Originally posted by vs 200
hehe bitter, langt ifra jeg vet hvordan bransjen er så absolutt og aksepterer det fullt ut og har ikke noe i mot konkuranse i det heletatt men konkranse er en ting å ødelegge et yrke er en annen vi har alltid hatt konkuranse på osl widerøe sgs og sa. og det funket helt fint og balansen var god til en helt ok betaling, hadde northport opperert med anstendige lønninger så kune man altids søke jobb der men det er jo knapt mulig å leve for den lønna, + en ting til de benytter seg av splitt skift noe som er helt forkastelig, og til dere som jobber i northport, dere har min fulle sympati og medfølelse håper virkelig dere slipper å jobbe på den måten i fremtiden.
vi har i servisair noen som har jobbet i northport og de har vel ikke akkurat roset arbeidsmetodene de bruker. servisair har lavere lønninger enn sgs fordi vi ikke er under et stort flyselskap sine beskyttende vinger vi kan ikke ta oss sånn betalt som de kan vi har også en mye svakere fagforening, mange i sgs vill nok si at vi jobber under dårlige omstendigheter kansje vet ikke hva dere synes om servisair?
men sgs og servisair og widerøe er enig i en ting og som jeg føler vi står ganske samlet rundt og det er at northport dumper prisene til et nivå hvor sunn konkuranse opphører, det er det vi ikke liker om det er northport eller noe annet spiller jo ingen rolle her men det er northport som introduserte dette på osl så da er det jo selvsagt dem vi tar, dette er ikke noe i mot personene som jobber i northport, men de de jobber for,
servisair kan bli borte men det vil altid være behov for folk der men det er lønna som i fremtiden bestemmer hvilken fagtyngde som skal være der