F35Landing
ScanFlyer Gold
Naa har vi faatt litt mere tall paa bordet, BA038 hadde en Sinkrate paa 14-1500ft/min naar den traff bakken, noe som er innenfor rammene av hva understellet er konstruert for, og en indikasjon er Iberia's A340-600 i Quito som traff banen med en sinkrate paa 1100ft/min og landet med over 3G, og understellet holdt og den har vel ikke strukturelle skader....saa tallene indikrerer at det kunne gaa bra om den hadde naadd banen...
The descent rate at landing was 1500-1800 feet per minute
Hvor fikk du 14-1500/min fra? Og jeg tror fortsatt det ville gått like ille inne på betongen, om ikke verre. Så langt kan jeg ikke se at det har kommet frem om flyet hadde noen sideveis bevegelse på touchdown, noe som antageligvis ville gitt mer destruktiv effekt på underlag med høy friksjon.
Har du noe referanse på toleransen på understellet (sinkrate)? Hadde bare vært interessant å vite. På flere av WFs landingsuhell der hovedlegg har blitt revet av har ikke sinkrate vært spesielt høy (under 1500/min). Uten sammenlikning forøvrig naturligvis.
Last edited: