Kan fortelle om hvordan denne historien endte (beklager at jeg spammer mye). Ringte overseasnummeret (+45 nummeret)til BAEC, der traff jeg på en hyggelig agent som var mer enn villig til å oppgradere. Ble 400 kroner ekstra i skatter og avgifter, men såvidt jeg har skjønt har BA en kakseskatt i disse klassene. 558 NOK skal de ha for setereservering i CW. Vil absolutt ikke ha noe baklengssete. En ting er å sitte baklengs på t-banen i 15 min, en annen ting er å gjøre det på fly i 11 timer. Tror ikke jeg har lyst til å bruke de pengene så får heller bare ta sjansen og gjøre det ved OLCI. Ser ikke ut som CW er overveldende full heller.
Hva som har skjedd med det norske nummeret forblir et mysterium. Det burde BA få rettet opp.
Ble 400 kroner ekstra i skatter og avgifter, men såvidt jeg har skjønt har BA en kakseskatt i disse klassene.
Ikke BA, men UK vel. Er forskjell på avgiftene avhengig av klasse. En etterlevning fra Mr Brown som rakk å innføre en misunnelses påslag i sin tid
Ikke BA, men UK vel. Er forskjell på avgiftene avhengig av klasse. En etterlevning fra Mr Brown som rakk å innføre en misunnelses påslag i sin tid
From the 31st March 2013, Executive Club Silver and Gold members will no longer accrue a Tier bonus when flying on Qantas.
Opptjening på Qantas reduseres for de med status:
IB/AA/JAL er eneste andre man får statusbonus hos (dvs. det er en JV-greie)Dette er vel en direkte konsekvent av QF-EK JV.
Hvordan er det med andre OneWorldselskaper? Varierer bonusopptjeningen?
Er Star Alliance-ekspert, men har null peil på BA. Et par kjappe spørsmål:
Har en reise BGO-LHR-SFO / LAS-LHR-BGO booket i World Traveller Plus.
1. Oppgradering til Club World mulig?
2. Hvor mange poeng koster det (begge veier)?
3. Hvor mye vil det ev. koste å kjøpe det nødvendige antall poeng?
4. Er det verdt det?
På forhånd takk for svar.
1. Ja, om det er ledige bonusseter.
2. BA har segmentprising. Dvs 5k miles hver vei til LHR og 20k hver vei til Skolefritidsordningen.
Er det fremdeles slik at man kun kan oppgradere med poeng dersom reisen er kjøpt på ba.com? Mener man tidligere ikke kunne oppgradere med reiser kjøpt via reisebyrå :-(.
https://www.britishairways.com/travel/spend-avios-flights-rfz/execclub/_gf/en_noBookings made through your travel agent can now be upgraded on ba.com or through your local Executive Club service centre.
Takk for svar. Det var selvsagt ikke tilgjengelige seter for oppgradering med poeng. Har BA noe allá SAS' Optiontown, altså cash upgrades (enten på forhånd eller ved gate)?1. Ja, om det er ledige bonusseter.
2. BA har segmentprising. Dvs 5k miles hver vei til LHR og 20k hver vei til Skolefritidsordningen.
3. Sjekk ba.com Det er tilbud om dagen
4. Ja. Noe så veldig også.
Takk for svar. Det var selvsagt ikke tilgjengelige seter for oppgradering med poeng. Har BA noe allá SAS' Optiontown, altså cash upgrades (enten på forhånd eller ved gate)?
Takk for svar. Det var selvsagt ikke tilgjengelige seter for oppgradering med poeng. Har BA noe allá SAS' Optiontown, altså cash upgrades (enten på forhånd eller ved gate)?