For en stund siden forsvant BA3/4 fra rutetabellenfra sommerprogrammet 2017.
Nå er den jo også fjernet fra vinterprogrammet, så ser da ganske dårlig ut for denne fremover?
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
For en stund siden forsvant BA3/4 fra rutetabellenfra sommerprogrammet 2017.
Ja, ser det nå. Synd for BA004 var en fin nattflight til LCY.Nå er den jo også fjernet fra vinterprogrammet, så ser da ganske dårlig ut for denne fremover?
Airbus A318 -112 4039 G-EUNB British Airways ferried 28apr17 LHR-CBG prior return to lessor
British Airways’ last Airbus A318 makes ultimate flight to Twente, The Netherlands, for dismantling
Da er den siste av A318 maskinene til BA sendt til huggeren, så kan da fastslå at LCY-JFK ikke kommer tilbake post-Korona
https://www.aviation24.be/airlines/...ht-to-twente-the-netherlands-for-dismantling/
BA annonserte dette for litt tid siden. Det har ligget litt i kortene. Med 32 seter og med pre-clearance som største salgsargument har det vært en nisje-rute i all tid.
Vil være spennende om BA nå tenker å droppe LCY-JFK permanent eller om de velger å se på alternativene etterhvert. A220-300 kan f.eks. muligens fly samme ruten med betraktelig større passasjertall...
Men som du er inne på så var jo dette en veldig nisjerute, og kapasiteten ble jo halvert for noen år siden
A220-300 får vel fortsatt ikke plass der? Så da må det i så fall være A220-100?
Men som du er inne på så var jo dette en veldig nisjerute, og kapasiteten ble jo halvert for noen år siden
Det ville bli restriksjoner på -300 mens sånn jeg forstår det er det ingen som har søkt om å starte med 300 der og derfor er dette heller ikke fullt ut vurdert. Ville jo egentlig kun gi mening vs -100 med et lignende opplegg som med A318-ruta, men kunne da sikkert ha en del flere seter enn 32.
En -300 er vel for lang av samtlige stands og infrastrukturen på LCY, hvis jeg har forstått det riktig?
Tar den 8 timer fuel?E190-E2 med Max MTOW ville klart en slik rute greit. Spesielt med tanke på antall pax ombord.
Tar den 8 timer fuel?
E2'en er fyrrig. Klarer visst nok Takeoff (MTOW, ISA, SL) på 1450 meter i følge specs.2,850 nmi (5,280 km) ... og LCY-JFK er 5587 km.
Så nei på rekkevidde samt aldri i livet om de får MTOW på 1508m bane .....
Selv med færre seter/redusert vekt ville de slitt med maks fuel ombord. Østover ville det muligens gått.
På vinteren må du regne 200 knop i nesa vestover, og en alternate 30-45 minutter unna. Og fukt i tanken etter det.Husk at den mellomlander i SNN, så det er SNN-JFK man må regne på. Hadde ikke vært noe problem med 40pax å fly SNN-JFK med E190-E2.
A221 vil vel kunne fly LCY-JFK direkte i en C-konfigurasjon, man må riktignok gjennom immigration i New York, men det veies jo opp av at man slipper mellomlandingen.
Ja, det har vel testet det
Og mellomlanding spiser jo egentlig opp fordelen med pre-clearance
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.