BA til Northport?

Originally posted by vs 200

ja vi får se da vettu;) den tid den sorg men nå er jeg lei northport så da ønsker jeg dem dit lite gror
Aner jeg et snev av bitterhet her? Hvis du jobbet i SA når SA fikk f. eks. AF, argumenterte du da på samme måte, på vegne av de SGS ansatte som måtte ned i stilling eller mistet jobben pga. at SA hadde lagt inn et lavere bud enn dem? Du har nå engang valgt å jobbe i en bransje hvor alt arbeid er basert på tidsbestemte kontrakter. Noen kontrakter vinner man, og noen mister man. Sånn er livet i alle bransjer, men kanskje spesielt i den bransjen du har valgt å jobbe i. Det må være slitsomt å gå rundt og være så bitter som du tydeligvis er....

ja vi får se da vettu;) den tid den sorg men nå er jeg lei northport så da ønsker jeg dem dit lite gror

Såså... ro ned litt nå, før du aner det er vi der peppern gror...

hehe bitter, langt ifra jeg vet hvordan bransjen er så absolutt og aksepterer det fullt ut og har ikke noe i mot konkuranse i det heletatt men konkranse er en ting å ødelegge et yrke er en annen vi har alltid hatt konkuranse på osl widerøe sgs og sa. og det funket helt fint og balansen var god til en helt ok betaling, hadde northport opperert med anstendige lønninger så kune man altids søke jobb der men det er jo knapt mulig å leve for den lønna, + en ting til de benytter seg av splitt skift noe som er helt forkastelig, og til dere som jobber i northport, dere har min fulle sympati og medfølelse håper virkelig dere slipper å jobbe på den måten i fremtiden.

vi har i servisair noen som har jobbet i northport og de har vel ikke akkurat roset arbeidsmetodene de bruker. servisair har lavere lønninger enn sgs fordi vi ikke er under et stort flyselskap sine beskyttende vinger vi kan ikke ta oss sånn betalt som de kan vi har også en mye svakere fagforening, mange i sgs vill nok si at vi jobber under dårlige omstendigheter kansje vet ikke hva dere synes om servisair?

men sgs og servisair og widerøe er enig i en ting og som jeg føler vi står ganske samlet rundt og det er at northport dumper prisene til et nivå hvor sunn konkuranse opphører, det er det vi ikke liker om det er northport eller noe annet spiller jo ingen rolle her men det er northport som introduserte dette på osl så da er det jo selvsagt dem vi tar, dette er ikke noe i mot personene som jobber i northport, men de de jobber for,

servisair kan bli borte men det vil altid være behov for folk der men det er lønna som i fremtiden bestemmer hvilken fagtyngde som skal være der

servisair kan bli borte men det vil altid være behov for folk der men det er lønna som i fremtiden bestemmer hvilken fagtyngde som skal være der

Og DET har du helt rett i!

Hilsen,
Laurenz

hehe bitter, langt ifra jeg vet hvordan bransjen er så absolutt og aksepterer det fullt ut og har ikke noe i mot konkuranse i det heletatt men konkranse er en ting å ødelegge et yrke er en annen vi har alltid hatt konkuranse på osl widerøe sgs og sa. og det funket helt fint og balansen var god til en helt ok betaling, hadde northport opperert med anstendige lønninger så kune man altids søke jobb der men det er jo knapt mulig å leve for den lønna, + en ting til de benytter seg av splitt skift noe som er helt forkastelig, og til dere som jobber i northport, dere har min fulle sympati og medfølelse håper virkelig dere slipper å jobbe på den måten i fremtiden.

vi har i servisair noen som har jobbet i northport og de har vel ikke akkurat roset arbeidsmetodene de bruker. servisair har lavere lønninger enn sgs fordi vi ikke er under et stort flyselskap sine beskyttende vinger vi kan ikke ta oss sånn betalt som de kan vi har også en mye svakere fagforening, mange i sgs vill nok si at vi jobber under dårlige omstendigheter kansje vet ikke hva dere synes om servisair?

men sgs og servisair og widerøe er enig i en ting og som jeg føler vi står ganske samlet rundt og det er at northport dumper prisene til et nivå hvor sunn konkuranse opphører, det er det vi ikke liker om det er northport eller noe annet spiller jo ingen rolle her men det er northport som introduserte dette på osl så da er det jo selvsagt dem vi tar, dette er ikke noe i mot personene som jobber i northport, men de de jobber for,

Det som gjør at det er såpass høyt betalt i SGS kontra SA/WF skyldes først og fremst at
stuerne er fagorganisert i Verkstedklubben og Parat, akkurat samme avdeling som
flyfagarbeiderne i STS er organisert i.

