Asia Rundt med USDM og Hyatt

Insomnia4u

ScanFlyer Silver
Teaser:
Da er det ni dager til jeg tar med kidsa(ok, ungdommene) på en ok tur rundt i Asia i C/F med ulike selskaper. USDM-billetter og Hyatt Diamond Challenge gir oss suiter og fine fordeler siden en får Diamond-status i testperioden.

Det skal sies at det har vært utrolig mye rot med USDM-billettene, som ble bestilt i august ifjor. Sjekket dem jevnlig, og for et par mnd siden lå alt an til å bli kansellert. Holdt på en uke for å få tak i en ok supervisor og en ansatt i Asiana som kunne plotte inn på nytt. På et tidspunkt var jeg på hold mens den ene ringte den andre og samarbeidet. I tillegg til at USDM ringte TG for å få dem til å omgjøre feil. Dette skjedde selvsagt to dager etter at US hadde forlatt *A. Herlig timing. Har nå et noe angstfullt forhold til kjenningsmelodien til US Air…men hva gjør man ikke når kidsa har blitt lovet en uforglemmelig tur? :) Dessverre downgrade fra F til C på ICN-NRT pga helt ny a388 som settes inn, men disse billettene ble egentlig kansellert, så var et styr uten like å få satt dem inn igjen. La oss håpe at billettene ikke forsvinner på tampen. Reiseruten på 22 dager er som følger:

attachment.php

På separate økonomibilletter blir det:

attachment.php

F-klasse: OZ(FRA-ICN), TG (HND-BKK-FRA)
C-klasse: SAS/LH/OZ/TG
Y-klasse: Cambodia Angkor Air

Hoteller:
Hyatt Seoul
Hyatt Park Tokyo (100 m2 Suite)
Hyatt Regency Kyoto
Hyatt Grand Erawan Bangkok (Suite)
Hyatt Park Siem Reap (Suite)
Sokha Hotel Sihanouksville

Byer vi besøker:
Seoul
Tokyo
Kyoto
Osaka
Bangkok
Siem Reap
Sihanouksville
Phnom Penh

Attachments

• map-2.gif
    map-2.gif
    62.4 KB · Views: 5,679
  • map-3.gif
    map-3.gif
    74.5 KB · Views: 5,636
Last edited:
Liveupdate FRA: Sitter i Maple Leaf Lounge i og slapper av. Få folk og rolig på denne tiden, pleier å være mange i Senator-loungen, så er vel ikke helt innarbeidet. Fin utsikt for spotting.
attachment.php

Utrolig behagelig wide-rainshowerhead, anbefales.
attachment.php

Dro ellers en RobbieDeluxe og handlet en Rimova Alu(ref en post i 2011)
attachment.php

Vi hadde endel timer å slå i hel, så en kombinasjon av dårlig research og sviktende retningssans gjorde at vi gikk og kikket på samlingen av white-trash i området rundt sentralbanestasjonen. Det synes ikke kidsa var helt det store, så dro tilbake til flyplassen.

Det er foreløpig bare en i first utenom oss tre, så kan bli en grei tur dette om vi ikke blir flere. Sjekket inn baggasjen helt til NRT, etter mye om og men. Den oppmerksomme leser husker at det har vært mye tull med leget ICN-NRT. Fikk ikke boardingpass til denne flighten "..because different system", noe som er litt rart siden jeg trodde alle flightene til OZ nå går på amadeusreferanse. Måtte innom Duty Manager også som punchet tag manuelt.

Attachments

• IMG_3299.jpg
    IMG_3299.jpg
    62.1 KB · Views: 3,932
  • IMG_3297.jpg
    IMG_3297.jpg
    93.1 KB · Views: 3,921
  • IMG_3302.jpg
    IMG_3302.jpg
    52.7 KB · Views: 3,893
Last edited:
Da er vi ankommet ICN og sitter i Executive Lounge på Hyatt Regency ICN. Utsikten (til flyplassen)er relativt god:
attachment.php

Selve lobby og hotellbygget er fint, men rommet ikke helt det store, med dusjforheng på badet. Funker for en natt:
attachment.php

Flyturen svarte virkelig til forventningene, selv om det var endel turbulens. Jeg har flydd TG F i 346 og 388, men den widescreen-følelsen av å ha så mange vinduer på hver side å se ut av, pluss en midtgang på godt over 1m er spesielt. Softproduktet var som andre skriver her utrolig bra og kanskje i meste laget. Jeg har glutenallergi, noe som gjorde at jeg måtte droppe endel av rettene, selv om jeg gikk for koreansk. Derfor ikke så mange bilder av mat, det er uansett dokumentert i andre rapporter. Fikk imidlertid en ny venn på flyet. Han het Roger:
attachment.php

Her er koreansk frokost, en slags rissuppe. Inntok denne under kraftig turbulens, så koordinasjonen fikk kjørt seg.
attachment.php

Nå en dagstur innom Seoul før vi reiser videre til Tokyo med den helt nye A388 til Asiana imorgen tidlig.

