BA Concorde på Sola...!

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
BA Concorde på Sola...!

Jo det er sant... Men det er jo 15 år siden nå, og faktisk så var vi så heldige at dette skjedde flere ganger. I min jobb som turbuss-sjåfør på den tiden, kjørte vi lokale oppdrag hjemme når vi ikke var på langtur, sådan fikk jeg jobben med å kjøre pax fra "QE2" som lå til kai i Stavanger, ut til flyplassen - for så å hente en nye gruppe som kom med Concorde og skulle til Nordkapp med "QE2". Altså ble det solgt pakker med cruise med Dronningen, samt fly den ene veien med Luftens Dronning.
Fotografering var jeg ikke så interessert i på den tiden, og man skulle stå i rett stilling ved døren og smile/nikke/hjelpe alle pax ut av bussen, så foto-mulighetene var små. Jeg hadde selvsagt et avansert Kodac Pocketcolor kamera i bussen, så jeg lurte meg til et raskt skudd før jeg satte avgårde med ny gruppe for et Nordkapp-cruise... Hmm, sikkerhetsrutinene på den tiden var litt mer åpne enn i dag, på ein måde...

Bildet er jo så som så, har gjort det litt mer "leselig" i PS - men etter dagens kvalitet er det jo ikke noe, men for meg et dokument over at denne sjeldne fugl faktisk har vært hos oss flere ganger...

concorde.jpg

hei å hå

H.

Re: BA Concorde på Sola...!

Da liker vel du dette? :)

Copyright Atle Espen Helgesen

Attachments

• TO concorder.jpg
    TO concorder.jpg
    67.3 KB · Views: 2,155

Bra det der Harald :)

Ser her at det skiltet som står og plager oss på plattformen, også stod den gang da... :8:

Bra det der Harald :)

Ser her at det skiltet som står og plager oss på plattformen, også stod den gang da... :8:

Some things just dont change over the years.

Veldig bra bilder! Europeisk :thumbup Hvor mange flyplasser i Norge har hatt besøk av førstedamen?

BGO har også hatt besøk av Concorde.

Yngve

Attachments

• concorde2.jpg
    concorde2.jpg
    59.1 KB · Views: 1,682

Det er bra du følger opp Yngve. Det har jo vært mye snadder på Flesland også opp gjennom tidene.

Fikk forresten med meg BORGLAND DOLPHIN når de holdt på og fortøye på Ågotnes. Den har jo et bra "helidekk".

Fikk forresten med meg BORGLAND DOLPHIN når de holdt på og fortøye på Ågotnes. Den har jo et bra "helidekk".

Ja, jeg har noen bilder fra det dekket, skal se om jeg ikke får lagt ut noen bilder.
Bra du får dokumentert slike viktige hendelser Bjørn.......nesten like stor som Concorde på BGO :colgate:

Ahh, lekkert! Og BA sine klassiske og flotte "Landor-farger" er
jo bare prikken over "i"en.. mimre mimre..

Back