BA Gold og loungetilgang

Øivind

ScanFlyer Silver
Hei, jeg har vært BA Gold i et par år, men har aldri tenkt på om jeg kan bruke OSL loungen når jeg ikke reiser BA?
En av fordelene med gold fremfor silver er jo at man har lounge-tilgang uansett hvilket selskap man reiser med, men er litt usikker på om dette gjelder third party lounger som OSL?

Det skal kun gjelde BA sine egne lounger, mao. ikke third party-lounger som OSL-lounge.

Det skal kun gjelde BA sine egne lounger, mao. ikke third party-lounger som OSL-lounge.

Ok, så med andre ord er ikke dette noe man har glede av med mindre man har LHR som base eller er så heldig å ha en BA-lounge på sin lokale flyplass...:rolleyes:

Ok, så med andre ord er ikke dette noe man har glede av med mindre man har LHR som base eller er så heldig å ha en BA-lounge på sin lokale flyplass...:rolleyes:

Yepp - liten forskjell på gull/sølv på det området. Skulle man eks. fly SAS fra EWR så har man BA-loungen som nabo til SAS, og andre steder i USA har de jo også brukbart med egne lounger. Mest aktuelle i Europa er vel AMS, MUC, Milano (AMS ligger i non-Schengen, kjenner ikke til MUC og MIL)

Lounge-messig er vel den største fordelen for oss "utenombritiske":

• Arrivals-loungen inkl. SPA (etter long haul) på LHR selv om du flyr Y/Y+.
  • AA Flagship Lounge også for AA-domestic i USA (er ikke kringkastet veldig godt)
  • F-lounger der det er tilgjengelig

Discus;634241 [LIST said:
[*]F-lounger der det er tilgjengelig
[/LIST]

Det er helt klart en STOR fordel med gold.
Besøkte nettopp CX The Wing og QF First lounge i HKG. Utrolig bra og langt bedre enn biz-loungene samme sted.
Restaurant-serveringen med kelner i the Wing var fantastisk.

Brukte nettopp BA sin F lounge på LGW da jeg skulle hjem fra London med DY.
Har også brukt BA loungen i AMS på en DY-reise, så litt nytte har man hatt av dette.

I "gamle dager" var jo dette en genial sak, da BA hadde egen lounge på OSL og denne lå på innenriks. BA Gold fikk da lounge på alle SK, BU og andre innenriks reiser.

Har også brukt BA loungen i AMS på en DY-reise, så litt nytte har man hatt av dette.
Jøss - kom du deg inn på Non-Schengen uten BP med tilgang. Sist jeg var i AMS så stod de å passet på at slike ting ikke skulle skje (dog har jeg ikke fløyet DY der, så du må kanskje innom den delen?)

Og nå ser det ut som man må fly med en OneWorld-carrier for å få loungetilgang uansett. "Any carrier" er tatt ut :angry:

http://www.britishairways.com/travel/ecbenftlnge/public/en_no

EDIT:

Today, through our extensive airline partnerships and the considerable growth of oneworld®, our Gold customers (with a guest) are now able to access the British Airways lounge in any of the following ways:

• When travelling on any British Airways operated flight
• When travelling on any British Airways codeshare flight operated by another airline
• When travelling on any oneworld airline operating from the same terminal as British Airways

Given the above, and also based on feedback we have received from Executive Club members, we have therefore taken the decision to withdraw Anytime Access from June 17 2011.

Last edited:
Jøss - kom du deg inn på Non-Schengen uten BP med tilgang. Sist jeg var i AMS så stod de å passet på at slike ting ikke skulle skje (dog har jeg ikke fløyet DY der, så du må kanskje innom den delen?)

Tror jeg ikke. De er strenge paa dette...

I "gamle dager" var jo dette en genial sak, da BA hadde egen lounge på OSL og denne lå på innenriks. BA Gold fikk da lounge på alle SK, BU og andre innenriks reiser.

Dette var stoerste motivasjonen for at jeg bestemte meg for aa opptjene BA Gold en periode i tillegg til EBG. Reiste noen BA intercont jobbturer i aaret back in the day for aa faa Gold siden jeg minst en gang i uken reiste innenriks Norge fra OSL.

Og nå ser det ut som man må fly med en OneWorld-carrier for å få loungetilgang uansett. "Any carrier" er tatt ut :angry:

http://www.britishairways.com/travel/ecbenftlnge/public/en_no

EDIT:

Vel, var morro saa lenge det varte. Naa tilbyr de det samme som konkurrentene

Back