BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

På jomfrutur i BA loungen på LHR etter at jeg fikk sølvkort i påsken sliter jeg med å forstå hvorfor jeg har vært lojal mot SAS når min vanlige europarute er LHR-OSL. Dette er jo 1.5 million ganger bedre?!

Forhåpentligvis fortsetter dette reisemønsteret så jeg har gullkort til høsten en gang, BA er tingen.

Hilsen Kristian som føler seg dum....:)

Endre nick til KristianBA? ^_^

På jomfrutur i BA loungen på LHR etter at jeg fikk sølvkort i påsken sliter jeg med å forstå hvorfor jeg har vært lojal mot SAS når min vanlige europarute er LHR-OSL. Dette er jo 1.5 million ganger bedre?!

Forhåpentligvis fortsetter dette reisemønsteret så jeg har gullkort til høsten en gang, BA er tingen.

Vælkømen til gards. Alle som holder seg unna 62K, eller spør pent først er velkomne BA brukere.

Gled deg til gull i høst. Galleries First på LHR, eller Superkantina (som den "heter"), er skikkelig bra. Et STORT videre skritt fra Galleries Club, som jo allerede er sykt bra. Å daffe litt i Gold Bar med champagne-buffet og litt kake eller en BA-Burger er ikke mye feil.

Vælkømen til gards. Alle som holder seg unna 62K, eller spør pent først er velkomne BA brukere.

Gled deg til gull i høst. Galleries First på LHR, eller Superkantina (som den "heter"), er skikkelig bra. Et STORT videre skritt fra Galleries Club, som jo allerede er sykt bra. Å daffe litt i Gold Bar med champagne-buffet og litt kake eller en BA-Burger er ikke mye feil.

Neste gang jeg flyr biz over dammen med BA blir det 62K uten at jeg spør DEG om lov. Vurderer faktisk å gå for gull. Er jo knapt halvveis opptjeningsperioden snart. Men da må jeg fremskaffe penger jeg ikke har/eller BA supersalg som gjorde at jeg fikk over dammen til under 10k i biz med London City-JFK.

Et bra sete i andre etasje, men jeg trodde det var 64K som gjaldt. Det var i alle fall veldig bra når jeg bodde i San Diego og fløy en del BA.

Tier Points ved stop-over?

Hei, jeg ser på BA's TP calculator at man får 140 TP for en flight i J LAX-BOS med AA. Jeg vurderer å booke med en stop-over i DFW. Hvordan blir dette ift TP? Blir det som en flight, eller blir det to flighter a 40 TP?
Noen som vet?

Re: Tier Points ved stop-over...?

Det blir 40 poeng per flight.

Men du får vel ikke booket J på den strekningen? Er det ikke enten Y eller F?

Med mellomlanding bir det 2x60=120 TP i F, mens direkteflighten gir 210.

Og hvis man trenger en TP boost, kan man velge US Airways via PHL og få 270 TP.

Jeg og kona ble i påsken oppgradert fra WTP til CW fra London til New York.
Har ingen status hos BA men er begge Gold hos AA.
Vet ikke eksakt grunn til oppgradering, men kan ha noe med at det også ble gjort flybytte på den turen. Var originalt satt opp 787 men endte opp med en noe tilårskommen 763 (skulle pensjoneres nå i sommer om jeg husker riktig).

Ellers sjekket jeg muligheten for oppgradering av flighten tilbake til London som var booket i WT på forhånd til WTP. Mannen som etter lang tid tok telefonen skulle ha 1000 dollar for denslags og anbefalte ellers å spørre ved innsjekk. Sparte da 400 dollar og slo til på det.

Last edited:
Har BA aldri benyttet fast tracken på OSL?
Korrekt. Martin sendte en henvendelse på FB for noen år siden, de sa de skulle se på det og det ble med det. Personlig erfaring er at det har hatt lite å si for meg, både BA761 og BA763 har stort sett gått på 5-6 minutter i vanlig security (mulig jeg har vært heldig)

Korrekt. Martin sendte en henvendelse på FB for noen år siden, de sa de skulle se på det og det ble med det. Personlig erfaring er at det har hatt lite å si for meg, både BA761 og BA763 har stort sett gått på 5-6 minutter i vanlig security (mulig jeg har vært heldig)

BA763 med lang kø idag og dårlig tid for min del.

For å pirke, så var det på Twitter ;)

De svarte meg uansett med at det var ganske høyt opp på stasjonssjefens prioritringsliste. Det var i påsken 2012.

Sendte de også en mail litt senere (for ca. et år siden), og var svaret at det visstnok var noen "tekniske utfordringer". Jeg skjønner ikke helt hvorfor alle andre selskaper får det til, samt at BA får det til andre steder. Tolket det mest som at de ikke ville betale for det.

Fløy forøvrig ut med Lufthansa e dag i fjor, på omtrent samme som Ba761, og da måtte jeg "bryte meg gjennom" den vanlige køen for å komme til fasttracken. Jeg var veldig glad for at jeg ikke fløy BA den dagen.

Avios ved reise med EK til Australia?

Siden EK og QF har inngått samarbeide når det gjelder trafikken til Europa fra Australia, lurte jeg på om man opptjener avios når man reiser med EK til Sydney fra OSL? Og hva med Tier Points på BA kontoen?
Er det også en mulighet?

Re: Avios ved reise med EK til Australia?

I utganspunktet har ikke EK noe samarbeid med BAEC, så nei, man får ikke noe som helst på BA-kontoen ved å fly EK.

Jeg fant dog en liten tekst nederst på denne siden: http://www.britishairways.com/en-no/executive-club/collecting-avios/flights

** Flights booked under the Qantas code (QF) operated by a non-oneworld airline will earn Avios but not Tier Points.

Så det kan tyde på at du får Avios, men ikke TP, om du booker på QF-nummer.

Back