BA 787 - status, ruter m.v.

Re: BA 787 - status

Vindussetene til BA er jo hele pointet :)

Så lenge jeg ikke synger for høyt kan man hente en pils i kjøler'n, slenge opp beina, fyre "TV'n" og være like privat som hjemme.

Velger du rett sete kan du når som helst dra på tøfler og subbe ut på do uten å krysse noen føtter. Jeg glemmer faktisk ofte at jeg flyr når jeg er der. Null klaus.

Det har stått en maskin i teknisk område på LHR hele uken. Den har registrering som slutter på B, men det kan godt være at dette er maskin nr.1. LN-MOW pleier jo å vite hva han skriver om :-)

Espen

Noen som veit når debegynner å fly?
De første ble jo levert ca. Samtidig som det første til DY og jeg har ikke sett de i lufta i det hele tatt. Hva er grunnen til å vente så lenge før de flyr?

Noen som veit når debegynner å fly?
De første ble jo levert ca. Samtidig som det første til DY og jeg har ikke sett de i lufta i det hele tatt. Hva er grunnen til å vente så lenge før de flyr?

I tillegg til at de driver å flyr, så skal man husker på at BA nå faser inn både A380 og B787 samtidig, så de har en del press på organisasjonen. Antar de har lagt inn litt armslag for å få det til å gå rundt.

I går ettermiddag så jeg en av B787-ene i Edinburgh. Den hadde visst hatt en skryterunde over Highlands og øyene nord i Skottland med spesielt inviterte ombord og de sa det var første tur med "passasjerer", visstnok.

Ut fra rutetabellen ser det ut som det blir to daglige 787-turer på LHR-EWR fra vinterprogrammet starter, dvs. BA187 og BA189, de to siste EWR-flightene (BA185, den første, fortsetter med 777)

BA skal fly med 787 på LHR-ARN-LHR i ca en måned i sommer. Club Europe blir med Club World-seter og World Traveller Plus blir for oneworld-eliter med vanlige økonomibilletter.

British Airways today announced that the BA780/BA781 London Heathrow – Stockholm Arlanda rotation will switch from Boeing 767-300ER to Boeing 787-8 operation for the period 15th July – 10th August 2014. The World Traveller Plus cabin will be sold as Economy with seats allocated to high tier frequent flyers. Boeing 787-8′s were used on this rotation last Summer for crew familiarisation purposes.
http://www.thebasource.com/british-airways-stockholm-787s-to-make-summer-return/

Noe for Martin å teste og skrive Springsteen-inspirert TR fra? ;)

Last edited:

Dette må bare prøves. Herved booket på BA780 LHR-ARN den 6. august. Foreløpig i kjipklasse. Men kanskje det er lov å håpe på et koselig upgrade tilbud etterhvert.

Ser ut som LHR-ICN blir 787-rute fra sommerprogrammet 2015

Reiste med BA sin B787 i Mars, EWR-LHR, med bare 60 pax ombord å lett last så gikk det gradig oppover.

Vi klatra opp til 43 000 fot på knappe 20 minutter, makan til sprek maskin spør du meg :)
Vet at B777 er sprekere men gøy alikevel!

Fine fly, god benplass selv på monkey class, god service, og aldri vært så uthvilt før på en flytur som jeg var da etter å ha sovet hele veien over til Europa, siden det var en nattflight :)

Var forresten G-ZBJB jeg fløy :)

787-9en er i sving nå, og det ser ut som de roterer litt på bruken fremover. Det ser ut som den kommer til å bli brukt en del på USA-destinasjoner, jeg har sett den kommer bl.a. SJC, IAH og EWR i tillegg til at de bytter fra 787-8 til 787-9 på AUS. I tillegg blir den bruk østover, den begynte på KUL. Har ikke sett på hvordan andre destinasjoner den veien evt. ser ut.

787-9en er i sving nå, og det ser ut som de roterer litt på bruken fremover. Det ser ut som den kommer til å bli brukt en del på USA-destinasjoner, jeg har sett den kommer bl.a. SJC, IAH og EWR i tillegg til at de bytter fra 787-8 til 787-9 på AUS. I tillegg blir den bruk østover, den begynte på KUL. Har ikke sett på hvordan andre destinasjoner den veien evt. ser ut.
Flydd endel på YYZ også. Er satt opp fast der en stund men vet ikke hvilke dager.

Back