• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

ATPL-teori i England?

GFL

ScanFlyer Gold
Hei!

Siden ATPL-teori og eksamen koster en god del, ser jeg på å melde meg opp i England? Evt CATS eller Bristol, noen som har erfaringer med de skolene?

Når man har tatt teori i England, kan man vel også evt fly i andre land? Noen som har gjort det?
 
Hvis du synes det er moro med iPad og den slags har du også ProPilot, som er en ren teoriskole her i Midlands.

Bristol leverer varene så absolutt, med militær presisjon og stor hastighet. Som alltid er det sånn at noen liker deres måte og andre ikke. CATS vet jeg svært lite om annet enn at de vel er restene av Cabair imperiet.

Når det gjelder å fly i andre land er det ingen problem, men du må undersøke med myndighetene i det landet du vil fly (som mest sannsynlig utsteder sertifikatet) at de godkjenner teorien du har gjennomgått i det andre landet. Jada, det er EASA/JAR (eller hva de nå er i disse dager), men så enhetlig er det alikevel ikke enda ihvertfall.

UK CAA kurs er som regel ikke noe problem å få akseptert rundtomkring etter hva jeg har hørt. Jeg har gjort litt i Norge og litt i UK og det var ikke noe problem bare en tenker først og handler etterpå og ikke motsatt!
 
Back
Top