• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Asiana 777 krasjet på SFO (2013)

Re: Asiana 777 krasjet på SFO.

Videre er det utrolig at det tross alt går så bra som det gjør. Det er et ganske spektakulært rundkast det halepartiet gjør der.
Men bare halapartiet? Jeg synes det ser ut som hele flyet groundlooper så alle må jo ha fått seg en veldig solid trøkk sideveis i tillegg til den harde landingen og brå stoppen.
 
Re: Asiana 777 krasjet på SFO.

Men bare halapartiet? Jeg synes det ser ut som hele flyet groundlooper så alle må jo ha fått seg en veldig solid trøkk sideveis i tillegg til den harde landingen og brå stoppen.


Jo, det er vel hele flykroppen som gjør det stuntet der. Var bare så tydelig med bakparten der... Det har nok vært skikkelig huskestue der inne.
 
Re: Asiana 777 krasjet på SFO.

Imponerende å se hvordan flykroppen holder seg intakt etter å ha blitt kastet rundt
 
Re: Asiana 777 krasjet på SFO.

Mulig denne ikke hører hjemme i DENNE tråden, men dette med handlingslammelse hos Koreanske fartøysbefalhavere synes å være en fellesnevner med Asana-havariet.
Så lenge alt er normalt går det meste bra, men er det litt utenfor boksen virker det som om alt blir katastrofalt mye verre på grunn av menneskene som skulle vøre de som utgjør forskjellen!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/n...r-passasjerene-vil-dere-redde-dem/a/10147582/
Det er mit indtryk at hos mange asiatiske selskaber er kaptajnen en person du ikke siger imod, uanset hvor galt det står til..
Der har da vist været indtil flere uheld hvor piloten ved siden af kaptajnen ikke har gjort noget, fordi kaptajnens ord er lov,,,,
Var KE ulykken ikke lidt af det ? og SQ ulykken i TPE ??

Hilsen Ole
 
Back
Top