Bodd her 2 ganger: http://www.vinccigala.com
Kommer nok til å bo der igjen. Benytter meg alltid av metro/kollektivt. Aerobussen stopper ikke langt unna heller.
Hilton Diagonal Mar er bra. Strøken executive lounge med takterrasse.
Hvis de har pusset opp siden 2012 kan Torre Catalonia være et bra alternativ.
Masse konserter og festivaler og altfor mye turister og lommetyver.Noen grunn til å ligge unne Barcelona 5-15. juli? Tenker på om noen vet om streiker, demonstrasjoner for uavhengighet, fotballkamper eller annet trøbbel?
Vel, du kan vanskelig finne mer ugunstig hotellokalisasjon i forhold til de nevnte attraksjonene... Hadde byttet hotell med mindre det er en del av cruisepakken.Hei i mai skal jeg på cruise fra Barcelona og skal i den forbindelse ha en natt på Hotell Princess. Så har jeg noen spørsmål, enkleste måte å komme seg fra El Prat til hotellet. Og komme seg fra Hotellet til cruiseterminalen. Samt og å komme seg fra hotellet til enten Nou Camp eller Mountjuk høyden (Eller hva den heter) der hvor OL stadion ligger. Veldig glad hvis noen kan svare meg på dette.
Vel, du kan vanskelig finne mer ugunstig hotellokalisasjon i forhold til de nevnte attraksjonene... Hadde byttet hotell med mindre det er en del av cruisepakken.
Takk, nei kan ikke gjøre noe med det. (Ikke en del av cruisepakke). Men er bestilt og betalt uten mulighet til å kanncelere.
Vet du om det går flybuss fra El Prat som stopper i nærheten av hotellet?
Ellers ser det ut som om jeg kan nå det fra flyplassen, med først et tog og så t-bane siste stykket. Hvordan er det å ta med bagasje på t-banen i Barcelona? Kan eventuelt taxi siste biten være et alternativ?
Og så for å komme til cruiseterminalen ser det ut på google maps at det er et stykke å gå fra nærmeste kommunikasjonsmiddel. Men så er jeg inne på et kart over offentlig komunikasjon i Barcelona og der ser det ut til at det er en taubane som er innom noe som heter World Trade center som ligger ute ved cruiseterminalen, kjenner du til denne taubanen?
Aner ikke om du kjenner til google.
Men jeg bruker alltid Aerobus, koster 6 euro inn til pl catalunya. Derfra kan du gå til den gule t-banen som stopper i nærheten av hotellet ditt.
Noen som har forslag til en liten biltur fra Barcelona? Bør ikke være mer enn 4 timer tur/retur.
Santa Maria de Montserrat er innenfor rekkevidde og absolutt verdt et besøk.