006 åpnet vi ny avdeling i Bodø
- 8. november 2007 åpnet vår største avdeling, på Oslo Lufthavn Gardermoen (Røros Flyservice OSL AS)
- 1. mai 2008 åpnet vi en ny avdeling på Bardufoss (Bardufoss Flyservice AS)
- 10. september 2008 åpnet vi avdeling i Ålesund
- 1. september 2009 åpnet vi ny avdeling i Molde
At OSL avdelingen er eget selskap kan jeg forstå, men at bardufoss ser ut til å være eneste av de andre stasjonene som er eget aksjeselskap (8 ansatte) finner jeg bare en forklaring på: RF viste da de startet opp på BDU at sjansene for virksomhetsoverdragelse var stor. Spesielt med tanke på dommen i saken: SGS/Bråthensansatte. Ved en rettskraftig dom avvikles selskapet, og nytt selskap med nesten samme navn startes. Alt av utstyr er eid av morselskapet, og derfor ikke en del av konkursen. Om det er dette som har foregått, så kan du vel ikke være uenig i at dette er et klassisk tilfelle av konkursrytteri?
At de er forpliktet til å avvikle etter aksjeloven (om det du sier stemmer, det gjør det sikkert), så fritar ikke det for brudd på andre lover.