TOS
ScanFlyer Mile High Club
Nej, det kan jeg ikke. For det første er der ikke mange af mine passagerer der involverer sig på et flyforum, og for det andet er der ikke mange af dem, når jeg en gang imellem taler med dem om det, der synes det er forsvarligt med de nuværende regler omkring hvile- og arbejdstid.
Hva folk er enige og ikke enige i vil veldig ofte være avhengig av hvordan man legger frem sakskomplekset. Dere sliter litt i motbakke med deres argumentasjon all den tid de blant myndighetene som man presumptivt skulle tro hadde litt fagkompetanse nok sikkert har registrert deres innvendinger, men mener likevel at det som finnes av regelverk er tilstrekkelig godt.
Men nu er du jo også temmelig aktiv på et flyforum, og hver gang snakken kommer ind på trætte piloter, bliver det stort set afvist af dig og wahoo, da myndighederne jo har sagt god for det. At vi piloter på forummet prøver at banke lidt realitetssans omkring myndighedernes sindssyge politik ind hos jer igen og igen, uden succes, gør at I forekommer temmelig naive eller med en anden dagsorden.
Tja. Min erfaring fra en rekke andre bransjer forteller meg at det alltid er noen grupper som mener at de vet bedre hvordan ting skal gjøres (noen ganger har de rett, mens andre ganger har de ikke rett). Siden jeg ikke er ekspert på sikkerhet i luften så lener jeg meg enn så lenge på myndighetene. Jeg innrømmer det (og har sagt det gjentatte ganger). Hva angår naivitet så har mange års erfaring lært meg at det ofte er naivt å utelukkende basere seg på en sides innspill, og på meg virker det som at pilotene ikke er tilfredse før man er enige i deres fremstilling av dette.
Nok om det. Nu har vi ingen officiel information, anden end de rosters som er blevet lækket (hvis vi kan kalde det officielt), men med min erfaring af natteflyvninger, nattesimulator sessioner, belastende schedulering osv., så kan jeg bare konkludere at min fejl rate er væsentligt højere i yderpunkterne af disse. Om det bliver en afgørende eller medvirkende årsag til styrtet her bliver spændende at se.
Ja, det skal bli spennende å følge dette. Dersom det viser seg at det er måten pilotene er blitt schedulert på som er medvirkende årsak så vil man tro at det kommer en reaksjon på dette i form av enten strengere håndheving av eksisterende regelverk, eller i form av mer egnet regelverk.
Last edited: