• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BA med ekstra godt juletilbud

Replying to Topic 'BA med ekstra godt juletilbud'

men, i motsetning til med Norwegian, kan du reise frem og tilbake på samme dag med BA og gjøre juleshoppingen unna i LON, f.eks. på en lørdag. Gjorde det for to år siden, og det var kjempegøy! Ut med SAS med første fly til LHR, taxi til Harrod's, shopping og lunch i LON, og middag på LHR før siste fly til OSL med SK. Cool.

Originally posted by jens

STN ligger langt og dyrt fra London city sammenlignet med LHR

Veell... Stanstead Express koster omtrent akkurat like mye som Heatrow Express. Det tar riktignok ca 45 minutter sammenliknet med fra Heathrow hvor det tar 20 minutter. Forøvrig, se mitt innlegg ovenfor om sentralt eller ikke i forhold til London. London er, i motsetning til Billund, en stor by....;)

Jan Y

Originally posted by TOS

London er, i motsetning til Billund, en stor by....;)

Jan Y
point being?

Togservice til STN er efter egen oplevelse en del mere uregelmæssig en service til LHR.

Sammenligner man pris er det suverent billigst at komme til LHR (ca 4.5£ med tube = 45 min sammenlignet med billigste fra STN som er bus - der koster ca 10£ og tager op til 1½time) Men selvfølgelig er man interesseret i at kommetil nordøst London er STN naturligvis tættere på

Vel... Da blir det kanskje en tur til London i jula iår også... Var der på nyttårsaften ifjor, artig opplevelse.

Originally posted by TOS

London er, i motsetning til Billund, en stor by....;)

Jan Y
point being?

Noe så enkelt som at hva som er sentralt i forhold til London er avhengig av hvor man skal (i Billund eller Tromsø for den saks skyld betyr vel kanskje ikke det så mye). Det er riktig at man kan reise billig med tuben fra LHR (eller med buss), men forskjellene i pris på reise fra de to flyplassene er ikke akkurat så store at jeg vil kalle det ene alternativet dyrt og det andre billig....

jy

Originally posted by CK

men, i motsetning til med Norwegian, kan du reise frem og tilbake på samme dag med BA og gjøre juleshoppingen unna i LON, f.eks. på en lørdag. Gjorde det for to år siden, og det var kjempegøy! Ut med SAS med første fly til LHR, taxi til Harrod's, shopping og lunch i LON, og middag på LHR før siste fly til OSL med SK. Cool.

Eneste med Norwegian dette går ann, alle andre selskaper krever en god del tusenlapper for å gjøre dette på 1 dag.

(Og jeg benyttet meg av samme tilbud ifjor, men SAS-Braathens har vel ikke lyst å gjenta det gode tilbudet)

Lørdag 11 desember:

BA: 4,177.00 NOK
SK: 6172 kr :wow: (Imponerende pris må jeg si)

Og siden DY ikke flyr til STN på lørdager, ble dagsturen på fredag satt til 1358,- NOK :spin:

Originally posted by CK

men, i motsetning til med Norwegian, kan du reise frem og tilbake på samme dag med BA og gjøre juleshoppingen unna i LON

Er da ikke vanskelig å reise tur retur til London med Norwegian på samme dag.

På en fredag kan du reise fra Oslo kl 0815 og hjem igjen 1955 (lokal tid) og lander på OSL kl 2255. Gir deg tid til både shopping og middag.....

Tur retur med SAS på en lørdag er jo svindyrt...men de har brukt å ha tilbud på lørdagene før jul med t/r-reiser...så kanskje SAS kommer med et nytt slikt tilbud.

Originally posted by BEF

Sjekket med de samme datoene på Norwegian.no og fant pris på 698,- tur/retur inkl. alle skatter og avgifter.

:) :D :p

Da kjører du ansatteversjonen eller noe annet. Jeg har igjen testet og med DY1300 og DY1307 er og blir prisen NOK 1903 og det er Lavpris med restriksjoner. Dette synes jeg ikke er spesielt lavt og siden de "andre" har "mat" så kanskje jeg hadde valgt dem... :wow:

Och om man nu kan tänka sig att åka från Torp Sandefjord utan att mat ingår så är det ganska enkelt att hitta en tur och retur under 400 norska i december

Originally posted by Bengt

Och om man nu kan tänka sig att åka från Torp Sandefjord utan att mat ingår så är det ganska enkelt att hitta en tur och retur under 400 norska i december

Nå banner du i kirka min venn!:D :p

Hvordan får du egentlig BA pris - DY pris til at give 700 kr??? 1107-1023=74 kr - det ville jeg godt give for at få "mad" drikke, FF-point..

Jeg trodde ikke BA ga poeng på de aller billigste billettene sine. Er det bare på langruter? Eller var det bare et forslag som ikke ble innført? Leste om det på a-net en gang i tiden, men husker ikke detaljene.

Jeg fant det ut selv. På billigbilletter får man 25% av milage. Dvs om man flyr mye Oslo - London på slike billetter så er hver 55. tur gratis.

Originally posted by LN-KOG

...Da kjører du ansatteversjonen eller noe annet. ...

Ansatteversjon? He-he, nei... om det bare hadde vært så vel. ;)

Neida, jeg sjekket på vanlig måte på www.norwegian.no .
Ikke glem at du sansynligvis har forsøkt en god stund etter meg, og det skulle ikke forundre meg om de billigste billttene innen den tid var blitt solgt ut. Forsøkte du å trikse med flere foreskjellige avganger på samme dag?

Dessuten: jeg er tydeligvis ikke den eneste som har fått frem det billigste alternativet (ref. tidligere innlegg i samme topic).

:)

Originally posted by LN-KOG

Originally posted by BEF

Sjekket med de samme datoene på Norwegian.no og fant pris på 698,- tur/retur inkl. alle skatter og avgifter.

:) :D :p

Da kjører du ansatteversjonen eller noe annet. Jeg har igjen testet og med DY1300 og DY1307 er og blir prisen NOK 1903 og det er Lavpris med restriksjoner. Dette synes jeg ikke er spesielt lavt og siden de "andre" har "mat" så kanskje jeg hadde valgt dem... :wow:

Får opp en pris nå på de avgangene du nevnet på 1296,- nå. Prisene varierer med andre ord....

Back