BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

Et triks man kan benytte (som jo er videns kjent) er å bruke LCY-JFK, gir nemlig tierpoints og avios som F. Det er grunnen til at jeg ender opp med 470 tierpoints og ikke 400 på turen jeg booket. Jeg mener det var en bra deal for 8680 NOK. I underkant 18 kroner og 50 øre per tierpoint.

Slettes ikke verst. Hvis man har litt god tid kan man få rett i underkant av 1000 TP for drøye USD 2000 på c2-c1 t/r. Med dagens kurs på 6,16 blir det NOK 12,7 per TP. Det finnes andre ruter med circa like god pris per TP (for eksempel DEL-BKK med MH), men man må da fly en del t/r for å komme opp i 1000 TP.

Slettes ikke verst. Hvis man har litt god tid kan man få rett i underkant av 1000 TP for drøye USD 2000 på c2-c1 t/r. Med dagens kurs på 6,16 blir det NOK 12,7 per TP. Det finnes andre ruter med circa like god pris per TP (for eksempel DEL-BKK med MH), men man må da fly en del t/r for å komme opp i 1000 TP.

Enklere med disse:
* AMS-HEL-LHR/LCY-NYC-LAX t/r som skal gi 1200TP til GBP 1373 (11.60 kr/TP)
* BRU-HEL-LHR/LCY-NYC-LAX-SFO-HNL t/r skal gi 1500TP til GBP 1577 (10.66kr/TP)

Har ikke sjekket utreise OSL, men kan være man får til det også.

Enklere med disse:

På Flyertalk så er jo alt mellom 1 og 2 pund per tierpoint verdsatt som en god deal og det er jo såvidt innafor. :p

Jeg aner ikke hva du jobber med, og arbeidstidene dine, men BA har minst to avganger etter klokken 16 ;)

22-06, hvilket gjør at jeg kan bruke en feriedag mindre ved å reise etter et nattskift.

Last edited:
Enklere med disse:

Altså, den fra BRU er jo vanvittig. Ikke billigst per TP, iflg. årets deals på FT, men gull i én go er jo oppsiktsvekkende. DEL-BKK var for så vidt et dårlig eksempel. Men den med 980 TP er fra OSL - mao nokså praktisk hvis man ikke har noe imot å tilbringe et par dager på fly i påsken.

Jeg har fått en ide om at jeg vil ha BAEC Gold, nå har jeg 565TP og 2 flighter med BA.

Har prøvd å legge inn MRet som gir 1200TP (AMS-LAX t/r), men da ender det bare opp med feilmelding og får ikke opp noen pris på BA sine sider... Har i utgangspunktet tenkt å reise 1.-12. mai.

Hva skal jeg gjøre for å få opp disse prisene? Har dere noen forslag?

Jeg har fått en ide om at jeg vil ha BAEC Gold, nå har jeg 565TP og 2 flighter med BA.

Har prøvd å legge inn MRet som gir 1200TP (AMS-LAX t/r), men da ender det bare opp med feilmelding og får ikke opp noen pris på BA sine sider... Har i utgangspunktet tenkt å reise 1.-12. mai.

Hva skal jeg gjøre for å få opp disse prisene? Har dere noen forslag?

Jeg har ikke tid til å sjekke selv, akkurat nå, men prøv fra AAs USA-side. Velg multicity og prøv deg frem. Du har bare anledning til å oppgi 6 flights, så du må tenke litt lurt. I stedet for å skrive ewr-was + was-lax + lax-sfo kan det hende du må skrive ewr-was + was-sfo for å få plass (bare et eksempel). NB: for å få LCY-JFK som en del av rute , må du ofte skrive dette som en egen flight, dersom du ankommer UK med en flight som går til LHR.

Lykke til. Si fra hva det blir til.

Re: British Airways-tilbud (2014)

Hvordan finner jeg bookingklassen min på en reservasjon reservasjon gjort på BA.com? Og hvor ser jeg om billetten kan endres? Har tidligere klart å endre på nett, men nå får jeg bare en melding om å ringe dem. Refunderes miles brukt til å oppgradere en ikke refunderbar billett?

Re: British Airways-tilbud (2014)

Hvordan finner jeg bookingklassen min på en reservasjon reservasjon gjort på BA.com?

I Manage My Booking går du inn på flightene, der står det "Operated by..." og under der klikker du på "More info about this flight" så får du opp "selling class".

Har funnet et nummer til ba i uk som er åpent, men hvilke siffer må jeg slå for å komme gjennom? Må seff ha +44 først, men hva mer? Er en i uk skal en ringe 0844 493 0787.

Har funnet et nummer til ba i uk som er åpent, men hvilke siffer må jeg slå for å komme gjennom? Må seff ha +44 først, men hva mer? Er en i uk skal en ringe 0844 493 0787.

+44 også resten utenom det første 0 tallet. Altså +44844 osv - ringer du fra UK må man derimot ha med 0 tallet.

+44 også resten utenom det første 0 tallet. Altså +44844 osv - ringer du fra UK må man derimot ha med 0 tallet.

Takker, det funket. Men å stå i kø hos ba uten status er ikke spøk...

Etter 25 min venting på å komme gjennom påstod den indiske damen jeg snakket med at hun ikke kunne få opp fare rules siden billetten var oppgradert med miles???????????? Hun ba meg ringe executive club, som jo ikke er åpent for nordmenn på søndager.

Last edited:
Relativt kort ventetid på det norske nummeret når jeg ringte rundt kl 10 på formiddagen siste to gangene. Automaten beklaget at de ikke hadde norsktalende folk tilgjengelig, så jeg fikk beskjed om ay jeg skulle få en engelsk agent, og så fikk jeg en hyggelig svensk dame på tråden som fikset ting rakst og greit.

Du kan ringe EC-kontoret i hvilket som helst land, så åpningstider bør ikke være noe problem. Med Skype ringer du USA- og UK-numrene gratis.

Du kan ringe EC-kontoret i hvilket som helst land, så åpningstider bør ikke være noe problem. Med Skype ringer du USA- og UK-numrene gratis.

Leste et sted at en kunne ringe Executive klubb i alle land. Det funket dårlig da jeg glad og fornøyd ventet til 18.00 en fredag ettermiddag for å oppgradere. Ringte UK: Sorry sir vi can not help you. Please call our office in Bremen" Dette var seff stengt kl 17.00, og mandag morgen var det bye bye til oppgradering.

Har også god erfaring med det norske nummeret rett etter åpningstid. Men har planer om å sove i morgen fra sånn ca 07.15 til 15.00. Håper det går greit på ettermiddagen også.

Leste et sted at en kunne ringe Executive klubb i alle land. Det funket dårlig da jeg glad og fornøyd ventet til 18.00 en fredag ettermiddag for å oppgradere. Ringte UK: Sorry sir vi can not help you. Please call our office in Bremen" Dette var seff stengt kl 17.00, og mandag morgen var det bye bye til oppgradering.

Når var det? Det skal ha vært mulig å ringe hvorsomhelst siden ca. 23 oktober i fjor.

http://www.flyertalk.com/forum/brit...ontacting-executive-club-service-centres.html

Hvor lang tid tar det å få poeng og tierpoints fra Qatar flighter - har gått en stund nå siden jeg kom ned hit.

Back