Baltia Airlines - Nytt navn; USGlobal Airways

MartinL

ScanFlyer Dusty
Sitter å leker meg på nettet og kom over denne!

http://www.baltia.com

BO21 JFK RIX som skal gå opp til fire dager i uken direkte i følge denne nettsiden.

Synes den var noe rotete.

Er dette virkelig tilfelle av et flysellskap? Har i såfall gått meg hus forbi!
http://www.baltia.com/index_comp.htm
 
Re: Baltia airlines

Har hørt om dette... Men trodde ikke det ble noe av. Flere år siden jeg leste om disse sist.
 
Replying to Topic 'Baltia airlines'

Og nå skal de ha sikret seg en 747 i følge Skyliner.
 
Replying to Topic 'Baltia airlines'

dette ser ikke seriøst ut - frequent flier program som heter "Freeloaders"???
 
Replying to Topic 'Baltia airlines'

Sidene var vel heller ikke særlig oppdatert med årstall som 2003 og første flygning skal skje i 2004.....

:naughty:
 
Replying to Topic 'Baltia airlines'

Minns jag fel eller var inte SAS två 767-200 för många år sedan på väg till Baltia? Eller hette det bolaget, som aldrig blev av, Baltic? Vill minnas att det fanns uppgifter i SAS datan under 767 i UP5/Toma2.
 
Re: Baltia airlines

Disse gutta holder fortsatt koken, nå er det omsider registrert en gammel traver av en B747-282B på Baltia Airlines; N705BL. Maskinen hadde sin første flygning i 1975 og tjenestegjorde en kort tid for TAP (Portugal) før den ble overtatt av PIA i '76. Maskinen ankom MZJ i '05 og har stått lagret der siden.
Hvem i all verden planlegger å starte long-haul mellom US og Baltikum med en jumbo som snart er 40 år?

Et bilde av maskinen i 2008:

http://www.airliners.net/photo/Boeing-747-282B/1356747/L/
 
Re: Baltia airlines

There's a sucker born every minute .. og av en eller annen grunn har jævlig mange av dem havnet i bransjen. :lol:
 
Re: Baltia airlines

Litt OT: Er det mulig å kjøpe billetter med Uzbekistan på samme ruta?

Jepp, du kan kjøpe med HY både på RIX-JFK og RIX-TAS ( B767-300 ER ). Baltia skulle opprinnelig fly LED-JFK så vidt jeg vet.
 
Last edited:
Re: Baltia airlines

Hvor mange 747-200 flyr i passasjerversjon?
 
Re: Baltia airlines

Har ikke Uzbekistan airways flöyet direkte mellom Riga og New York i mange år nå? Hörer lite om ruten, men mener denne ble lanser med 3 eller 4 ukentlige avganger?
 
Re: Baltia airlines

Har ikke Uzbekistan airways flöyet direkte mellom Riga og New York i mange år nå? Hörer lite om ruten, men mener denne ble lanser med 3 eller 4 ukentlige avganger?

Stemmer det Martin. Flyvningene begynte oktober 2004 med to ukentlige. I vinterhalvåret er det kun flyvninger på søndager, men nå som sommerprogrammet har begynt, er meningen at det igjen skal blir 2x ukentlig. Avgang nummer to er enda ikke lastet opp i bookingsystemet, men i følge hjemmesiden til HY skal ruten flyves to ganger i uken til sommeren. Flytype er 763.
 
Re: Baltia airlines

Og de har jaggu ikke gitt opp ennå ... Ville DU kjøpt en bruktbil - eller flybillett - av disse folka? Nå har de holdt på å starte opp i snart 15 år ..
http://www.baltia.com/corporate.html


http://ireport.cnn.com/docs/DOC-1081674

. In November 2013, the company began Phase II of a four-phase certification process, and it is anticipated that their first flight will be well before the end of 2014. As the youngest international airline to date, Baltia arguably presents the most undervalued and lucrative investment opportunity in the ever-growing international airline industry.
 
Re: Baltia airlines

Sa jeg 15 år ..? Vi gratulerer. De har 25-årsjubileum i år ...

http://www.flightglobal.com/blogs/the-networker/2011/09/all-about-baltia-air-lines-jfk/

Looking like one of the odd airline start-ups, Baltia has been in the start-up mode since 1989. It states that its primary goal “is to become the leading U.S. airline in the Trans-Atlantic market between the major U.S. cities and capital cities of Eastern Europe, including Russia, Latvia, Ukraine, and Belarus.”
Baltia is headed by Igor Dmitrowsky, who acts as the Prseident and CEO of the company. A Latvian national born in 1956, Igor started his first US based company in 1979 – as American Kefir Distribution, a diary distribution company. He completed American Kefir’s public offering in 1986, and retired from it in 1987. Since 1989, Igor has been building Baltia.
Trading in the stock market (NASDAQ) as Baltia Air Lines Inc. (BLTA), Baltia’s stock data shows that today it employs 20 people with assets of 3.43m. The airline’s ICAO code is BTL.
- See more at: http://www.flightglobal.com/blogs/t...ut-baltia-air-lines-jfk/#sthash.S2LwzINm.dpuf
 
Re: Baltia airlines

Her får jeg litt John Arne Riise assosiasjoner til investeringer og plassering av penger.
Hvorfor i all verden -200 når det er drøss med brukte -400 der ute?

Det må da være lettere å få tak i deler, billigere med tanke på fuel, piloter med rating osv?
 
Re: Baltia airlines

Nei, si det .. men forretningsplanen har sagt -200 siden starten i 1989 og det er jo mulig de ikke er interessert i annet enn å dra penger ut av dumme investorer.. Det er i såfall det eneste jeg ser som potensielt vellykket her .. Det finnes mange slags tiggere ...

producers.jpg
 
Last edited:
Back
Top