Avianca Lifemiles

To ting det funderes på:

1) Hvilken by i USA (hvis noen) er det historisk mest sannsynelig å finne F-seter hos LH på?

2) Blir SAS + booket i I, slik at man kan booke tur/retur i business fra OSL?

To ting det funderes på:

1) Hvilken by i USA (hvis noen) er det historisk mest sannsynelig å finne F-seter hos LH på?

2) Blir SAS + booket i I, slik at man kan booke tur/retur i business fra OSL?

1) Detroit :)

2) Det tror jeg, men hør heller på andre.

Da var mitt første Lifemiles kjøp i boks, kjøpte 50 000 + 50 000. Så får vi se hva man kan bruke det til...enveis USA blir det nok. Savner USDM allerede :( Blitt for godt vant, hehe

Et lite tips...fikk ikke godkjent Amex kortet, fikk tre avslag etter hverandre. Åpnet nytt Firefox vindu, slettet cache, så gikk det greit. :)

Da var mitt første Lifemiles kjøp i boks, kjøpte 50 000 + 50 000. Så får vi se hva man kan bruke det til...enveis USA blir det nok. Savner USDM allerede :( Blitt for godt vant, hehe

Et lite tips...fikk ikke godkjent Amex kortet, fikk tre avslag etter hverandre. Åpnet nytt Firefox vindu, slettet cache, så gikk det greit. :)

Fordelen med Avianca er jo enveisbilletter, og cash+miles som gjør at poengene strekker enda litt lengre. Heldigvis ingen YQ som ved US DM heller og kan også bookes på nett, men er jo relativt sett lettere med en forhåndsfunnet rute man bare kan ringe inn. Uttakstabellen er jo også bedre til USA.

Lykke til!

Røk selv på en smell (hihi siden det er nyttårsaften) her og kjøpte 50k+50k så da får jeg kanskje begynne å brenne disse poengene. Sitter og funderer på om jeg skal bestille en F billett med LH til DXB eller om jeg skal kjøre biz hele veien (slik at man får en gjennomgående billett) med Swiss. Luksusproblemer det her, jeg veit det og har jo vært i F terminalen før. Hmm, hva er det man ikke lurer på en nyttårsaften. Kanskje jeg heller skal tenne på et batteri eller to? Har jo Eurobonus Gull som gir Senatorlounge tilgang i ZRH da, men samtidig liker jeg F. Hehe. Har jeg blitt for godt vant?

Neida, helt normalt, gå for F om du finner rimelig tilslutning. :colgate: Ville fortrinnsvis ha booket tilslutning med LH, OS eller LX, da vil du også ha tilgang til FCT på returen (hvis man connecter f.eks. LH F til LX Y har man tilgang, men ikke til SK Y).

Da var den første bookingen med Lifemiles gjort...enveis OSL-FRA-ORD med Lufthansa, 4 stykker. Selve bookingen gikk smertefritt.

Men...noe feil måtte det jo selvsagt bli! For det første så ble Mss, som jeg da valgte som prefix på de to damene, mellomnavnet dems når jeg sjekker reisen i checkmytrip. Gjør det noe tro?

Og det går ikke an å velge sete på lufthansa. Når jeg logger inn med ref nummeret, får jeg feilmeldingen "Unfortunately it is not possible to modify this booking online. Please contact our service center. (10000)"
Noen som vet hvorfor jeg ikke får valgt sete og mat?

Tommy

Edit: Fant ut at jeg kunne velge seter på LOT sine hjemmesider. Da gjenstår bare problemet med prefix som mellomnavn...

Last edited:
Men...noe feil måtte det jo selvsagt bli! For det første så ble Mss, som jeg da valgte som prefix på de to damene, mellomnavnet dems når jeg sjekker reisen i checkmytrip. Gjør det noe tro?

Edit: Fant ut at jeg kunne velge seter på LOT sine hjemmesider. Da gjenstår bare problemet med prefix som mellomnavn...

Dette er fordi checkmytrip bare gjenkjenner MR, MS og MRS som titler. MSS for en frøken er lite brukt, og ikke lagt inn i checkmytrip. Titlene er bare en del av navnet på billetten, og står etter fornavnet , så dette har ingen praktisk betydning.

På boardingpass etc. står det alltid ETTERNAVN FORNAVNTITTEL. Ikke tenk mer på dette, det går bra, det er altså bare en teknisk sak med checkmytrip og ingen feil med selve navnet på billetten.

Last edited:
Kontoen min hos LifeMails er blokkert. Beskjed om å kontakte dem. Noen som opplever det samme?

Både min og sønnen min sin konto er i orden.....

Har hørt at de har stengt/blokkert kontoer tidligere p.g.a. f.eks. for mange søk på en dag...

Det skjedde med en fyr på businessclass.se. De blokkerte den fordi han hadde for mange søk...tror han sendte en mail til dem og spurte, så åpnet de den igjen. Sikkert et system for beskytte mot søkeroboter elns...

Det skjedde med en fyr på businessclass.se. De blokkerte den fordi han hadde for mange søk...tror han sendte en mail til dem og spurte, så åpnet de den igjen. Sikkert et system for beskytte mot søkeroboter elns...

Høres ut som det passer med det jeg har drevet med ja. Drevet litt vel mye i det siste. Har sendt mail.

Ok. Kjedelig. Jeg hadde håpet å sikre ferien på den måten.. Var litt for treg med å melde meg inn før jul. Vel, vel. Neste gang.

Det er ikke noen som kan tenke seg å selge poeng til bonuspris til meg? Mot et bra mellomlegg i form av poeng ved neste kampanje eller kroner etter avtale?

Jeg har tidligere kjøpt en billett FRA-LAX i F med LH 748 uten å ha poeng fra før; Kjøpte 30000 poeng til vanlig pris (900$) og resten ved hjelp av miles+cash. Ikke den beste dealen, men helt klart verdt det!

Jeg har tidligere kjøpt en billett FRA-LAX i F med LH 748 uten å ha poeng fra før; Kjøpte 30000 poeng til vanlig pris (900$) og resten ved hjelp av miles+cash. Ikke den beste dealen, men helt klart verdt det!

Bra tips! Bare synd at den reisen jeg så ligge ute for 2 dager siden ikke lenger er tilgjengelig...

Er det sånn at når reisen ikke lenger er tilgjengelig på lifemile at den kan dukke opp på et senere tidspunkt?

Noen som vet om det er mulig å bestille på øko extra?

Back