Avbestilling av Eurobonusreise

Re: Avbestilling av bonusreise

Først kan det være greit å vite hvilket bonusprogram du vil avbestille hos?

Eurobonus reiser kan avbestilles og du får refundert alle avgifter og poeng. Eneste unntak jeg kan komme på er at hvis poengene er utgått så får du dem ikke igjen.

Du må avbestille før utreise, etter at reisen er påbegynt kan den ikke endres eller avbestilles.

Det er stort sett greit å avbestille selv på netter hvis du har booket den på nett. Min erfaring er da at poengene umiddelbart er tilbake på konto.

EVA svarer:

EuroBonus reiser kan bestilles, endres og kanselleres kostnadsfritt hvis alt gjøres på vår hjemmeside (gjelder bestillinger med SAS, Blue 1 og Widerøe.) Ordinære billetter ved bruk av EuroBonus poeng kan endres og kanselleres i henhold til prisklassens regler.

Vi har følgende serviceavgifter når du tar kontakt med EuroBonus medlemsservice:
Avbestillings-/ombestillingsavgift for flyreise/hotellnatt, 200 kr.
Bestille nytt kort, 200 kr.
Bestilling av bonusreiser, hotell og leiebil for Basic-medlemmer, 200 kr.

BUMP...

Om man booker en EB reise med f.eks Thai eller LH... Kan den da også avbestilles? Lukter på noe F-turer, men vet ikke enda om jeg vil ha tid til å gjennomføre dem.

Lurer på det samme selv, har lett uten å funnet svar. Ser primært på Swiss og Lufthansa selv, men skal vel ikke være noe forskjell akkurat der.

Hvor sent kan Eurobonusreiser avbestilles? Forsøker og avbestille en reise for i morgen for kona, men vi kommer bare til en hvit side. Funket fint da jeg avbestilte i går.

Nr 16 i køen på chaten.

Mente også det var en 24 timers regel, men ble i tvil da vi plutselig ikke fikk opp bookingen, men chaten fikset dette (håper vi).

Re: Eurobonusbilletter avbestilling

Dette har jeg vært litt usikker på faktisk. Betyr dagen før 24 timer før, eller innen klokka 2400 dagen før?

Da jeg vurderte å avbestille en tur i siste liten i sommer fikk jeg et klart inntrykk av at så lenge jeg ringte før kundesenteret stengte dagen før var det greit.

Er formulert som: Billetten kan refunderes inntil én arbeidsdag før avreise. Refusjon er ikke tillatt etter at reisen er påbegynt.

Back