BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

Re: Avios ved reise med EK til Australia?

I utganspunktet har ikke EK noe samarbeid med BAEC, så nei, man får ikke noe som helst på BA-kontoen ved å fly EK.

Jeg fant dog en liten tekst nederst på denne siden: http://www.britishairways.com/en-no/executive-club/collecting-avios/flights

Så det kan tyde på at du får Avios, men ikke TP, om du booker på QF-nummer.
Ok. Jeg tror kanskje jeg heller tar QR. Deres biz klasse ser bedre ut uansett og en reise til Australia gir jo en hel del av avios og tier points.

Re: Avios ved reise med EK til Australia?

Ok. Jeg tror kanskje jeg heller tar QR. Deres biz klasse ser bedre ut uansett og en reise til Australia gir jo en hel del av avios og tier points.

Valg av flyselskap og routing ser veldig bra ut, mer bekymret for TIER points i BA - god natt

Hva er BA Avios verdt?

Hei,

BA Amex gir 1.5 Avios pr. £1, men har en forex fee på 2.99%.
Dvs. at 1000 Avios vil koste meg ca. 200,- norske kroner. Er poengene verdt det?

Alternativet er et kort uten poeng og forex fee.

Bruker poeng på reiser til fjerne strøk, gjerne i pysjamas. Ikke på tax free.

Takk

Re: Hva er BA Avios verdt?

En vei long haul upgrade er 15-25k fra wt+ til cw eller cw til f.

Det blir da en kost på +/- 4000,- for en litt usikker upgrade. Tviler på at jeg hadde giddet, men heeelt på trynet er det jo ikke. Ihvertfall ikke for cw til f

Hei,

BA Amex gir 1.5 Avios pr. £1, men har en forex fee på 2.99%.
Dvs. at 1000 Avios vil koste meg ca. 200,- norske kroner. Er poengene verdt det?

Alternativet er et kort uten poeng og forex fee.

Bruker poeng på reiser til fjerne strøk, gjerne i pysjamas. Ikke på tax free.

Takk

Er valutapåslag på alle norske kredittkort såvidt jeg vet. 1,75% hos VISA og MasterCard. Alternativkostnaden blir da ikke mer enn 1,24%.

En vei long haul upgrade er 15-25k fra wt+ til cw eller cw til f.

Det blir da en kost på +/- 4000,- for en litt usikker upgrade. Tviler på at jeg hadde giddet, men heeelt på trynet er det jo ikke. Ihvertfall ikke for cw til f

Tenker at det blir i overkant mye selv, selvom det ikke er så galt brukt fra cw til f. Hvertfall ettersom jeg tjener "nok" (man kan vel aldri få nok poeng, men..) poeng på flyreiser til å oppgradere stort sett når det er mulig.

Last edited:
Du kan nå tjene fra 1000 avios pr. hotellnatt hvis du booker via Rocketmiles. Noen hoteller gir helt opp til 5000 Avios for en natt.

1000 avios i sign-up-bonus hvis du bruker denne linken, evt. får en referral av noen andre

Jeg har et nybegynner spørsmål angående opptjening av poeng og ba. Jeg prøver å finne hvor mange poeng jeg får i Biz når jeg reiser osl-doh-bkk tur retur med Qatar Airways?
Kalkulatoren på ba sine sider er nede.

Jeg har et nybegynner spørsmål angående opptjening av poeng og ba. Jeg prøver å finne hvor mange poeng jeg får i Biz når jeg reiser osl-doh-bkk tur retur med Qatar Airways?
Kalkulatoren på ba sine sider er nede.

15870 poeng og 560 Tier points.

Back