BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

Hvor lang tid tar det å få poeng og tierpoints fra Qatar flighter - har gått en stund nå siden jeg kom ned hit.

Qatar har jeg ikke erfaring med, men Malaysia Airlines tok 3 måneder like etter at de ble medlem av OW. Tipper det er litt datakrøll.

Om det har gått litt tid så file en retro claim.

Tette medlemmer som AA tar bare et par dager.

Tok ca 8 dager før jeg hadde poengene for min del når jeg reiste med Qatar for 4 uker siden. Hadde BA-nummeret registrert på alle billetter, så gikk forhodsvis raskt.

Tok ca 8 dager før jeg hadde poengene for min del når jeg reiste med Qatar for 4 uker siden. Hadde BA-nummeret registrert på alle billetter, så gikk forhodsvis raskt.

Har fått for de første flygningene nå så regner med at det går i orden. :)

Ny status hos BA

Hei,

Gjennomførte i morges en tur med Qatar som tar meg fra BA Blue forbi bronse og til sølv.
Har mange reiser i Premium Economy fremover, og da er jo sølvkortet essensielt, derfor har jeg to spørsmål

- Noen med erfaring på hvor lang tid Qatar bruker på å kreditere poeng/tierpoints til BA-kontoen?
- Hvor lang tid bruker BA på å sende ut sølvkort?

Takk og god påske!

Hei og gratulerer!

- Normalt tar partnere inntil en uke. Men det har vært noen rapporter på at Qatar var trege i begynnelsen.
- Når det gjelder kortet så tar det sykt lang tid. 5-8 uker. Men du kan printe ut statusen fra "My executive club". Status blir oppdatert umiddelbart og vises også på BA-appen.

NB: Husk at du må ha 4 legs med BA og da, for å oppnå sølv. For alt jeg vet så har du det, ville bare sørge for at det ikke lå store skuffelser og vaket i fjæra.

Happy flighting!

He he. Ok da ;)

Men nåde deg om du bruker din nyvunne status på å knabbe 62K. Da vanker det kokos

62K åpnes vel ikke før innsjekk? Jeg får ihvertfall ikke valgt dem 7 dager før som brosnje. Exitrow og alt det der og jeg mener at setevalg på forhånd er exluding exit rows.

62K åpnes vel ikke før innsjekk? Jeg får ihvertfall ikke valgt dem 7 dager før som brosnje. Exitrow og alt det der og jeg mener at setevalg på forhånd er exluding exit rows.

Nei, som bronse får du ikke. Men 62A/K er sølvtrikset over noen.

Hei og gratulerer!

- Normalt tar partnere inntil en uke. Men det har vært noen rapporter på at Qatar var trege i begynnelsen.
- Når det gjelder kortet så tar det sykt lang tid. 5-8 uker. Men du kan printe ut statusen fra "My executive club". Status blir oppdatert umiddelbart og vises også på BA-appen.

NB: Husk at du må ha 4 legs med BA og da, for å oppnå sølv. For alt jeg vet så har du det, ville bare sørge for at det ikke lå store skuffelser og vaket i fjæra.

Happy flighting!

Qatar tok en uke for min del i februar. BA/AA kommer umiddelbart nærmest.

Har nettopp booket vår første tur i CW til LAX. Har ikke status hos BA, men er silver hos Qatar's privilege club. Jeg tolker dette som ruby i One World, og dermed skal det være mulig å velge sete 7 dager før avreise (og ikke 24 timer)? Er det noen som vet om dette går? Må jeg ev. ringe BA?

Hei, nå har jeg fått sølvstatus i appen, er dette godt nok for loungetilgang? Reiser til Hong Kong i slutten av neste uke, og blir borte i to måneder med en god del turer med OneWorld partnere.

Hei, nå har jeg fått sølvstatus i appen, er dette godt nok for loungetilgang? Reiser til Hong Kong i slutten av neste uke, og blir borte i to måneder med en god del turer med OneWorld partnere.

Bruker du BAEC nummer på reisen? I så fall holder det med boardingkortet.

Bruker du BAEC nummer på reisen? I så fall holder det med boardingkortet.

Generelt: Hender de vil se kortet allikevel (loungen i London), så man bør ha status på app/utskrift fra nettet i bakhånd. På OSL har jeg aldri blitt bedt om kort når det ligger i bookingen med rett status.

På jomfrutur i BA loungen på LHR etter at jeg fikk sølvkort i påsken sliter jeg med å forstå hvorfor jeg har vært lojal mot SAS når min vanlige europarute er LHR-OSL. Dette er jo 1.5 million ganger bedre?!

Forhåpentligvis fortsetter dette reisemønsteret så jeg har gullkort til høsten en gang, BA er tingen.

Hilsen Kristian som føler seg dum....:)

Back