I noen videoene og billedseriene det er linket til i denne tråden har det blitt benyttet bilder og video av de to nye E170 som BA Cityflyer nettopp har fått og som også flyr inn og ut fra LCY. Disse journalistene vet/ser ikke forskjell på om det er en A318 eller en E170, men de kan se at det er en BA-maskin.
Motsatt. Jetstrømmene blåser fra vest mot øst og det derfor normalt går raskere å fly østover enn vestover.
Grunnen til at de også må ha et fuelstop vestover er også at det ikke kan ta av med fulle tanker fra LCY
Makes sense....glemte den hersens corioliseffekten!
Det er en A318CJ - som er Airbus' versjon av BBJ.
Jomfruturen er i gang
Jomfruturen er i gang
http://www.businessday.co.za/articles/Content.aspx?id=89289Business class-only flights making a profit for British Airways after only 10 weeks
http://www.telegraph.co.uk/luxury/travel/47324/five-years-of-club-world-london-city.htmlBritish Airways has defied predictions to make its exclusive business-class service between London City and New York its flagship premium service
...
...three other such business-class only UK-US services – Eos, MaxJet and Silverjet – had launched and failed in the preceding decade, the latter barely a year earlier. What was BA thinking?
Yet its chutzpah has paid off, and the route has not merely survived but is thriving.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.