Avbestilling av Eurobonusreise

Siden jeg fremdelse ikke ble helt klok på hva som gjelder, så spurte jeg på chat'en i dag. De bekreftet at man kunne avbestille innen klokka 2359 (eller vanlig stengetid om man ikke er gull) dagen før. Greit å vite :)
 
Last edited:
Siden jeg fremdelse ikke ble helt klok på hva som gjelder, så spurte jeg chat'en i dag. De bekreftet at man kunne avbestille innen klokka 2359 (eller klokka 1900 hvis man ikke er gull) dagen før. Greit å vite :)

Flott! Alltid bra at noen tar ansvar og innhenter fakta.
 
Der gjelder vel reglene for vanlige billetter? Altså avhenger det av hvilken bookingklasse du har booket i.

Billetten min er i bookingklasse K. Ser at det bare koster 100NOK å endre til hvilken som helst avgang. Men online avbestilling ikke mulig?
 
Billetter i Go innen Europa (og forsåvdt Intercont med visse unntak) er som hovedregel ikke refunderbare, mens endring er tillatt mot gebyr.
 

Cancellation of flight/hotel awards is allowed up to 24 hours before the award are to be used. Expired points cannot be reused.

Det stemmer, dog mulig at det er dagen før som er reel frist (altså litt mindre enn 24 timer).

Er vel en frist på 24 timer før avgang?!

Da jeg vurderte å avbestille en tur i siste liten i sommer fikk jeg et klart inntrykk av at så lenge jeg ringte før kundesenteret stengte dagen før var det greit.

Siden jeg fremdelse ikke ble helt klok på hva som gjelder, så spurte jeg på chat'en i dag. De bekreftet at man kunne avbestille innen klokka 2359 (eller vanlig stengetid om man ikke er gull) dagen før. Greit å vite :)


Jeg forsøkte også undersøke dette i dag og kommer frem til det samme som har vært diskutert tidligere; men jeg føler meg ikke trygg på at det som oppgis i chat faktisk stemmer (mulig det er standard praksis, men det er jo ikke hva som står på nettsidene..)
Vil det alltid være tidssone hvor flighten går fra som gjelder? Jeg tviler på at nettsidene tar høyde for det om man forsøker kansellere...

Velkommen til SAS Reisesenter
- hva kan jeg hjelpe med?
Du skrev: hei
Du skrev: jeg har booket en eurobonus reise
Du skrev: med sas i norge
Du skrev: hvis jeg ønsker å kansellere og få penger og poeng tilbake
Du skrev: hvor sent kan jeg kansellere?
Emmie: Senast dagen innan utresan. Men du må ringa kundtjänst för att avboka den. Du når dem på 05400
Du skrev: så om det er en flight i morgen så må jeg gjøre det innen midnatt i dag (norsk tid som gjelder da eller?)
Emmie: Innan vi stänger kl 19:00
Du skrev: jeg har kansellert på nettet tidligere; skal ikke det være mulig i dette tilfellet også?
Emmie: Ibland går det inte. Så jag skulle inte chansa.
Du skrev: ok, takk
 
Bump, er dette enda aktuelt? Jeg spør fordi jeg vet bare i siste liten om jeg kan ivareta en bonusreise tirsdag morgen. Jeg har ringt SAS nå og fått beskjed at kansellering er mulig inntil 24 timer før avgang, men har lest flere forskjellige steder at folk har fått en annen tilbakemelding, nemlig slik beskrevet her at billetten kan kanselleres inntil midnatt dagen før avreisen..
 
Bump, er dette enda aktuelt? Jeg spør fordi jeg vet bare i siste liten om jeg kan ivareta en bonusreise tirsdag morgen. Jeg har ringt SAS nå og fått beskjed at kansellering er mulig inntil 24 timer før avgang, men har lest flere forskjellige steder at folk har fått en annen tilbakemelding, nemlig slik beskrevet her at billetten kan kanselleres inntil midnatt dagen før avreisen..

Det stemmer, innen 23.59 dagen før.
 
Jeg har akkurat avbestilt en bonusreise som starter med avgang fra BKK kl. 0055.
Jeg hadde aldri tatt sjansen på at det var greit å avbestille den innen kl. 2359 dagen før...

Ser at det står service fee kr. 450,- på bonusbilletten som ble bestilt på nettsiden.
Er det service fee på alle bonusbilletter nå, og blir denne evt. refundert ved avbestilling?
 
Jeg har akkurat avbestilt en bonusreise som starter med avgang fra BKK kl. 0055.
Jeg hadde aldri tatt sjansen på at det var greit å avbestille den innen kl. 2359 dagen før...

Ser at det står service fee kr. 450,- på bonusbilletten som ble bestilt på nettsiden.
Er det service fee på alle bonusbilletter nå, og blir denne evt. refundert ved avbestilling?

Det er service fee på alle *A bonusreiser som ikke er refunderbart. I fjor høst økte uttaksgrensene med 18%, fuel surcharge på €116 per vei ble fjernet og ikke-refunderbart service fee lagt til. I år har de også innført gebyr for å booke via telefon for reiser som kunne vært bestilt online.
 
Det er service fee på alle *A bonusreiser som ikke er refunderbart. I fjor høst økte uttaksgrensene med 18%, fuel surcharge på €116 per vei ble fjernet og ikke-refunderbart service fee lagt til. I år har de også innført gebyr for å booke via telefon for reiser som kunne vært bestilt online.

Ser på appen til Widerøekortet at jeg har fått tilbake hele beløpet inklusiv service fee på avbestilt bonusreise med *A
 
Last edited:
Ser på appen til Widerøekortet at jeg har fått tilbake hele beløpet inklusiv service fee på avbestilt bonusreise med *A

Noen andre som har opplevd dette. Funderer på å sikre meg LH OSL-FRA i desember for å kunne kaste meg på en LH F dersom dette skulle dukke opp. Surt om den ønskede F-ruten dukker opp, men så er det tomt for award mellom OSL-FRA. Lettere avgjørelse dersom de 900 kronene i service kommer tilbake (450 x 2 pax).
 
Back
Top