Bagasjeregler SAS og Star Alliance

Bagasjeregler SAS og StarAlliance

Synes det er merkelig at reisebyråer utesteder billetter til lavere pris enn direkte kjøp hos flyselskap og i tillegg 10 kg mer. Vi er *G så vi har uansett enda mer.

Dette gjelder vel såkalte "etniske billetter" og jeg tror de har en bookingklasse som ikke er tilgjengelig ved kjøp på nett. Vet at både Thai og Turkish tillater 30 kg på disse billettene.

Re: Bagasjeregler SAS og StarAlliance

Dette gjelder vel såkalte "etniske billetter" og jeg tror de har en bookingklasse som ikke er tilgjengelig ved kjøp på nett. Vet at både Thai og Turkish tillater 30 kg på disse billettene.

I tillegg så har selskapene som flyr på typiske "etniske" strekninger også tilbud og kampanjer som er tilgjengelige for alle, men det finnes generelt og. Men i Europa er vi så lite opptatt av det at det sjelden er noe man kan konkurrere på.

Reisebyrå gir deg også mulighet til å velge bookingklasse slik at du får bonuspoeng på ditt program. I tillegg kan endre billetten mot gebyr på kr. 1.500 og avbestilling etter utstedelse koster kr. 2.000.:D

Hm. Hvordan har det seg at jeg betalte $65 for ekstra bagasje hos united, når det egentlig koster $100?

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    50.1 KB · Views: 676

Flög du någon sträcka med SAS? Om SAS är most significant carrier är priset $65.

Hei.

Er det nå endret slik at man har et ekstra kolli på SAS IC flighter med sølv også? Sakset fra EB sine sider:

"Ekstra bagasje - Du kan ta med deg 1 ekstra bagasje uten kostnad på SAS, Estonian Air og Widerøe. Den tillatte vekten på din ekstra bagasje avhenger av hvilken billettype du reiser på.Les mer
Merk: Ingen ekstra bagasje tillatt ved charterreise"

Innsjekket bagasje med United/SAS

Vi skal snart ut på tur til Statene (FLL), med UA/SK i økonomiklasse
Både min kone og jeg har *A gullkort.

Jeg har forstått det slik at United tillater 3x 32kg (forøvrig helt fantastisk).
MEN, vi skal fra OSL til FRA med SK, og videre med UA. (overnatting i FRA).
Samme rute hjem igjen.
Vil SK på OSL godta våre 3 kolli per pers?
Har leita på nettet men ikke kommet frem til noe svar på dette.

Minns jeg leste tidligere noe om MSC, selskapet som har den mest betydelige delen
av reisen, bestemmer også bagasjereglene....?!

På forhånd takk for svar.

Så vidt jeg vet gjelder 3x32 kun for sine egne gull Plat og 1K. Står under regler for MP ..

Det har ihvertfall tidligere gjeldt alle star gold.
Tror det skal gå hos SAS også da, men insjekkingspersonalet vet kanskje lite om dette

Bagasjeregler SAS og StarAlliance

Så vidt jeg vet gjelder 3x32 kun for sine egne gull Plat og 1K. Står under regler for MP ..

På United.com kan man vælge rute og Star Gold status for at se priser. Den kombination giver 3x32 kg.

Det var jo flott.... Får håpe det går greit for alexbru da... En god grunn for å velge UA for de med mye bagasje...^_^ håper at SK på veien til FRA er klar for det... Har selv benyttet av 3 PC pr pax ofte fra the US... Kanskje greit å printet ut sidene FlyHi viser til...

Det var jo flott.... Får håpe det går greit for alexbru da... En god grunn for å velge UA for de med mye bagasje...^_^ håper at SK på veien til FRA er klar for det... Har selv benyttet av 3 PC pr pax ofte fra the US... Kanskje greit å printet ut sidene FlyHi viser til...

Ja helt genialt at to mennesker med *A gull kan sjekke inn nesten 200kg med UA.
Lurer på om jeg skal fylle mine opp med gode biffer på tilbakeveien.
Eller mursteiner, skal bygge ut huset snart. haha.

Takker for tilbakemeldinger!

He, he vær forsiktig med biffen, fy fy, men som meg, gjem den godt... :colgate:

Det er noe skikkelig stusselig over SAS' bagasjepolicy der EBG og EBS får samme tilleggskvote (ett ekstra kolli, vekt avhengig av om man flyr Y, Y+ eller C), mens man altså kan dra med seg 3 x 32 kilo i Economy hos United.

Siste nytt: United har endret sine bagasjeregler.
Fra romslige 3x32kg til 2x23kg for *A gullkortholdere. (i økonomi)

Ganske stor endring over natta, men det var vel uunngåelig at
de ville legge seg på samme nivå som alle de andre.

2x23 holder jo selvfølgelig for de fleste, men ville bare informere om innskrenking
av våre goder som gullkortholdere.

Bag fee i USA med transatlantisk

Hei!

Hvordan håndterer UA bag-fee når jeg flyr SAN-SFO-CPH-TRD med SAS og sjekker inn 2 kofferter. Jeg har jo i utgangspunktet 1 gratisk bagasje, men som EBS så har jeg jo en ekstra bag på SFO-CPH-TRD. Har dog hørt at andre har måttet betale full pris ($100) for koffert 2 i liknende tilfeller tidligere, men vet ikke om det har fått ordnet systemene nå.

UA baggasje regler

Hei,

Av praktiske hensyn hjem fra US i april har jeg følgende routing;

MCO-ORD-ARN-OSL

Jeg flyr UA First / SK Biz - Jeg har EBG
Har jeg fortsatt muligheter for 3 stk innsjekket baggasje, eller blir dette ett sant "H**" i Orlando ved UA innsjekk ?

BTW - Er det noen OK lounge for Star Alliance der, eller er det store skinn-stoler og middelsdårlig kaffe ?

Re: UA baggasje regler

Hei,

Av praktiske hensyn hjem fra US i april har jeg følgende routing;

MCO-ORD-ARN-OSL

Jeg flyr UA First / SK Biz - Jeg har EBG
Har jeg fortsatt muligheter for 3 stk innsjekket baggasje, eller blir dette ett sant "H**" i Orlando ved UA innsjekk ?

BTW - Er det noen OK lounge for Star Alliance der, eller er det store skinn-stoler og middelsdårlig kaffe ?

UA first gir i utgangspunktet 2 gratis innsjekket bagasje. Siden du er EBG kan du sjekke inn 1 gratis koffert i tillegg til dette. Har reist nesten samme rute (MCO-EWR-OSL) og sjekket da inn 2 stk kofferter og 1 golfbag at no cost. Fikk ikke tid til å besøke loungen til UA. Det serveres nok ikke stort annet enn snacks og kaffe. Alkohol mot betaling

Back