Austrian Airlines - status og flåte

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Austrian Airlines - flåte og strategi

Hm, kan med en viss sannsynlighet komme fra Bamboo eller Norwegian da.
 
Re: Austrian Airlines - flåte og strategi

Hm, kan med en viss sannsynlighet komme fra Bamboo eller Norwegian da.

Det vil jo kreve endel mer jobb, enn viss de kommer fra Lufthansa. Da kabinkonfigurasjonen jo er tilpasset lavpris.

Ser forresten flere A350 Lufthansa skal ha fått levert har gått rett til lagring, så mistenker de mangler seter og annet i kabinen. Og 787 er jo kronisk forsinket fra Boeing, så ikke rart det blir litt krøll med tidsplanen hos Lufthansagruppen. Og Austrian står jo aldri først i køen.
 
Re: Austrian Airlines - flåte og strategi

Ser ch-aviation spekulerer i både 1 og 2 "white tails" 787 her. Samtidig leser jeg også om "asiatisk 787".
 
Re: Austrian Airlines - flåte og strategi

787-9 settes i drift i midten av juni til JFK, også ORD fra juli.

Kommer med konfigurasjonen Business: 26, Premium Economy 21, Economy 247. Hvilket tyder på de ikke rekker rekonfigurere flyet da det er det de hadde hos Bamboo

https://www.aeroroutes.com/eng/240208-osns24789

De 5 787-9 de skal have i følge Planespotters kommer alle fra Lufthansa. De har alle C26W21Y247 config. Ingen af disse fly har været hos Bamboo.
Så mon ikke dette er Lufthansa Group standard config for denne flytype?
 
Re: Austrian Airlines - flåte og strategi

De 5 787-9 de skal have i følge Planespotters kommer alle fra Lufthansa. De har alle C26W21Y247 config. Ingen af disse fly har været hos Bamboo.
Så mon ikke dette er Lufthansa Group standard config for denne flytype?

Les historikken i tråden. :)
 
Re: Austrian Airlines - flåte og strategi

Ex-Bamboo blir henholdvis OE-LPL (MSN924) og OE-LPM (MSN936)
 
Re: Austrian Airlines - flåte og strategi

Første ex-Bamboo 787 er ankommet Wien. Selv om den tydeligvis ikke skal omkonfigureres, er det rimelig å anta at den i hvert fall skal en tur innom lakkboksen før den settes i trafikk.

https://www.planespotters.net/photo/1575037/oe-lpm-austrian-airlines-boeing-787-9-dreamliner

Etter et spa-opphold i Spania er den nå på vei til Wien. Så skal snart i trafikk

Boeing 787 -9 62735 924 OE-LPL Austrian Airlines delivery 14may24 LETL-VIE
 
Re: Austrian Airlines - flåte og strategi

Etter et spa-opphold i Spania er den nå på vei til Wien. Så skal snart i trafikk

Den har tydeligvis svettet av seg Bamboo-dekoren under oppholdet og er nå helhvit. Så gjenstår det å se om den får full dekor lokalt eller om de nøyer seg med titler og logo på stjerten.
 
Re: Austrian Airlines - flåte og strategi

Austrian vil frem til 2028 motta 11stk Boeing 787-9 maskiner. De to første Boeing 787-9 maskinene Austrian nå mottar er fra Bamboo Airways og har setekonfigurasjonen derfra.

De neste 5 Boeing 787-maskinene er heller ikke nye, men er maskiner som overføres fra Lufthansa. Disse flyene var opprinnelig ment for Hainan Airlines og har interiør som var tilpasset dem. Setekonfigurasjonen ligner mye Bamboo Airways og Lufthansa har visstnok ikke gjort særlig endringer på den.

Det blir interessante når Aurstrian omsider mottar de siste 4 fabrikknye Boeing 787-9 flyene og se hvilken konfigurasjon Austrian velger for dem. Selskapet har varslet at de vil gå for et “innovative cabin concept” som “enhances comfort for guests.” Skal bli interessant å se om dette vil være mer som Allegris interiøret Lufthansa nå ruller ut på sine splitter nye 787-9 eller om det blir noe helt annet.

https://onemileatatime.com/news/austrian-airlines-boeing-787/
 
Re: Austrian Airlines - flåte og strategi

Det er vel nevnt tidligere, men disse 11 maskinene skal da erstatte dagens 3 x 763 og 6 x 772? Det blir isåfall en en økning på 2 eneheter fra dagens 9 til 11.
 
Re: Austrian Airlines - flåte og strategi

Det er vel nevnt tidligere, men disse 11 maskinene skal da erstatte dagens 3 x 763 og 6 x 772? Det blir isåfall en en økning på 2 eneheter fra dagens 9 til 11.


Enheter ja, men ikke så mange flere seter. Mumles om en evtl. 12. maskin og. Vi får se hvor langsur Spohr er.
 
Re: Austrian Airlines - flåte og strategi

Og 763ene er de som ryker først ut?

Regnes 772ene som "for store" for OS?
 
Re: Austrian Airlines - flåte og strategi

Og 763ene er de som ryker først ut?

Regnes 772ene som "for store" for OS?

Ja, 767 skulle egentlig vært borte for noen år siden.
Det kommer an på hvem du spør. Men de begynner å komme opp i årene, 300ER er visstnok for stort og A350 for dyrt, så da så :rolleyes:
 
Back
Top