BA til Northport?

Originally posted by Bluejuice

Originally posted by Huttetu

Det er vel ca. 50/50 med fast ansatte og vikarer i NP, hvertfall på rampen.

Men hvor står det sikkert at BA kommer til å bli handlet av NP? Vet at de var og så på oss en eller annen dag og var visst nok fornøyd.

Det med BA kompetanse blir nok ikke noe problem, gikk jo greit med Norwegian etter en liten stund. Når alt kommer til alt er jo det eneste man trenger å gjøre å kaste ut bagasjen, kaste inn noe nye bagasje, gjøre det samme med passasjerene , pushe ut skiten - ferdig ! :D

Hvor lenge har du jobba i flybransjen til å kunne utale deg om dette?

Enig med deg, er ikke bare og gjøre ditt og datt. Men alt løses med opplæring og evnen til og gjøre en god jobb.

Ikke at BA er så fryktelig spes. Men de har sine krav til hva man skal kunne, hvordan man utfører det etc.

Kan ikke nok om ramp biten til å uttale meg men det er en del praktiske forskjeller mellom f,eks DY og BA rundt krav, regler etc.

Kjenner best til "menneskesiden" det som foregår innsjekk gate etc.

DY innsjekk har vært ganske grei med hei på deg her er BP og god tur. Nå er det jo litt mer med setplassering etc.

Med BA så må man påse at hver enkelt passasjer har dokumenter i orden for hele reisen, trenger de visum, transtvisum. må passet til den reisende være gyldig i mer enn 30 dager. Har man en hjemreise innenfor reglene. Har passasjeren en papirbillett eller e-tkt. Hvorfor ligger ikke videreforbindelsen inne i systemet, kan jeg legge den på?? Kan jeg merke bagasjen helt til ende destinasjon. forskjellige bagasjeregler på forskjellige destinasjoner, kortstatuser, klasser.

Bare et par enkle eksempler på ting man kan spørre seg om på samme passasjeren...

Det er ikke vanskelig og ikke noe hokuspokus å lære, men det må læres og de som skal utføre jobben må forstå viktigheten av å gjøre jobben korrekt. En feil med passet betyr fort en passasjer i retur og med påfølgende bot fra myndigheter. Fort noen tusen dollar...

Så, basics er det samme, men et selskap som BA, KLM etc er mer omfattende enn lowcost som DY. Og en av NP medarbeidere som utalte seg litt tidligere i tråden vil nok få seg en liten overaskelse etterhvert.

For NP (og BA) sin skyld håper jeg at resten av selskapet har en litt sunnere holdning til arbeidet. Da tror jeg nok at dette vil gå greit etterhvert.

S

Originally posted by NP-ENGM

Originally posted by Bluejuice

BA har sett kun på pris denne gang. Nå må jo BA sende over folk igjen til å lære opp lasting, oppstart, trafikkavdelingen på nytt, men det går seg vel til detta og, eller??? De er noen mill billigere hos NP enn SA, men det er kjekt å ha bemanningsbyrå som bemanner selskapet, da er det billig å drive handlingselskap. Men jeg lurer litt på lovligheten med å ikke ha faste ansatte, bare ha folk fra byrå...eller?

Må de det?
Vi har lært BA oppstart prosedyren, og vi har folk som har jobbet i bransjen lenge!
Vi samarbeider med folk fra Arlanda som helt sikker kommer for og lære oss det vi trenger. De har handlet mange forskjellige selskaper og mange flytyper så det blir ikke noe problem.
Utstyr står og venter også. Highloaders,osv..
Og det er faste ansatte i NP. Vi gleder oss til og få BA og har ventet på at vi skal handle flere selskaper,endelig får vi sjansen.

Vel kjære kollega, vi begynner fra børjan vi tenker jeg, tror ingen i fra sverige kan gi dere utsjekk på oppstart på BA, detta har BA egne folk til, de kommer over til Oslo i ny og ne og lærer opp folk etter behov, lasting er ikke et vanlig lastekurs som man får hos servisair eller northport, der er det 3-4 dager med knallhard disiplin og 5 prøver som må bestås og etter bestått eksamen får man utdelt et spesiellt nummer som alle lastinger skal signeres med. Innsjekkingspersonellet skal kurses, ikke på Northport eller Servisair-way, men på BA-way.

Tror Hr. Huttetu bare prøvde å være morsom. Hvis ikke kan du ta deg en tur på de andre avdelingene å lære litt. Er ikke bare bare å tømme, laste & pushe ;)

Har ikke hørt noe offisielt om BA så det får tiden vise. Har hørt allslags rykter tidligere som ikke stemmer.

Med den nødvendige opplæringen på plass vil dette gå knirkefritt for NP. Ja det er litt å sette seg inn i på check-in i forhold til DY, og man må nok følge med på lastekurset, men dette hører med til hverdagen når man jobber i et handlingselskap. Hver kunde har sine krav man må kurses etter, og man trenger ikke å være superman for å bestå prøven.

Originally posted by MountainDew

Tror Hr. Huttetu bare prøvde å være morsom. Hvis ikke kan du ta deg en tur på de andre avdelingene å lære litt. Er ikke bare bare å tømme, laste & pushe ;)

Har ikke hørt noe offisielt om BA så det får tiden vise. Har hørt allslags rykter tidligere som ikke stemmer.

Jeg håper han forsøkte å være morsom, men siden oktober så har jeg desverre sett såpass mange rare ting fra NP ansatte (beskjeder til passasjerer, hundebur med hund som veltet av bagasjevogn, bagasje som durer og jenta på oversize løfter skuldrene og sier det var jo spennende.....) bare et lite knippe av ting jeg personling har sett. Som gjør at jeg desverre nok er litt forutinntatt og skeptisk til nivået på enkelte medarbeidere....

Jeg har faktisk ingen tvil om at NP vil kunne takle BA kontrakten, men jeg tror nok at den vil være en veldig utfordring og at det vil bli tøft. Men at man greier det, det tror jeg.

Men jeg kan bekrefte at kontrakten skal over til NP. Det er i dag sendt ut internmelding i SA om dette.

For NP er jo dette en veldig god nyhet, og det overasker meg meget at ledelsen ikke har spredt det glade budskap til ansatte. Men når man har en ledelse som ligner litt på den afskyelige snømann, alle har hørt om dem, men ingen har sett dem så det vel naturlig.....

S

Originally posted by SK1399

Med den nødvendige opplæringen på plass vil dette gå knirkefritt for NP. Ja det er litt å sette seg inn i på check-in i forhold til DY, og man må nok følge med på lastekurset, men dette hører med til hverdagen når man jobber i et handlingselskap. Hver kunde har sine krav man må kurses etter, og man trenger ikke å være superman for å bestå prøven.

Helt enig

Håper bare at NP ledelsen ikke kjører den samme arogansen på omverdenen denne gangen slik de gjorde med DY overtagelsen.

Med god planlegging og kursing, og de rette folkene går det meste bra.

S

Originally posted by learjet

For NP er jo dette en veldig god nyhet, og det overasker meg meget at ledelsen ikke har spredt det glade budskap til ansatte. Men når man har en ledelse som ligner litt på den afskyelige snømann, alle har hørt om dem, men ingen har sett dem så det vel naturlig.....

S

Ledelsen og mange av underhøvdinger er vel folk det er greit å ikke se så særlig ofte... da lager dem ikke for mye rot? :) :cool:

Hvordan det er med bagasjelemping på BA vet jeg ikke, men oppe på trafikk så er det ikke noen umulig oppgave... tror NP kan klare det like godt som Sirkuset.....

Trenger dem en fra BA for opplæring? Det var ikke nødvendig før?

Originally posted by Jack

Hvordan det er med bagasjelemping på BA vet jeg ikke, men oppe på trafikk så er det ikke noen umulig oppgave... tror NP kan klare det like godt som Sirkuset.....

Trenger dem en fra BA for opplæring? Det var ikke nødvendig før?

De pleier å sende over folk fra London til opplæring på stuerne... lasting og oppstart må være sign by BA.
Før gikk alt uten utsjekk har jeg inntrykk av...

Bra at NP får flere kunder, men synd at det går utover SA. Håper dere kan få et selskap fra SGS!

Vi bare venter på at dere går konk..... :p

Neida, dere har livets rett dere som alle andre....

He he :D Servisair får kjøpe SGS når det blir lagt ut for salg, eller dere kan kjøpe NP som er tilsalgs (tror vi er på salg?)

He he :D Servisair får kjøpe SGS når det blir lagt ut for salg, eller dere kan kjøpe NP som er tilsalgs (tror vi er på salg?)

Dere er til salgs dere ja, det veit vi godt, men dere tjener ikke nok penger, det er ikke noe pengestrøm inn hos dere, bare ut, da lønner det seg lite å kjøpe dere opp. Han der Smiley (Kjos) kan jo kjøpe dere.... Dessuten sløser dere med arbeidskraft, det sitter jo Proffice-ansatte over hele flyplassen og sover jo, enten i pushbacker, bånd eller trekkere.... Det er jo strødd med guttunger over alt i kjøretøy og traller, har dere ikke sofaer inne hos dere?.

Arbeidsnivået går i berg & dal bane. Mellom rush øktene kan det virke som at det er for mye folk, men motsatt når det er rush. Slik er det med DY ruteprogram.

Arbeidsnivået går i berg & dal bane. Mellom rush øktene kan det virke som at det er for mye folk, men motsatt når det er rush. Slik er det med DY ruteprogram.

ja takk jeg veit hvordan ruteprogrammene er, der er derfor man bruker deltider til å dekke opp når det er mye trafikk også er det roligere på dagen, deretter er det på med deltider igjen på ettermiddag kveld.... Er dere fullt bemannet fra børjan av dere kanskje? Fullt trøkk fra morran til kveld? Også lurer jeg litt på, er dere ansatt i Proffice eller Northport? Men nå skal jeg legge meg, skal tidlig opp til "horehuset" i morra

Derfor dere går splittskift da, sikkert...

Originally posted by learjet

Jeg håper han forsøkte å være morsom, men siden oktober så har jeg desverre sett såpass mange rare ting fra NP ansatte (beskjeder til passasjerer, hundebur med hund som veltet av bagasjevogn, bagasje som durer og jenta på oversize løfter skuldrene og sier det var jo spennende.....) bare et lite knippe av ting jeg personling har sett. Som gjør at jeg desverre nok er litt forutinntatt og skeptisk til nivået på enkelte medarbeidere....

Jeg har faktisk ingen tvil om at NP vil kunne takle BA kontrakten, men jeg tror nok at den vil være en veldig utfordring og at det vil bli tøft. Men at man greier det, det tror jeg.

Men jeg kan bekrefte at kontrakten skal over til NP. Det er i dag sendt ut internmelding i SA om dette.

S
Nå er det vel strengt tatt flere handlingselskaper enn NP som har hatt litt trøbbel med dyr i bur på OSL den siste tida..... :old

Back