BA saksoekes i Seattle

Jeg skal til London med en venninne og lovet vi skulle innom en tur hos Victorias Secret for hennes del. Hvem kan jeg saksøke? :)

-A

Den statistikken kan jo tyde på at BA har et problem, men å saksøke for tapet av sånne ting blir veeeldig amerikansk...

BA HAR et stort problem med bagasje... Hører ofte om dette - pluss jeg har selv opplevd å få bagasjen mistet på Heathrow.

BA's statistikk er klart ikke god, men det er noe som skurrer her ogsaa, en "fattig" student maa bruke over USD6000.00 paa klaer i loepet av noen maaneder.....??

Vel det saksoekes paa grunnlag av informasjonen som ble gitt, at bagasjen var paa vei, den ville ankomme saann og saann - noe som i ettertid viste seg aa vaere direkte feil. Dermed omgaar en Conditions of Carriage....

BA's statistikk er klart ikke god, men det er noe som skurrer her ogsaa, en "fattig" student maa bruke over USD6000.00 paa klaer i loepet av noen maaneder.....??

High-maintenance poor tenker jeg vi sier...

Et slikt søksmål kunne bare vært reist i :USA :drunk::vb-cool:

Nå står det vel i artikkelen at hun har brukt $6000 på "replacement items". Det kan vel også være snakk om de andre tingene hun sier hun hadde i baggasjen (f.eks. "study materials, rail passes, her prescriptions and two months worth of clothing "). Jeg vet ikke, jeg, men når BA er så kronisk dårllig til å ta vare på baggasjen til de reisende at man må forvente at ca 14-15 bags på en B747 forsvinner så bør de få en seriøs smekk over fingrene. Jeg mener f.eks. at man bør få kompensasjon for all den tiden man sløser bort på å forsøke å få kontakt med flyselskapet ved denne typen rot. Nå vet ikke jeg hva conditions of carriage sier om slike ting, men i tillegg er vel reiseforsikring er vel også kjekt å ha.

Reiseforsikring er mye mere en "kjekt" å ha. Har man ikke reiseforsikring og reiser utenfor EØS-området, så har man fortjent å bli stemplet som dum.

Reiseforsikring er mye mere en "kjekt" å ha. Har man ikke reiseforsikring og reiser utenfor EØS-området, så har man fortjent å bli stemplet som dum.

Det er jeg ikke uenig i, men det fratar jo ikke f.eks. BA fra ansvaret for å handsame baggasjen på en slik måte at de reisende faktisk kan forvente å se baggasjen sin igjen på bestemmelsesstedet.

Det er vel nesten umulig å unngå å ha nå om dagen. En enorm mengde nordmenn er programm-kunder i bankene, og der får man kastet slikt etter seg.

-A

Jeg har reist ganske mye med BA det siste året, og aldri opplevd å miste baggasjen (bank i bordet). Men jeg har ingen problemer med å skjønne at det å komme fram til bestemmelsestedet og ikke ha noe annet enn det man står og går i er en lite behagelig situasjon. Shopping tar tid og krefter, og er ikke det man helst har lyst til umiddelbart etter ankomst.
Men nettopp derfor kan det være lurt å pakke ned det mest essisensielle i håndbaggasjen. Det gjør jeg bestandig i tilfelle rottefelle.
Så får man bare satse på at BA blir kvitt disse baggasjeproblemene når de flytter inn i T5 om drøye 4 måneder. I følge reklamen skal det visstnok være nesten umulig at baggasjen kommer bort i den nye terminalen.

BA har tydelig et problem, statistikken viser at de mister dobbelt saa bagasje som de vaerste her i USA....det er direkte daarlig....

Mister...eller har utro tjenere som stjeler. Min bagasje ble bekreftet funnet på LHR for i neste minutt erklært borte for alltid.

Mister...eller har utro tjenere som stjeler. Min bagasje ble bekreftet funnet på LHR for i neste minutt erklært borte for alltid.

Dette opplevde jeg i 1990 samme sted. Turen var betalt med AMEX - ny "emergency" dress (skulle i møte neste dag). Reiseforsikringen dekket innkjøp av nye klær. Det er utrolig hva innholdet i en koffert koster når man slår det sammen.

Så, hvis enkelte flyselskap har en meget dårlig statistikk når det gjelder mistet bagasje, hvor lang tid tar det før forsikringsselskapene innfører unntak i betingelsene sine.

"Beklager, men tap av bagasje er ikke dekket når du reiser med BA, det står klart i betingelsene, paragraf 14.5.66.7.19.A, tredje ledd, på side 45."

Forsikringsselskapene er tross alt ikke her for å drive veldedighet.

Jeg har reist ganske mye med BA det siste året, og aldri opplevd å miste baggasjen (bank i bordet). Men jeg har ingen problemer med å skjønne at det å komme fram til bestemmelsestedet og ikke ha noe annet enn det man står og går i er en lite behagelig situasjon. Shopping tar tid og krefter, og er ikke det man helst har lyst til umiddelbart etter ankomst.
Men nettopp derfor kan det være lurt å pakke ned det mest essisensielle i håndbaggasjen. Det gjør jeg bestandig i tilfelle rottefelle.
Så får man bare satse på at BA blir kvitt disse baggasjeproblemene når de flytter inn i T5 om drøye 4 måneder. I følge reklamen skal det visstnok være nesten umulig at baggasjen kommer bort i den nye terminalen.

Nei, shopping er nødvendigvis ikke så gøy, men jeg har barn som betrakter "lost lugage" som:lol: en sport. Første gangen var en "Fransk opplevelse" i 1998 til drøyt 7000 kroner. (Vi brukte 10 min fra den ene BA 757en til den andre på LHR, men selvfølgelig ikke bagasjen). Siden da er vi kommet opp i nærmere 25.000,-.

Enda bedre er min forsinket reisegods forsikring på NOK 10.000 om ikke bagasjen kommer på båndet sammen med den andre bagasjen til flyet du kom med...om bagasjen kommer en time etterpå gjør ingen ting. da går du fort over NOK 25.000...

Jeg gikk fra en iPod omborde i setet på en SQ-flight KUL-SIN, og hadde fårlig tid for å nå SQ322 SIN-LHR. Fremme med gaten sa jeg i fra hva gate jeg kom fra, hvilket sete jeg hadde sittet i og om de kunne få flyet sjekket. De sa at iPod'en var funnet og at de skulle sende den i intern-posten samme ruten som billetten min. Så tittet hun litt og tenkte, og så sa hun at se snedte det heller på kveldens flight til CPH og videre, da sånt alltid ble borte på LHR. Det sier litt.

-A

Back