BA 787 - status, ruter m.v.

Re: BA 787

Det er B767-300ER også, så vidt jeg vet. Den brukes likevel også på enkelte ruter innen Europa.

Meget sjelden LH-versjonen brukes på Europa-rutene, det er ofte bare ifbm. at det har ballet på seg mye uorden i flåten. På Moskva kjører BA nå longhaul-konsept med F (husker ikke hva de gjør på IST)

Meget sjelden LH-versjonen brukes på Europa-rutene, det er ofte bare ifbm. at det har ballet på seg mye uorden i flåten. På Moskva kjører BA nå longhaul-konsept med F (husker ikke hva de gjør på IST)

Tror de bruker den til LCA også, men om jeg ikke husker alt for feil bruker BA faktisk B747 til Moskva eller var det bare i en periode?

Re: BA 787 - status

Det ser forøvrig ut som om BA ikke vil ha "Dreamliner"-logoen på sine 787. Alle de andre selskapene som har 787 har denne logoen på flyene sine. Hvorfor ikke BA?

Første flight før DU sin? Var ikke DU sin ferdig på båndet før BA sine?

Den er faktisk nummeret før DY nr. 2 .. ;)

Det går ikke helt i rekkefølge. BA's første har heller ikke hatt first flight.

Tror de bruker den til LCA også, men om jeg ikke husker alt for feil bruker BA faktisk B747 til Moskva eller var det bare i en periode?

De har vel en daglig med 747 og en med 767.

Fløy 747'en i F i høst. Det var stinn brakke og customized med vodka shots og kaviar.

BA 787 - status

men om jeg ikke husker alt for feil bruker BA faktisk B747 til Moskva eller var det bare i en periode?

Den er ganske permanent. De "konverterte" ruten fra shorthaul til longhaul for en stund siden

De har vel en daglig med 747 og en med 767..

To 767 og en 747, faktisk. Før var det vel to 767 og en 32X eller noe sånt.

De har vel en daglig med 747 og en med 767.

Fløy 747'en i F i høst. Det var stinn brakke og customized med vodka shots og kaviar.

[IRONI]Tipper den ruta er en favoritt blant crewmedlemmene. :rolleyes: [/IRONI]

Ser ut som levering av de to første maskinene er planlagt i slutten av juni, og blant annet ARN, er en av destinasjonene som vil bli benyttet til rutetrening

Ser ut som levering av de to første maskinene er planlagt i slutten av juni, og blant annet ARN, er en av destinasjonene som vil bli benyttet til rutetrening

Låter trevligt! När inte DU´s 787 or kommer för träning till ARN :(

Perfekt for en weekendtur til London i rabattert Club Europe for ca 2300 NOK. Ikke så ille det for å få fly 787 i Club World-konfigurasjon! Kan sammenlignes med billigste SAS Plus-billetten OSL-LHR t/r som koster ca 3300 NOK.

Litt mer info om BA-787 med bilder og seatmap:
https://www.britishairways.com/en-g...787?source=R06X&hpsource=O06CXStepinsideourne

Da har BA fått den første hjem:
The British Airways 787 departed Paine Field in Everett, Wash., on Wednesday, June 26, arriving at London's Heathrow Airport today at 12:10 pm local time. The airplane was welcomed to its Heathrow home by Willie Walsh, chief executive officer of International Airlines Group (IAG), the company that owns British Airways.
http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=2728
The airline is planning to serve Toronto with the 787 from September 1 and Newark, New York from October 1, subject to regulatory approval.
http://www.businesstraveller.com/news/baa-s-787-arrives-at-heathrow

Last edited:

Finnes det noen info på når deres 787 vil bli brukt på ARN?
Siden dette primært er et langdistansefly, vil det nok være lang tid før de dukker opp på europeiske destinasjoner vil jeg tro. 767´erene skal vel trave i noe år til!

Siden dette primært er et langdistansefly, vil det nok være lang tid før de dukker opp på europeiske destinasjoner vil jeg tro. 767´erene skal vel trave i noe år til!

Som Someone sier litt lenger opp i tråden, så planlegger BA å bruke 787 til rutetrening på Europa, bla. til ARN, før de settes inn på langdistanse i høst, derav mitt spørsmål. DY la jo ut god info på hvordan deres 787 på Europa kunne bestilles - håper på at det kommer noe lignende hos BA.

Så med vindusplass i C så er du i praksis buret ordentlig inne, dersom naboen sover? Noe jeg ikke har forstått? Ser ekstremt klaustrofobisk ut :8:

Sånn er det på hele longhaul-flåten i dag, personlig foretrekker jeg "baklengs-hybel med vindu" siden det er veldig privat. Du er ikke mer buret inne enn hos mange andre. Du må skritte over et par føtter, men har en vegg å holde deg i så det går veldig greit.

Back