• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

CRJ900 på TRD-CPH med SAS tror jeg hadde vært fornuftig. Mange kvier seg for å sette seg inn i ett "lite" propell fly fra Widerøe. Da er det bedre med en "stor" jet maskin fra SAS. Jeg tror mange tenker slik...

SAS/WF burde kanskje bruke Q400 maskinene sine på ruter i Norge der 737 virker å være i største laget....

Jeg må si meg enig i den!

Det er fryktelig mange (inkludert meg) som heller reiser via Oslo enn CPH fra Trondheim fordi en ikke er interessert i å bli sentrifugert i nesten to timer.

(og kanskje er det SAS' intensjon)

Jeg setter pris på WF og vet at CRJ900 ikke kommer til å gå særlig fortere, men Q400 burde settes inn på kortere innenriksruter.

Eller f. eks på TRD-LHR!!!! =P =P =P

I denne sammenheng kan man vel ogsa nevne at BGO-SXF bare flys to ganger i uken

Ikke mer enn 2x ukentlig? Det var ikke meget. Man skulle tro det var grunnlag for flere avganger. Jeg tror TRD-Berlin er levedyktig. Kanskje AB blir interessert neste år, når den nye flyplassen i Berlin åpner?

Zürich ønsket seg også Bilbao (Norway) :p

Flughafen Zürich har tydeligvis gjort grundige markedsundersøkelser her :D

Last edited:

Jeg må si meg enig i den!
Jeg setter pris på WF og vet at CRJ900 ikke kommer til å gå særlig fortere, men Q400 burde settes inn på kortere innenriksruter.

Eller f. eks på TRD-LHR!!!! =P =P =P

Så å sette inn q400 på TRD - LHR (1494 km)som er ei lenger rute enn TRD-CPH (879 km)er ok?

For min del er WF mellom TRD og CPH et høydepunkt på reisen, hyggelig ombord og en trivelig kabin (særlig i de nye Q400'ene). Eneste jeg ønsker meg er bedre frekvens, flyr for det meste til CPH for å bytte fly videre, og da er det ønskelig å lande så perfekt som mulig, ellers blir det fort lange og dyre ventetimer der. Synes også det burde gått ann å ordne en mer effektiv boarding / deboarding i CPH, bussingen er et stort iritasjonsmoment, og tar mye ekstra tid. Går det ikke ann å parkere ved en gate og bruke trappen på siden av gaten?

For min del er WF mellom TRD og CPH et høydepunkt på reisen, hyggelig ombord og en trivelig kabin (særlig i de nye Q400'ene). Eneste jeg ønsker meg er bedre frekvens, flyr for det meste til CPH for å bytte fly videre, og da er det ønskelig å lande så perfekt som mulig, ellers blir det fort lange og dyre ventetimer der. Synes også det burde gått ann å ordne en mer effektiv boarding / deboarding i CPH, bussingen er et stort iritasjonsmoment, og tar mye ekstra tid. Går det ikke ann å parkere ved en gate og bruke trappen på siden av gaten?

Blir snart 4 daglige :)

Så å sette inn q400 på TRD - LHR (1494 km)som er ei lenger rute enn TRD-CPH (879 km)er ok?

Nei, det var en spøk, derav =P
(om du ser litt lengre oppe er lhr en rute jeg virkelig vil ha fra trd for enhver pris)
Kunne sikkert gjort det litt tydeligere, sorry!

Back