dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
DY 1995 er nå klar til avgang tilbake til ja nettopp 1995
Onsdag morgen var jeg igjen på plass i Indianerflyet (også fra historien Braathens avgang til SVG 07:30 var Indianerflyet - 08:00 avgangen var Høvdingflyet) - livetr har jo blitt hardere for oss indianere - nå går Indianerflyet 06:55 - noe som betyr avgang Kolbotn 05:11 med NSB noe som "korresponderer" med Flytoget 05:45 fra Oslo S - eller bedre med 05:42 fra Nationalteatret (for der er det sitteplasser igjen, det er det ikke fra Oslo S:angry
MEN Retro Airlines har tatt et solid steg tilbake til den tiden Al Gore fant opp Internettet - og Automater....røde og og fine...men som alle typer Automater er de veldig fastskrudd til en posisjon (i motsetning til Internettet og andre nymotens ting som iPhone og andre Droider) så Adam må komme til Automaten - den kommer ikke til deg - hvor lenge var en i paradis
(et annet tilbakeblikk i historien fra Fornebu - SAS sin første Automat i 1989 het Adam
ld) Så denne lille indianeren må gå av på Oslo S - finne den røde blanke automaten og ei heller da finner en lykkja - følgj med det blir værre - mens jeg kan kjøpe en bok, en cd og mye annet hos Amazon med et klikk - er ikke akkurat brukervennligheten viet mye oppmerksomhet i disse retro boksene - 6 skjermbilder må til for å sjekke inn en liten indianer til SVG med reservert sete og uten bagasje....8 skjermbilder om en skifter sete :drunk: (I 1989 klarte Adam å reservere, ta betaling (enten kontant eller bank kort) trykke billett, ombordstigningskort og bagtag på 6 skjermbilder
)...
Ja det er spor av fremtiden, jeg får en SMS på min lille iPhone og kan hente opp en "reisebekreftelse" som faktisk har en liten 3D strek kode som ligner veldig på den jeg får som ombordstigsningskort når jkeg sjekker inne på Internett hos Air France - og som faktisk er et ombordstigningskort akseptert selv av Home Land Security - men denne lille strek koden er ikke godt for mye.
En kan jo gå rett til gaten på innlandet, jo men hva innebærer det, det var ganske lange køer i Gate 16 i SVG i ettermiddag og nysjerrig som jeg er lurte jeg på hvorfor de gikk i rykk og napp som trafikken forbi Lysaker i Rush tiden - jo det var strek kode gjengen - som lagde full stopp - de måtte sjekkes inn - litt raskere enn automaten men ikke mye (siden det var køer kunne jeg sammenligne og mens en strek kode fyr ble sjekket inn skannet den andre mellom 8 og 10 passasjerer)
Og på toppen av allt koster jo dette mere - automater koster mye mere enn "other peoples internett" og siden jeg skal betale for det det koster å sende bagasje, kan vi vente oss et Automat Gebyr også ?

Ja det er spor av fremtiden, jeg får en SMS på min lille iPhone og kan hente opp en "reisebekreftelse" som faktisk har en liten 3D strek kode som ligner veldig på den jeg får som ombordstigsningskort når jkeg sjekker inne på Internett hos Air France - og som faktisk er et ombordstigningskort akseptert selv av Home Land Security - men denne lille strek koden er ikke godt for mye.
En kan jo gå rett til gaten på innlandet, jo men hva innebærer det, det var ganske lange køer i Gate 16 i SVG i ettermiddag og nysjerrig som jeg er lurte jeg på hvorfor de gikk i rykk og napp som trafikken forbi Lysaker i Rush tiden - jo det var strek kode gjengen - som lagde full stopp - de måtte sjekkes inn - litt raskere enn automaten men ikke mye (siden det var køer kunne jeg sammenligne og mens en strek kode fyr ble sjekket inn skannet den andre mellom 8 og 10 passasjerer)
Og på toppen av allt koster jo dette mere - automater koster mye mere enn "other peoples internett" og siden jeg skal betale for det det koster å sende bagasje, kan vi vente oss et Automat Gebyr også ?