BA endrer Club Europe-seating fra 2x3 til 2x2..

Martin

Moderator
Medlem
I følge denne tråden på Flyertalk, ser det ut til at BA bytter ut treseteren de har på høyresiden, med en toseter ala den de i dag har på venstresiden.. Virker ganske offisielt:

Just had a bit of a chat with Exec club & asked these questions. The official line is yes they are going 2+2 only from next year there will be no more convertible seats Because "People do not like the middle seat"
 
Og ala SAS. Slike collapseable seter har LH og SAS hatt lenge, men man har i begge selskapene funnet ut at det lille bordet i midten/ en liten duk som det staar reserved for comfort paa, er enklere og soerger for mye kortere turnaround. Tipper BA kommer frem til samme konklusjonen og at vi vil se aktiv seat blocking (midtsetet selges aldri) paa 3 seteren paa alle ruter fra mars neste aar
 
Collapseable seter har jeg sett hos SK, LH m.fl., ja, jeg siktet til setene med bord i ryggen (på fremsiden) jeg hadde sett hos LH.

Tror BA skal skifte alle setene i short-haul (mange begynner å bli ganske slitt) og da har de nok valgt å følge konkurrentene ifht. armslag og albuerom, og spare pris/vekt(?) på trekkspillsetene. Uansett positivt med bedre armslag og 2+2 på A319/320/321 og at de henger med i konkurransen.
 
Her trengs det åpenbart forandringer. Kom hjem med BA 768 til OSL på Club Europe i kveld. De imponerte absolutt ikke!! Rapport kommer.
 
Her trengs det åpenbart forandringer. Kom hjem med BA 768 til OSL på Club Europe i kveld. De imponerte absolutt ikke!! Rapport kommer.

Venter spent på den.. Fløy selv BA i CE for en drøy måned siden, og var kjempefornøyd...
 
Hei

Jeg fløy BA fra London til Geneve på business og jeg var ganske happy med både sete, service og mat. Jeg skulle selvfølgelig dokumentert det litt bedre. Får huske på å dra frem kamera neste gang ;)
 
Kunne de også fått 2-2-2 på langrutene...
Så lenge de har et av markedets beste flat-seter og en pitch på 73", noe som er milevis foran de fleste konkurrentene, er iallefall jeg meget fornøyd.
Og på Upper Deck i 744-maskinene har man jo 2-2 og ekstra lagringsplass.
 
Fant følgende info på ba.com:

From 23 February 2009, British Airways is changing its cabin configuration from 2:3 to 2:2 on all Club Europe services*. This new configuration will offer customers a guaranteed window or aisle seat, with the middle seat free and therefore provide customers with greater privacy, enhancing their ability to work and rest onboard. Customers can enjoy a more relaxing travel experience, while maintaining the full range of onboard Club Europe services including extra legroom in a comfortable leather seat, a choice of hot and cold refreshments and a complimentary bar.

These changes will be effective for all Club Europe travel from 23 February 2009 onwards. Customers who are currently booked and scheduled to travel in Club Europe from 23 February 2009 will be seated in the new 2:2 configuration.


* Excludes British Airways’ Club Europe flights on 767 aircraft that currently operate a 2:2:2 configuration and will continue to do so. The change affects all British Airways mainline and Cityflyer Club Europe services.
 
I den samme tråden på FlyerTalk så har reaksjonene på ny 2+2 konfig ikke latt vente på seg. Folk slakter måten BA har endret Club Europe seatingen. Virker som man har satt inn vanlige Economy-seter på hele flyet så det skiller visst ingenting mellom Economy og biz lenger. Stemmer dette?

Tatt fra et innlegg i den tråden (se første post):

Boarded early in 2D and overheard a comment from ET (Euro Traveller) passengers as they passed through CE (Club Europe). "If this is supposed to be Business Class, God knows what we're going to get down the back".
:rolleyes:
 
Så vidt jeg kunne oppfatte "klager" folk på at de har fått litt smalere sete enn tidligere. (Dvs. økonomiklassebredde). Tipper opplegget er helt identisk med SAS, LH m.fl. at det er samme type stoler, men ikke regulerbare i bredden som innføres. Personlig foretrekker jeg 2+2 med ledig midtsete enn å sitte på en tre-seter med 7 cm ekstra setebredde.

Skal teste 2+2 CE så vi får se, det kan skje plutselig ;)

(BA-forumet på FT består av 50% grinete sutrete folk som bare prater dilldall)
 
Da har de vel gjort slik SAS og Lufthansen gjør i sine biz, dvs 3+3 med midtsetet ledig!

BF:cool2
 
Discus: Hvordan er dette nå? Er det 2+3 (med ledig midtsete på 3-raderen) eller 2+2 eller 3+3 (med ledig midtsete slik som Bizflyer skriver)?

Når man skriver 2+2 så tenker jeg at det kun er 2 seter på hver side av midtgangen. Får det ikke til å stemme med at setene da har blitt smalere (bør vel bli mer plass hvis man fjerner en 3-seter og erstatter dette med en 2-seter?).
 
Setene har blitt smalere, men til gjengjeld har du nå alltid nabosetet ledig. Før var man garantert det kun om man satt på venstresiden.. Har ennå til gode å prøve den nye varianten..

Litt på siden: Søkte på litt priser i går, og nå skulle de ha 3400 for tur/retur i R-klasse :cry:. Det er den som hele tiden har ligget til "ca. 3000", og tom. helt nede i 2800..
 
Fant jo R-klasse billetter nede i 2800-2900 kr i går jeg, men da med avreise først i høst...

EDIT: Gjorde et søk nå og ser at tur/retur nå ligger på ca 3460 kr for R-klasse... fysj... :drunk: Da har de satt opp prisene...
 
Last edited:
Fant jo R-klasse billetter nede i 2800-2900 kr i går jeg, men da med avreise først i høst...

EDIT: Gjorde et søk nå og ser at tur/retur nå ligger på ca 3460 kr for R-klasse... fysj... :drunk: Da har de satt opp prisene...

Da ble de satt opp i går, da.. :angry:
 
Back
Top