BA Club Europe

Powell

Newcomer
Hei,

Skal reise med BA Club Europe OSL-MAN i desember, lurer litt på hvordan produktet deres er. Kan man sammenligne det med SAS intraeuropa? Får man lounge tillgang på LHR på mellomlanding når det kun er UK domestic på LHR-MAN flighten?

På forhånd takk

Pow

Last edited:
Re: BA Club Europa

Jada, du får loungetilgang både på OSL, LHR og MAN. På OSL-LHR-OSL får du mat etter hvilken tid på dagen det er og det du måtte ønske av drikke inkludert champis.

OSL-LHR er det mye som SAS, ja. 2+2 seating og servering av varmmat. Ofte har de valg mellom noen forskjellige retter (avhengig av tidspunkt).

Man har tilgang til lounge ihht. gyldig billett samme dag (inbound/outbound), så flyr du OSL-LHR-MAN bør OSL-LHR-billetten gi adgang (hvis jeg ikke tar helt feil)

Det finnes vel et par Trip-reports om produktet her på forumet. Søk gjerne på tråder startet av f.eks. meg i Trip Report-forumet. Evt stay tuned for en ny mot slutten av september, så skal jeg få dokumentert skikkelig.

Det finnes vel et par Trip-reports om produktet her på forumet. Søk gjerne på tråder startet av f.eks. meg i Trip Report-forumet. Evt stay tuned for en ny mot slutten av september, så skal jeg få dokumentert skikkelig.

Jeg har søkt, men fant ingen som ga meg noe svar på hvordan produktet er og de var gjerne noen år gamle.

Gleder meg til din nye kommer.

Som nevnt: 2x2 seating. Det fungerer sånn at B-setet på venstre side "skvises" inn og A og B-setene blir bredere. På høyresiden Blir alle tre setene bredere, men det i midten selges ikke. Derfor kan jeg godt anbefale et sete på høyre side av flyet om du reiser alene og ønsker albuerom.

Varm mat, og gratis drikke av alt fra "vann til vodka".

Et bar bilder fra min siste OSL-LHR (BA763 i påsken):

78c6afe2.jpg

360411c6.jpg

Et produkt jeg gjerne anbefaler ;)

Har en ganske sen flight ut fra OSL en lørdagskveld om noen uker, så jeg mistenker at den kan være ganske tom. Da skal jeg prøve og få tatt noen bilder og dokumentert det enda en gang. Noe spesielt du evt. ønsker og få "dokumentert"?

Har en ganske sen flight ut fra OSL en lørdagskveld om noen uker, så jeg mistenker at den kan være ganske tom. Da skal jeg prøve og få tatt noen bilder og dokumentert det enda en gang. Noe spesielt du evt. ønsker og få "dokumentert"?

BA767? Hører gjerne om load på denne selv også, ettersom jeg har samme plan i oktober. Fortell gjerne også hva som serveres i OSL-lounge såpass seint på en lørdag.

BA767? Hører gjerne om load på denne selv også, ettersom jeg har samme plan i oktober. Fortell gjerne også hva som serveres i OSL-lounge såpass seint på en lørdag.

BA769. Er foreløpig eneste på setekartet i Club.

Har flydd alle de tre andre flightene før, og "manglet" 769, så da ble det den ^_^.

BA leverer vel et helt OK produkt mellom OSL og LHR. Ser prisene ofte ligger på det dobbelte av economy. Finner mange avganger i biz for rundt 1000-lappen, så man bør vel ikke forvente alt for mye.

BA leverer vel et helt OK produkt mellom OSL og LHR. Ser prisene ofte ligger på det dobbelte av economy. Finner mange avganger i biz for rundt 1000-lappen, så man bør vel ikke forvente alt for mye.

Hvor finner du de til en tusenlapp?

Søkte akkuratt opp et par datoer, og tur/retur kom på 2716 i I-klasse, som er den billigste bookingklassen. Hvis du finner til 2000 kroner tur/retur, vil jeg gjerne vite hvordan.

Og hvorfor skal man ikke forvente for mye? Poenget med de billige billettene er at de ikke er fleksible. Til den prisen, synes jeg faktisk produktet er ganske så bra.

Hvor finner du de til en tusenlapp?

Søkte akkuratt opp et par datoer, og tur/retur kom på 2716 i I-klasse, som er den billigste bookingklassen. Hvis du finner til 2000 kroner tur/retur, vil jeg gjerne vite hvordan.

Og hvorfor skal man ikke forvente for mye? Poenget med de billige billettene er at de ikke er fleksible. Til den prisen, synes jeg faktisk produktet er ganske så bra.

Helt enig, Martin. Produktet står ikke noe tilbake for SAS sitt på samme strekning, men er tilgjengelig for en betydelig lavere pris.

Helt enig, Martin. Produktet står ikke noe tilbake for SAS sitt på samme strekning, men er tilgjengelig for en betydelig lavere pris.

Tidvis bedre enn SAS i matveien hvertfall. På (lunsj-)formiddagsavgangen med BA kan man ofte få seg en salat eller noe annet lett, mens man har valget mellom "kokt torsk" hos SAS. Ønsker man noen lettere blir det rundstykke med smør... (erfaring fra sensommeren i år)

Tidvis bedre enn SAS i matveien hvertfall. På (lunsj-)formiddagsavgangen med BA kan man ofte få seg en salat eller noe annet lett, mens man har valget mellom "kokt torsk" hos SAS. Ønsker man noen lettere blir det rundstykke med smør... (erfaring fra sensommeren i år)

Word! I egne øyne er produktet faktisk ganske mye bedre enn SAS. Når SAS kommer slepende med laksen sin har man ikke noe valg (annet enn BOB). Når BA kommer slepende med sin Pork Belly, så kan man rope "pleaaaseee, nooooooooooooooooooooooo" og få noe annet godt. Som f.eks marinerte scampi og tagliatelle...

Synes også ombord servicen er bedre, da de virker å ha som mål å betjene business bra. Og jeg har til gode å spise i toalettkø, noe jeg har gjort flere ganger på SK.

Av det jeg har testet er det beste biz i Europa.

Hei,

Får man lounge tillgang på LHR på mellomlanding når det kun er UK domestic på LHR-MAN flighten?

Loungen på LHR er forøvrig überfenomenal, så sikre deg tid der. Utforsk is-skapet, bacon-rolls og utsikten.

Last edited:
BA serverer også Champagne, noe SAS har sluttet med, og begynt med "muserende".
Det er tydeligvis veldig viktig for enkelte ;)

Som nevnt: 2x2 seating. Det fungerer sånn at B-setet på venstre side "skvises" inn og A og B-setene blir bredere. På høyresiden Blir alle tre setene bredere, men det i midten selges ikke. Derfor kan jeg godt anbefale et sete på høyre side av flyet om du reiser alene og ønsker albuerom.

Varm mat, og gratis drikke av alt fra "vann til vodka".

Et bar bilder fra min siste OSL-LHR (BA763 i påsken):

Et produkt jeg gjerne anbefaler ;)

Gjerne hva de serverer på loungene, OSL lounge og BA lounge på LHR.

Ellers setter mann altids pris på en god TR.

OSL lounge er en standard kontraktslounge, med andre ord med en svært begrenset servering. Vin, øl, brus, noe brennevin, enkel matservering. Hovedpoenget er at det er rolig og fredelig.

Vedr OSL-loungen: Tidvis har det vært suppe der ved middagstid. Ellers synes jeg eks. frokosten tidvis er meget greit tidspunkt med brød, pålegg, yoghurt og fruktsalat. Og som Hickok sier, stort sett en meget stille oase.

Back