• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Askebeger i Dreamliner

Handler det ikke også om at dersom noen mot formodning skulle fyre opp, at det skal være mulig å stumpe sigaretten på en sikker måte?

Om board MU5250 (KWL-PVG, China Eastern), et par uker siden, satt jeg på rad 2, og kunne veldig tydelig lukte at de røyka i flightdeck.

Når jeg sa fra til Purseren, hun gjorde som hun var overasket at jeg kunne lukte røyk, fordi det gjorde hun ikke.

Helt uakseptabelt at:

- pilotene røyker, når det er en røykfri flyvning (spesielt i Kina, det kunne gi mange pax dårlig ideer).
- purseren nekter å innrømme at de gjorde det.

Heisann!

Nå gir ikke DinSide noen svar (forventer ikke mye fra det hold), men kanskje noen her inne kan gi et svar? :)

http://www.dinside.no/893143/nye-fly-fortsatt-utstyrt-med-askebeger

Som JoeW nevner, her i USA er det paakrevet av FAA at det skal vaere askeberere i for eksempel lavatory, selv om roeyking er forbudt, slik at skulle en passasjer fyre opp er det fortsatt et sted de kan stumpe ut roeyken og ikke kaste den i soeppelkassen og starte en brann.

Dag

Heisann!

Som JoeW nevner, her i USA er det paakrevet av FAA at det skal vaere askeberere i for eksempel lavatory, selv om roeyking er forbudt, slik at skulle en passasjer fyre opp er det fortsatt et sted de kan stumpe ut roeyken og ikke kaste den i soeppelkassen og starte en brann.

Dag

Ok, mange takk! Det høres jo både logisk ut og samtidig noe ulogisk, da det vel kunne kunne finnes andre og mindre synlige (fristende?) forordninger som kunne brukes til å stumpe røyken (en bakk av noe slag). Men men, artig å vite! Da kan jeg plage medreisende med denne kunnskapen i fremtiden! :fly

Back