Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

CRJ900 på TRD-CPH med SAS tror jeg hadde vært fornuftig. Mange kvier seg for å sette seg inn i ett "lite" propell fly fra Widerøe. Da er det bedre med en "stor" jet maskin fra SAS. Jeg tror mange tenker slik...

SAS/WF burde kanskje bruke Q400 maskinene sine på ruter i Norge der 737 virker å være i største laget....

Jeg må si meg enig i den!

Det er fryktelig mange (inkludert meg) som heller reiser via Oslo enn CPH fra Trondheim fordi en ikke er interessert i å bli sentrifugert i nesten to timer.

(og kanskje er det SAS' intensjon)

Jeg setter pris på WF og vet at CRJ900 ikke kommer til å gå særlig fortere, men Q400 burde settes inn på kortere innenriksruter.

Eller f. eks på TRD-LHR!!!! =P =P =P
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

I denne sammenheng kan man vel ogsa nevne at BGO-SXF bare flys to ganger i uken

Ikke mer enn 2x ukentlig? Det var ikke meget. Man skulle tro det var grunnlag for flere avganger. Jeg tror TRD-Berlin er levedyktig. Kanskje AB blir interessert neste år, når den nye flyplassen i Berlin åpner?

Zürich ønsket seg også Bilbao (Norway) :p

Flughafen Zürich har tydeligvis gjort grundige markedsundersøkelser her :D
 
Last edited:
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

Jeg må si meg enig i den!
Jeg setter pris på WF og vet at CRJ900 ikke kommer til å gå særlig fortere, men Q400 burde settes inn på kortere innenriksruter.

Eller f. eks på TRD-LHR!!!! =P =P =P

Så å sette inn q400 på TRD - LHR (1494 km)som er ei lenger rute enn TRD-CPH (879 km)er ok?
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

For min del er WF mellom TRD og CPH et høydepunkt på reisen, hyggelig ombord og en trivelig kabin (særlig i de nye Q400'ene). Eneste jeg ønsker meg er bedre frekvens, flyr for det meste til CPH for å bytte fly videre, og da er det ønskelig å lande så perfekt som mulig, ellers blir det fort lange og dyre ventetimer der. Synes også det burde gått ann å ordne en mer effektiv boarding / deboarding i CPH, bussingen er et stort iritasjonsmoment, og tar mye ekstra tid. Går det ikke ann å parkere ved en gate og bruke trappen på siden av gaten?
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

For min del er WF mellom TRD og CPH et høydepunkt på reisen, hyggelig ombord og en trivelig kabin (særlig i de nye Q400'ene). Eneste jeg ønsker meg er bedre frekvens, flyr for det meste til CPH for å bytte fly videre, og da er det ønskelig å lande så perfekt som mulig, ellers blir det fort lange og dyre ventetimer der. Synes også det burde gått ann å ordne en mer effektiv boarding / deboarding i CPH, bussingen er et stort iritasjonsmoment, og tar mye ekstra tid. Går det ikke ann å parkere ved en gate og bruke trappen på siden av gaten?

Blir snart 4 daglige :)
 
Re: Avinor ønsker seg nye utenlandsruter fra Værnes

Så å sette inn q400 på TRD - LHR (1494 km)som er ei lenger rute enn TRD-CPH (879 km)er ok?

Nei, det var en spøk, derav =P
(om du ser litt lengre oppe er lhr en rute jeg virkelig vil ha fra trd for enhver pris)
Kunne sikkert gjort det litt tydeligere, sorry!
 
Back
Top