Bangkok-tråden

Hotell nær Suvarnabhumi Lufthavn BKK

Har en i familien som skal reise med Norwegians morgenavgang BKK-OSL og trenger rimelig hotell nær flyplassen, har dere noen anbefalinger? Ønsker rom med plass til tre personer.
Novotel blir litt dyrt da de kun har rom til 2 voksne.

Re: Hotell nær Suvarnabhumi Lufthavn BKK

Novotel tilbyr ekstraseng på rommet - bare vær litt tydelig.

Re: Hotell nær Suvarnabhumi Lufthavn BKK

TGjr, Takk for tipset, jeg skal videreformidle.
De syntes i utgangspunktet Novotel var litt dyrt i slutten av ferien på studentbudsjett.

Hvilket område å bo i Bangkok ?

Hei,

vi skal til Bangkok for første gang i midten av august. Har 4 dager til rådighet før vi reiser videre til Koh Phangan. Foreløpig har vi sett oss ut Sukhumvit eller Silom som aktuelle områder å bo i. Høres dette fornuftig ut ? Tar gjerne imot tips!

Re: Bangkok-tråden

Spør dere meg er det kun en plass i denne byen som er levelig og komfortabel, ved elva , Shangri-la , Hilton, Sheraton etc etc.. Og i tillegg holde seg i nærheten hvis man må ut på byen...

Spør dere meg er det kun en plass i denne byen som er levelig og komfortabel, ved elva , Shangri-la , Hilton, Sheraton etc etc.. Og i tillegg holde seg i nærheten hvis man må ut på byen...

Bodde på Shangri-la i februar. Kan absolutt anbefales

Bangkok er stort, hvor det er best å bo er det nok mange meninger om.
Vi bor alltid i Sukhumvit området og liker oss der.

Takker for tips. Booket akkurat 4 netter på det nye radisson blu hotellet i sukhumvit.
Bangkokbybike virker som en fin måte å se byen på, notert!

Minibank på BKK

Opplevde sist jeg var på Suvarnabhumi at kortet ikke ble godtatt i minibankautomaten der med nedgangen til flytoget. Hvor på flyplassen kan man få tatt ut penger lettest etter landing? Eller var jeg bare uheldig med mitt DNB VISA?

Re: Minibank på BKK

I ankomsthallen er det flere minibanker, aldri vært noe problem å ta ut penger der. Mulig du var uheldig.

Opplevde sist jeg var på Suvarnabhumi at kortet ikke ble godtatt i minibankautomaten der med nedgangen til flytoget. Hvor på flyplassen kan man få tatt ut penger lettest etter landing? Eller var jeg bare uheldig med mitt DNB VISA?

Du har nok vært uheldig, jeg har brukt mitt DNB visa i minibank på Subarnabhumi uten problemer. Prøv i ankomst.

Forøvrig har jeg lagt merke til at vekslingskursen på cash er dårligere på flyplassen enn inne i byen. Noen som vet om det samme er tilfelle i ATM'ene?

Forøvrig har jeg lagt merke til at vekslingskursen på cash er dårligere på flyplassen enn inne i byen. Noen som vet om det samme er tilfelle i ATM'ene?

Du tar ut i lokal valuta, din bank står for vekslingskursen. Derfor er det helt samme hvilken minibank du tar ut i. Din norske banks vekslingskurs gjelder.

Minibanker tar et ekstra gebyr for å ta ut. Dette er typisk 150 bath og så og si likt i alle minibanker.

Ved baggasjebåndene er det hauger av minibanker, og manuelle banker som evt veksler.

Det er fast rutine for meg:

- full kappgang til fast track
- tur på dass
- hente penger
- orge AoT-mafia-taxi
- hente bag
- i bil

Selv med pritag er det sjeldent baggen min er på plass før meg, selv om jeg er blandt de første ut døren.

-A

Ved baggasjebåndene er det hauger av minibanker, og manuelle banker som evt veksler.

Det er fast rutine for meg:

- full kappgang til fast track
- tur på dass
- hente penger
- orge AoT-mafia-taxi
- hente bag
- i bil

Selv med pritag er det sjeldent baggen min er på plass før meg, selv om jeg er blandt de første ut døren.

-A

hehe hvorfor orge AoT mafia taxi når de vanlige rosa bilene er mye billigere? Har vel kanskje noe med sikkerhet å gjøre -de kjører jo som en griseflokk jagd av ulver til tider og enda verre også.

hehe hvorfor orge AoT mafia taxi når de vanlige rosa bilene er mye billigere? Har vel kanskje noe med sikkerhet å gjøre -de kjører jo som en griseflokk jagd av ulver til tider og enda verre også.

Som SQ777 sier, de kjører noe mer sivilisert, pluss det er behagelig å gå rett ut i en bil.

(Ikke minst fordi AoT sine biler har fungerende setebelt bak. Å dundre nedover motorveien i 120-130 i en gammel taxi uten setebelte er bare ikke lurt.)

-A

Hvordan er beliggenheten til Rembrandt i Bangkok? Noen her inne med erfaringer fra dette hotellet :-)? Vurderer å reise til Bangkok for første gang til neste vinter, og er svært takknemlig for alle hotelltips fra dere.

Back