Bagdrop kvelden i forveien på OSL (og andre steder)?

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Bagdrop kvelden i forveien på OSL (og andre steder)?

Skal til MNL med LH fakir i oktober kl 0610 . Videre ned SQ. Kan vi sjekke inn kvelden før og bo på OSL . Slik at vi kan gå rett til kantina for kaffe og brødblings. ? ?

Dagen før check-in

Du kan vel sjekke inn, men ikke levere fra deg bagasjen. Og sjekke inn kan du jo uansett fikse på nettet

Re: Dagen før check-in

Du bør kunne sjekke inn å få boarding kort og tagget bagasjen kvelden før. Men mulig du må droppe bagasjen på vei til kantina om morgenen...

Var upresis ( igjen :drunk: ), men "å bli kvitt bagasjen" 4 PC smekk fulle og tunge, få BP og dra rett i kantina neste morgen ...

Ellers føler jeg ikke noe vits i å overnatte....

Var upresis ( igjen :drunk: ), men "å bli kvitt bagasjen" 4 PC smekk fulle og tunge, få BP og dra rett i kantina neste morgen ...

Nei, har vært oppe tidligere. OSL har ikke fasiliteter for å passe på innsjekkede bags over natten.

Du kan vel sjekke inn, men ikke levere fra deg bagasjen. Og sjekke inn kan du jo uansett fikse på nettet
Har flere ganger opplevd at online innsjekking ikke har fungert, men har likevel klart det via innsjekkingsautomat på OSL kvelden før avgang.

Har flere ganger opplevd at online innsjekking ikke har fungert, men har likevel klart det via innsjekkingsautomat på OSL kvelden før avgang.

:rolleyes: Han spør jo om bagasje...

Du kan ikke levere fra deg bagasje dagen før på OSL

:rolleyes: Han spør jo om bagasje...

Du kan ikke levere fra deg bagasje dagen før på OSL
Det er jeg fullt klar over. Jeg kommenterte på ett av svarene som ikke ga komplett info til andre som kunne lese denne tråden.

Re: Dagen før check-in på OSL?

Meg bekjent er det ingen flyplasser som tillater innsjekk av bagasje dagen før. Du har vel egentlig ikke lov til å forlate flyplassen etter å ha levert bagasjen din. No show (pax ikke møtt opp til avgang) er en av de vanligste grunnene til forsinkelse, da vi må tømme flyet for å ta av bagasjen til de som ikke møter opp!

Meg bekjent er det ingen flyplasser som tillater innsjekk av bagasje dagen før. Du har vel egentlig ikke lov til å forlate flyplassen etter å ha levert bagasjen din. No show (pax ikke møtt opp til avgang) er en av de vanligste grunnene til forsinkelse, da vi må tømme flyet for å ta av bagasjen til de som ikke møter opp!
HKGs "Free In-town Check-in Service" gjør det, fra togstasjonene midt i byen, og det er utrolig praktisk! Skulle ønske at det var slike tilbud flere steder.

Thomas Cook har også en flott service for dette på Gatwick, der man kan sjekke inn baggasje sin og få billetter kvelden før

Hah jeg har da forlatt flyplassen både på LHR og Sola. På LHR kom jeg inn grytidlig med fly fra Chicago og flyet til Oslo gikk rundt 10 timer senere eller så.

Og på Sola sjekket jeg inn tidlig og tok en tur inn til byen etterpå.

Dagen før check-in på OSL?

Her snakker vi om kvelden før,slik at bagasjen "oppbevares" på flyplassen over natt..... Din bagasje på LHR var i transit og tagget til endedestinasjon vil jeg anta.

Hah jeg har da forlatt flyplassen både på LHR og Sola. På LHR kom jeg inn grytidlig med fly fra Chicago og flyet til Oslo gikk rundt 10 timer senere eller så.

Og på Sola sjekket jeg inn tidlig og tok en tur inn til byen etterpå.

Med bagasje? Er en grunn til at de fleste flyplassene har bagasjeoppbevaring/porterservice. Mye som kan skje som gjør at du etter en tur til byen ikke rekker avgangen din. Men du er kanskje en av de som ikke bryr seg om stuerne som ene og alene grunnet DEG må håndtere opptil 2-4 tonn EKSTRA for å finne din bag? Den skal nemlig IKKE være med flyet om du ikke møter opp. Og hva med de andre passasjerene som kan bli 30-50 minutter sene? Det er nemlig det som er konsekvensen ved fulle fly, og mye bagasje.

I BLL kan du aflevere bagagen fra 22 timer før afgang - på de fly der ikke har dedikerede indcheckningsskranker. Det kan så længe der er folk på arbejde i bagagehallen - dvs til sidste afgang på dagen.

Har selv gjort det et par gange hvor jeg kommet ind med et fly en dag og skal flyve ud igen den næste, så kan man gå fra ankomst direkte til checkin - og undgå at skulle slæbe kuffert hjem og ud igen.

Du har vel egentlig ikke lov til å forlate flyplassen etter å ha levert bagasjen din.
Har ofte forlatt flyplassen og tatt meg en tur inn til den lokale byen under transit hvor jeg ikke rørte bagasjen.

Også under transit hvor jeg har måtte sjekke inn igjen bagasjen har jeg først sjekket den inn og så tatt meg en tur til byen. Har aldri hørt om at noen land hadde lover mot dette.

Back