Attachments

• IMG_3316.jpg
    IMG_3316.jpg
    46.9 KB · Views: 1,940
  • frokost.jpg
    frokost.jpg
    46.6 KB · Views: 1,938
  • IMG_3307.jpg
    IMG_3307.jpg
    58.1 KB · Views: 1,947
  • IMG_3315.jpg
    IMG_3315.jpg
    34.3 KB · Views: 1,938
Last edited:
Sitter i skrivende stund i FirstclassLounge i ICN og skal snart boarde NY firstclasc i splitter ny A388. Å? var vi ikke egentlig nedgradert til business spør du kanskje?:) Joda. Men i alt stresset med å revalidere de orginale dokumentene fikk jeg Asiana til å utstede orginalbilletter i tillegg. Disse printet jeg selvsagt og troppet opp på Firstclass check-in i dag. Tenkte at det går alltids an å prøve seg:D

De ble litt rar i ansiktet da jeg sa vi skulle fly first til NRT. En rapport på FT viser at den egentlig er stengt av siden kort flight. Litt løping frem og tilbake fra staff+noen tlf, og vi fikk boardingpass 1A, 1E&F. Opptur :) Stay tuned!

attachment.php

Attachments

• IMG_3322.jpg
    IMG_3322.jpg
    49.1 KB · Views: 1,895
Last edited:
Incheon(INC - Tokyo(NRT)
Flight: OZ 102
Maskin: A388
Klasse: First
Sete: 1A, 1E, 1F

Belegg: 5 av 12 seter i F

Det var en fornøyelse å tilbringe et par timer i en helt ny A388 :) Jeg er dessverre ingen god fotograf viser det seg, men dere får forhåpentligvis et lite inntrykk:

IMG_3324.jpg

IMG_3332.jpg

IMG_3326 - versjon 2.jpg

IMG_3328.jpg

IMG_3340.jpg

IMG_3334.jpg

IMG_3335.jpg

IMG_3351.jpg

IMG_3353.jpg

Små bad gitt, ikke helt TG. Men toalettet kan gjøres om til en sofa, for de som vil sjekke inn på miles-highklubben? :)

IMG_3355.jpg

IMG_3357.jpg

Maten var enkel, samme som business. Ikke noe spesielt å skrive om. Ellers så hadde de en "eksklusiv" barista, som da besto av at de traktet kaffe manuelt foran meg i 5 min. Smalltalken gikk etter hvert trått og de siste par minuttene var det helt stille ^_^

IMG_3349.jpg

Ellers så var det ganske dårlige hodetelefoner uten støydemping, hva skjedde med å ha Bose-støydempende på first, som de har på 744?

IMG_3343.jpg

Den oppmerksomme leser registrerer at min venn Roger(that) tok en tur innom. Litt spenstig å innta Champagne på morgenkvisten, men vil jo gjerne gå foran som et godt eksempel for barna. Eller…hvordan var det nå igjen? ^_^

Skjønner ellers ikke hvorfor OZ har lagt first i 1.etg med de uvaskede massene rett bak(økonomi). Ble regelrett fraløpt av noen koreanske kvinner opp i årene som presset seg frem. Vet ikke helt hva det sier om min kondisjon altså..

Det er helt klart A eller K-sete som gjelder med Suiter synes jeg. I midten blir det fort litt mørkt, savner den luftigheten i konfig. på 744. 32-tommers hd-skjerm er jo bare rått! Touchscreen og interiørmessig flotte farger gjør seg.

Vi er nå i twin-suiten på Park Hyatt Tokyo i 45.etg. Den er 100m2 og holder akkurat til tre personer..:D

IMG_3362.jpg

Grei utsikt:
IMG_3364.jpg

Bad m/separat dusj og badekar:

IMG_3367.jpg

IMG_3366.jpg

Er tre tv´er i suiten, blant annet denne røveren på 55-tommeren i soverommet:
IMG_3371.jpg

Det her så jo bar sinnsykt bra ut :D :D :D
Hvordan var 388 til OZ ? Nyfly-lukt.....? :lol: :lol:

Lekker design, stor plass, og private sfære når en lukker seg inne med dørene :) Spesielt den store HD-skjermen som en styrer med touchbasert fjernkontroll og menyer er fin.

Etter noen dager på Hyatt Kyoto tok vi Shinkansen til Haneda via en skrangle-ekspresstog fra Tokyo. Thai hadde equipment change fra 744 til 773, så jeg ble degradert fra first til business. Greit nok, 773 har de nye business-setene, og på en 5-timers flytur er det ikke noen krise. Den japanske staffen så det imidlertid noe annerledes, og så mange "solly" har jeg ikke fått så konsentrert iløpet av de 20 minuttene de brukte på å plassere meg og kidsa sammen på C, og gi meg cash pga downgrade, 30 000…yen :) (ca 1900 norske)

Siden jeg altså bruker bonuspoeng hadde jeg ikke forventet noen kompensasjon. Vi fikk imidlertid en personlig assistent som eskorterte oss gjennom security, imigration og til den nye Ana Suite Lounge, for førsteklassepassasjerer. Fikk tilgang til barna også etter at jeg begynte setningen med "…siden dere har nedgradert meg, synes ikke dere det hadde vært greit.." Kidsa gjorde store øyne og var litt overveldet over japanerne..og kanskje sin far.
Her er assistenten bærende på litt carry-on:
IMG_3861.jpg

Noen bilder fra Firstclass-Loungen m/egen restaurant og kokk:
IMG_3864.jpg

lounge4.jpg

IMG_3862.jpg

lounge3.jpg

lounge2.jpg

menylounge.jpg

ducklounge.jpg

noodlelounge.jpg

IMG_3866.jpg

WOW virker som utestasjonen i Tokyo virkelig bryr seg om service. Kompensasjon på 1900 kroner virker jo helt rått og at man fikk first class lounge tilgang selv etter downgrade.

Dette var meget interessant :) Loungene i Japan ser meget bra ut :) Jeg har selv vært på den TG bruker i NRT den hadde lite utvalg av mat. Det var rart i og med at det var en first lounge.

Thai Royal First Check-in Suvarnabhumi

Med Thai får du virkelig firstfølelsen fra du ankommer flyplassen

Innsjekk:
royalinngang.jpg

Fint å slappe av her mens de sjekker deg inn
royal2.jpg

Akkurat nok plass til å gå to stk..
royal3.jpg

"Pose" med hofteknekk fra den engasjerte servant:
royal4.jpg

Back