Hotellet tilbyr sikkert mulighet for å la bagasjen stå noen timer.
Jeg har akkurat kommet tilbake fra ei uke BCN. Bodde på begge hilton hoteller. Begge to er fine og moderne og i forhold til pris får man en bra deal (betalte 160 EUR per natt i snitt). Begge to er 15min fra la rambla / Passeig de gracia med metro/drosje, så de er ikke bestevalg hvis du vil bo rett i sentrum (jeg valgte dem pga pris og HHgold benefits). Vil du bo i sentrum så ville jeg anbefale Pullman Hotellet (husk å ta med aXXor plaXinum via promotion code før reisa). Jeg skulle gjerne ha bodd der, men hotellet var fult (og ikke snakk om noe room guarantee forresten).
Mens jeg holder på: Restaurant. De fleste topp restauranter i BCN er liten med få bpord og tilby en - to forskjellige "tasting menus" som er veldig godt. Det beste vi var hos er def. "MON". Ellers var vi hos Caldeni og Osmosis, men spesielt Caldeni`s berømt biff revet meg ikke fra stolen. Skulle gjerne ha spist hos Lasarte eller Con Gracia, men var seint ute med booking.
En siste tips: Ikke ta flytoget. Veien til togstasjonen er minst 10-15 min fra arrival gate. Toget kjører i større intervaller enn 20min (vil huske at vi måtte vente 30-40 min) og det er langt kø til billetkjøp. Hvis du har planer om å bytte fra tog til metro, er det som oftets passeig de gracia som du skal gjør det i og der må du gå 10 min fra togstop til metro stasjon. I sin helhet mye stress. Toget er dessuten overcrowded. Heller invester 30-40 euro i en drosje.
Det går begge deler. Flytoget går fra den gamle terminalen, så man må ta buss fra den nye. Aerobus er et mye bedre alternativ derfra.
Mandag lunch er notorisk vanskelig i BCN, mange gode steder holder stengt. Paco Meralgo i Muntaner er et godt, men geografisk litt langt unna, alternativ. Sitt i baren, og fråts i div tapas/småretter.Hola!
Har et snaut døgn i Barcelona. Middag søndag tror jeg er i boks, men er det noen som har et godt forslagtil lunch mandag? Jeg bor på Hilton Diagonal Mar, så bagasjen blir nok stående der. I tillegg kommer det en fra flyplassen som har noen timer før vi iler avgårde til neste flight.
Mandag lunch er notorisk vanskelig i BCN, mange gode steder holder stengt. Paco Meralgo i Muntaner er et godt, men geografisk litt langt unna, alternativ. Sitt i baren, og fråts i div tapas/småretter.
Alternativt kan du bare titte tvers over gaten: Sagardi har 3-4 restauranter i BCN. En av de ligger på terrassen på shoppingsenteret Diagonal Mar, dels innen-/utendørs og likner til forveksling på de andre superkommerse stedene. Som mange andre baskiske restauranter har de en fantastisk chuleton, servert i all sin enkelhet med smakfull salat ved siden av. Dagens fisk er alltid bra (men ikke best på mandager). Et par pintxos til forrett er perfekt. Pent vinutvalg til ditto priser.
Hotel Pullman Barcelona Skipper er min favoritt i BCN.
http://www.pullmanhotels.com/gb/hotel-7341-pullman-barcelona-skipper/index.shtml
Ligger et lite stykke fra LaRambla, men nære stranden i Port Olimpic. En grei spasertur, ev 5 minutter med bussen inn til sentrum.
Tenkte å følge mitt eget råd i denne noe tilårskomne tråden om Barcelona. Men de tilgjengelige rommene den første uken i september er priset helt hinsides... Noen som har litt ferskere tips å komme med? Gjerne ved La Rambla, Placa Catalunys eller Port Olimpic. Budsjett max NOK 2.500,- /natt.
Sent from my iPhone using Tapatalk