Det faktum at stuerne og flymekanikerne er i samme fagforening har uten tvil hatt en positiv effekt på SGS lønningene.

ja og med det tar du tråden til et annet tema nemmelig lønningene i sgs.
det er synn for de i sgs men de høye lønningene og en fagforening som har vokst seg for sterk kan jo nå bety slutten for sgs. det viser seg jo at de har flådd sas for enorme middler og derfor har de hatt såpass bra betalt men jeg er redd at realiteten nå kan innhente sgs som har i stor grad vært skjermet for "virkeligheten" i bransjen

Livet handler om å velge ; hvis du er lei NP kan du jo søke lykken på andre siden av gjerdet. Der er som kjent gresset alltid grønnere.
Det at du ønsker NP en hvis plass tar ikke NP skade av. Her plager du kun deg selv.

OJB har du skjønt noe jeg har skrevet eller er du her bare for å prøve å fyre opp folk?
hadde jeg kunne skade northport ville de ikke eksistert skjønner du ;) :p
neida men trives godt på osl jeg og jeg gr ikke rundt å hater alt og alle men håper northport forsvinner det trenger du ikke være enig i men det skjer før eller siden uansett ellers skal jeg spise sokka mine online :lol:

Synes denne saken er rikelig belyst og debattert og foreslår en av moderatorene setter lås på tråden.

OJB har du skjønt noe jeg har skrevet eller er du her bare for å prøve å fyre opp folk?
hadde jeg kunne skade northport ville de ikke eksistert skjønner du ;) :p
neida men trives godt på osl jeg og jeg gr ikke rundt å hater alt og alle men håper northport forsvinner det trenger du ikke være enig i men det skjer før eller siden uansett ellers skal jeg spise sokka mine online :lol:

Nå har vel SA mistet 4 selvskaper siden årsskiftet. (Iceland Air,Dat, Coast Air og nå BA)
Og dere skal begynne med de-iceing for og prøve og tjene litt penger.. Dere tjener jo nesten ikke penger.. Greit SA har mye penger verden rundt,men siden SA startet på OSL har de ikke tjent noe.. Etter hva jeg har hørt. Og jeg vet ikke hvem som forsvinner.. men tror ikke det er Northport.. SA forsvinner mer og mer,helt til slutt er de borte. Slik er bransjen!

Og ja.. Sett i gang og spis sokkene dine!

De som driver handlingselskap blir ikke rik, og vi som jobber for de blir heller ikke rik. For en jobb som ikke krever noe spesiell utdannelse er det helt ok med 125-130kr/t + tillegg. Det er mange jobber som krever flere år på skolebenken, men som ikke gir noe bedre lønn. Slutt med klaging og syting, og vær heller glad for at du kan jobbe i et land med arbeidmiljølov, fagforeninger, og sosiale goder. Takk!

Originally posted by MountainDew

De som driver handlingselskap blir ikke rik, og vi som jobber for de blir heller ikke rik. For en jobb som ikke krever noe spesiell utdannelse er det helt ok med 125-130kr/t + tillegg. Det er mange jobber som krever flere år på skolebenken, men som ikke gir noe bedre lønn. Slutt med klaging og syting, og vær heller glad for at du kan jobbe i et land med arbeidmiljølov, fagforeninger, og sosiale goder. Takk!

amen to that

Hvor får dere alt fra? Faktisk har SGS gått NED i lønn 25% fordi de har hatt lønnsfrys i snart 6 år. Hvor fornøyd ville blårussen vært med med å løfte 10 tonn per dag for 300,000 i året? Vi bor i Norge, tross alt, man kan ikke leve for ingenting, selv om man "bare lemper bagasje".

Back